آموزش ساخت منگوله آویز خوشگل با کاموا

آموزش ساخت منگوله آویز خوشگل با کاموا
آموزش ساخت منگوله آویز خوشگل با کاموا

ساخت منگوله آویز با کاموا : قالب بافی و کار با کاموا من عاشق همچین کاری هستم و دوست دارم با استفاده از کاموا چیزهای تزیینی خوشگل درست کنم شما در این آموزش یاد میگیرید چطور با چند کاموا ساده و سیم مفتول یک منگوله آویز بزرگ برای اتاق نشیم خود درست کنید. ساخت منگوله آویز با کاموا زیاد زمان شما رو نخواهد گرفت در مجموع بین 1 تا 2 ساعت همین. پیشنهاد میکنم که منگوله آویز خوشگل با کاموا رو حتما درست کنید درضمن حتما ترکیب رنگ رو با محیط خونتون انتخاب کنید.

مواد لازم برای ساخت منگوله آویز با کاموا

9 عدد کاموا رنگی (شما می توانید از تمام رنگ و یا ترکیب چند رنگ استفاده کنید مانند من با صورتی و خردل میتونید کار کنید)

3متر سیم طلایی رنگ

بنر گل من و تو

یک قطعه چوب برای بستن منگوله ها

قیچی

مقداری مقوا بنا به اندازه ای که میخواهید درست کنید.

مواد لازم برای ساخت منگوله آویز
مواد لازم برای ساخت منگوله آویز

مرحله به مرحله با ساخت منگوله آویز خوشگل با کاموا

دقت کنید که مراحل کار رو طبق آموزش پیش برید و هرجا سوالی داشتید در قسمت نظرات بیان کنید.

مرحله 1 :

همانند شکل زیر شروع به پیچیدن کاموا دور مقوا کنید تا زمانی این کار رو انجام بدین که بسته به سلیقه خودتون 2/3 از بسته از کاموا تموم بشه و سپس مقوا را از درون کاموا ها خارج کنید و انتهای کاموا را با قیچی برش دهید. البته قبل از اینکه کاموا رو دوره مقوا بپیچید یک کاموا از قسمت بالا رد کنید.

مرحله اول - پیچیدن کاموا به دور مقوا
مرحله اول – پیچیدن کاموا به دور مقوا

مرحله دوم

حال قسمت بالا رو به کاموایی که از قبل در قسمت بالایی مقوا گذاشته بودید همه کامواها رو محکم بکشید تا کاملا بسته بشه و قسمت پایین رو با قیچی پایین رو قیچی کنید.(حتما یکدست قیچی بشه)

مرحله دوم
مرحله دوم

مرحله سوم

حالا با استفاده از یک کاموا دیگه که تقریبا طول 12 سانتی متری داشته باشه از بالا به فاصله 6 سانتی متر پایینتر بیایید و با این کاموا آن را محکم ببندید که مانند شکل زیر یک کله درست بشه و این کار رو با تمامی رنگ ها انجام بدین تا تعداد اونها به 9 عدد برسه.

مرحله سوم - درست کردن کله
مرحله سوم – درست کردن کله
نتیجه مرحله سوم برای تمامی رنگ ها
نتیجه مرحله سوم برای تمامی رنگ ها

مرحله چهارم

حالا تمامی منگوله ها که درست کردید رو با استفاده از اون تیکه کاموا که در اول کار در قسمت بالا قرار داده بودید به چوب متصل کنید. دقت کنید که ترکیب رنگی رو خوب بچینید و همچنین ارتفاع منگوله ها رو جوری بچینید که از کم به زیاد و یا مثل عکس (به شکل 7) زیر ببندید.

آموزش ساخت منگوله آویز خوشگل با کاموا

مرحله پنجم

سیم طلائی که دارید رو در دو گوشه چوب یا میله 8 تا 10 بار بچرخانید. حتما توجه کنید که اون مقداری که نیاز هست تا بتونید از دیوار آویزان کنید رو به دقت اندازه گیری کنید.

مرحله پنحم اماده کردن برای نصب روی دیوار
مرحله پنحم اماده کردن برای نصب روی دیوار

مرحله ششم

 آخرین قدم این  و راحت ترین مرحله آویزان کردن هستش که اینو دقت کنید که یک فضای مناسب برای اینکار انتخاب کنید تا جلوه دوجندانی کارتون پیدا کنه.

آویزان کردن
آویزان کردن
ساخت منگوله آویز
ساخت منگوله آویز

مشاهده کردید میشه با چند وسیله خیلی ساده یک تزیین خیلی خوب و شیک برای اتاق نشیمن شما مطالب ساختنی گل من و تو رو حتما دنبال کنید.