آموزش ساخت آویز زیبا برای گلدان (جا گلدانی آویز)

آموزش ساخت آویز زیبا برای گلدان (جا گلدانی آویز)
ساخت آویز زیبا برای گلدان (جا گلدانی آویز)

آموزش ساخت جا گلدانی آویز : اگر برای آویز کردن گلدانهای خود به دنبال یک دیزاین زیبا و شیک هستید این آموزش رو به هیچ وجه از دست ندهید.در این آموزش با میله های برنجی که زنگ بسیار زیبایی دارند در سه سایز متفاوت جا گلدانی آویز درست میکنیم که بسیار شیک خواهد شد و شما میتونید از اونها برای تزیین اتاق نشیمن خودتون استفاده کنید. زمان تقریبی برای ساخت این آویز های گلدانی زیبا حدود 10 دقیقه است که شما در 1 ساعت میتونید کارتون رو تموم کنید.

توجه داشته باشید که انتخل گلدان و گل مناسب بسیار  مهم است که اولا زیبایی دوچندان به اتاق شما بدهید و همچنین زیاد سنگین نباشد، شما میتوانید از گیاهانی که نیاز آبی خیلی کمی دارند رو برای استفاده استفاده کنید و از گیاهان هوازی هم میتواند برای تزیین استفاده کنید. با ما همراه باشید که مراحل کار را آموزش ببینید.

وسایل لازم

– دو عدد میله 18 سانتی متری
– دو عدد میله برنجی 30 سانتی متری
– دو عدد میله برنجی 40 سانتی متری
– چوب به اندازه پاییه گلدان
– سمباده
– یچ قلابی شکل (4 برای هر آویز)
– 5 متر نخ کتانی و یا پنبه ای 6 میلیمتر
– چسب نوار (چسب برق)

بنر گل من و تو
وسایل مورد نیاز
وسایل مورد نیاز

مرحله به مرحله با ساخت جا گلدانی آویز

در ابتدا پس از برش چوب ها به اندازه دلخواه شروع به سنباده زنی کنید و سپس در هر سمت از چوب برش داده که همانند شکل زیر دو عدد از پیچ های قلابی شکل را بزنید و سعی کنید فاصله آنها از کناره چوب حدو 3 سانتی متر باشد. این کار را در هر دو سمت چوب همانند شکل زیر انجام دهید.

قرار دادن پیچ قلابی
قرار دادن پیچ قلابی

حالا نوبت قرار داد لوله های برنجی و رد کردن آنها از پیچ ها رسیده است شما به آرامی میله های برنجی را از بین پیچ ها رد کنید، فقط مراقب باشید که میله ها خم نشوند که شکل کلی کار را خراب میکند. برای این کار سعی کنید از دستکش استفاده کنید تا دست خود را زخمی نکنید.

رد کردن لوله های برنجی
رد کردن لوله های برنجی

میله ها را تا جایی که به هم برسند از پیج رد کنید . ابته توجه داشته باشید که حتما باید میله ها در بالای کار و قسمت وسط به هم برسند تا زیبایی و تعادل کار شما حفظ شود.

حالا با چسب برق انتهای دو میله را به هم متصل کنید. این کار را برای هر دو میله انجام دهید. دقت داشته باشید که این مرحله را خیلی خوب انجام دهید و از محکم بودن اطمینان حاصل کنید.

محل رسیدن میله ها به هم زدن چسب
محل رسیدن میله ها به هم زدن چسب

نخ کتانی را به 3 قسمت مساوی تقسیم کنید که برای استفاده هر کدام از آویزها از آن استفاده خواهیم کرد. حال دو میله را به هم نزدیک کنید و با فاصله حدود 3 سانتی متری از چسب نواری همانند شکل زیر شروع به بافت میله ها به هم شوید.

محل و نحوه پیچیدن نخ
محل و نحوه پیچیدن نخ

این کار را همانند شکل زیر تا جایی ادامه دهید که 3 سانتی متر از طرف دیگر چسب نوار رد شده باشید.

انتهای پیچیدن نخ
انتهای پیچیدن نخ
مرحله پایانی

حال نخ های اضافی را از قسمت بالا به هم گره بزنید. سپس اندازه گیری کنید که چه مقدار میخواهید جا گلدانی آویز شما آویز بماند و مقدار اضافی را برش بزنید.

خارج کردن نخ ها از انتها
خارج کردن نخ ها از انتها
گره زدن نخ ها
گره زدن نخ ها

در زیر کامل شده جا گلدانی آویز را مشاهده میکنید.

ساخت آویز زیبا برای گلدان
ساخت آویز زیبا برای گلدان
نکته

ساخت آویز زیبا برای گلدان که به اتمام رسید شما باید مکانی مناسب برای قرار دادان جا گلدانی آویز را پیدا کنید و گل های مناسب آن مکان را در گلدان کاشته و روی جا گلدانی های خود قرار دهید. امیدوارم که از این آموزش لذت برده باشید و حتما اگر تمایل دارید یک دکور متفاوت و ارزان داشته باشید از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط :

یک گلدان زیبا با هندوانه بسازید

 

گلدان تزیینی مدرن برای گیاهان دارویی

آموزش ساخت منگوله آویز خوشگل با کاموا

زیبا سازی گلدان با خمیر پلیمیری یا خمیر چینی