آموزش تزئین فنجان قهوه سرامیکی

آموزش تزئین فنجان قهوه سرامیکی
تزئین فنجان قهوه

در این مطلب با نحوه تزئین فنجان قهوه سرامیکی آشنا می شویم. در واقع درست کردن لیوان شخصی خود بسیار آسان و ارزان است. طراحی می تواند به همان اندازه ساده یا پیچیده باشد. همچنین می توانید برای این کار از الگو هایی که در فروشگاه ها برای طراحی حرفه ای موجود هستند، استفاده کنید.

 

مواد و وسایل مورد نیاز:

-رنگ آکریلیک
-الگو
-اسپری براق کننده

 

مرحله اول:

از یک فنجان سرامیکی رنگی ساده که دارای سطح صاف است، استفاده کنید. می توانید فنجان هایی با حداقل تزئین یا سطوح موج دار استفاده کنید، اما مجبور به کار در اطراف تزئین خواهید شد.  سطوح موج دار موجب می شوند که اضافه کردن طراحی دشوار شود و در نهایت بر طراحی نهایی تأثیر می گذارند.

بنر گل من و تو

 

آموزش تزئین فنجان قهوه سرامیکی
مرحله اول

 

مرحله دوم:

فنجان سرامیکی را با آب گرم و صابون بشویید و با حوله خشک کنید. آن را به مدت حداقل یک ساعت روی یک پیشخوان یا میز قرار دهید تا خشک شود و رطوبت باقی مانده برطرف شود.

 

آموزش تزئین فنجان قهوه سرامیکی
مرحله دوم

 

مرحله سوم:

یک طرح برای لیوان خود طراحی کنید و آن را بر روی یک تکه کاغذ بکشید یا یک الگو بسازید. همچنین می توانیدالگوها را از فروشگاه صنایع دستی محل خود خریداری کنید.(که می تواند هنگام ایجاد حروف مفید باشد). اگر از یک الگو استفاده می کنید، قبل از نقاشی مطمئن شوید که آن را کاملا محکم بگیرید.

 

آموزش تزئین فنجان قهوه سرامیکی
مرحله سوم

 

مرحله چهارم:

طرح را با استفاده از رنگ اکریلیک بر روی سطح فنجان رنگ کنید. دستورالعمل ها را بخوانید تا مطمئن شوید که رنگ مورد استفاده، برای سطوح سرامیکی مناسب است. در صورت استفاده از چندین رنگ، هر لایه را در یک زمان اعمال کنید مگر اینکه بخواهید آنها را ترکیب کنید. به رنگ حداقل یک ساعت برای خشک شدن فرصت دهید تا رنگ ها مخلوط نشوند. برای طرح های پیچیده، در یک منطقه در یک زمان کار کنید، که مانع قرار گرفتن اتفاقی دست یا انگشتتان در رنگ خیس شود.

 

آموزش تزئین فنجان قهوه سرامیکی
مرحله چهارم

 

مرحله پنجم:

با قرار دان فنجان روی میز یا قفسه اجازه دهید که رنگ به طور کامل خشک شود. این روند می تواند تا 48 ساعت طول بکشد. دستورالعمل های روی رنگ را برای اطلاعات دقیق بخوانید.

 

آموزش تزئین فنجان قهوه سرامیکی
مرحله پنجم

 

مرحله ششم:

یک لایه کلیر یا براق کننده که برای سطوح فنجان ها و دیگر ظروف قابل استفاده است، اعمال کنید. اجازه دهید در هوا خشک شود. قبل از استفاده، به آرامی با آب گرم و صابون شستشو دهید.

 

آموزش تزئین فنجان قهوه سرامیکی
مرحله ششم

 

امیدوارم از تزئین فنجان قهوه لذت برده باشید.