آموزش دسر ترکی لوکوم موزی فوق العاده خوشمزه

آموزش دسر ترکی لوکوم موزی
آموزش دسر ترکی لوکوم موزی

طرز تهیه لوکوم موز : سلام دوستای عزیزم امروز هم یک دسر ترکی خوشمزه براتون آوردم که مواد اولیه اون هم خیلی راحت و در دسترسه درست کنید و از طعم فوق العاده ش لذت ببرید لوکوم موزی از شیرینی های مخصوص ترکیه هست که بسیار خوشمزه هست و طرفداران زیادی دارد. دسر لوکوم انواع مختلفی دارد که امروز ما به آموزش نوع موزی اون می پردازیم.من خودم که عاشق دسر و غذاهای ترکیم و حتی الامکان سعی میکنم همه دسرها و غذاهاشونو یاد بگیرم و درست کنم. تو خونه هم که همه دوست داشتن و میگن دوباره ، دوباره 😂 پس با ما همراه باشید با آموزش لوکوم موز به همراه ویدیو آموزشی از فرشته قربانی عزیز.

مواد لازم برای تهیه لوکوم موز

شیر 3 لیوان
شکر 5 قاشق غذا خوری
ایرمیک (سمولینا) 7 قاشق غذا خوری
1 پاکت پودینگ موزی
پودر نارگیل
مارمالاد آلبالو

طرز تهیه لوکوم موز

شیر، شکر، ایرمیک، پودینگ رو داخل یک قابلمه با هم مخلوط و هم بزنید تا یکدست شه روی حرارت ملایم بزارید و مرتب با همزن دستی هم بزنید تا به غلظت مناسب برسه(غلظت مایه رو در ویدیو قسمت پایین مشاهده کنید) بعد از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شه طوری که دست رو نسوزونه گاهی هم بزنید تا رویه نبنده.
بعد از خنک شدن از مواد به اندازه یک توپ کوچک برداشته با دست گرد کنید و داخل پودر نارگیل بغلطانید وبزارید تو قالب شکل دار سیلیکونی وبا دست فشار بدید تا بشکل قالب دربیاد واز قالب به آرامی خارج کنید(مطابق کلیپ). روشون یک نایلون یا سلفون بکشید و داخل یخچال بزارید بمدت دو ساعت بعد داخل حفره قلب شکل رو مارمالاد بریزید و سرو کنید.

بنر گل من و تو
طرز تهیه لوکوم موز
طرز تهیه لوکوم موز

نکته: از هر نوع مارمالاد یا سس شکلاتی که دوست دارید میتونید استفاده کنید . ایرمیک هم یک نوع آرد دونه درشته ترکیه که میتونید از لوازم قنادی تهیه کنید . نوش جان

ویدیو طرز تهیه لوکوم موز دسر ترکی