آموزش کیک شاتوت خوشمزه به همراه ویدیو

آموزش کیک شاتوت
آموزش کیک شاتوت

آموزش کیک شاتوت : در بین کیک های میوه ای کیک شاه توت جزو خوشمزه ترین ها به حساب میاد که میتونید خیلی راحت در فصلی که شاه توت هست درستش کنید و در کنار خانواده میل کنید. ما در این مطلب طرز تهیه کیک شاتوت رو براتون آماده کردیم به همراه ویدیو آموزشی امیدوارم که مفید باشه.

مواد لازم برای تهیه کیک شاه توت

کره نرم همدمای محیط۲۰۰گرم

شکر۱و۱/۲پیمانه

بنر گل من و تو

تخم مرغ۳عدد

عصاره وانیل۱/۲قاشق چای خوری

نمک۱/۲قاشق چای خوری

جوش شیرین۱/۲قاشق چای خوری

آرد سفید۲و۱/۲پیمانه(۳۷۵گرم)

ماست شیرین پرچرب۱پمانه

باترمیلک۱/۳پمانه

آبلیموی تازه۲ قاشق غذا خوری

پوست لیمو (رنده پوست لیمو قسمت زرد رنگ)۱ قاشق چای خوری

توت سیاه یا شاتوت۲ پیمانه

طرز تهیه کیک شاتوت

ابتدا کره و شکر با همزن بزنید تا کاملا سبک و پفکی بشه بعد تخم مرغها رو یکی یکی اضاف و پس از هر یک خوب بزنید.وانیل نیز اضافه کرده بعد آبلیمو و زست لیمو نیز اضافه و مخلوط کنید.یک چهارم پیمانه از آرد رو با توتها مخلوط کنید و بذارین کنار. بقیه آرد و جوش شیرین و نمک را دوبار الک کنید و به تناوب همراه با ماست به مواد اضافه و مخلوط کنید.یعنی اول یک سوم از ارد اضافه و مخلوط کنید بعد نصف ماست اضافه و مخلوط.

یک سوم آرد اضافه بعد بقیه ماست و در آخر بقیه آرد اضافه کرده و در حد مخلوط شدن به هم بزنید.باتر میلک را اضافه و مخلوط کنید.قالب میان تهی سایز ۲۵ را چرب و آردپاشی کرده تقریبا یک چهارم از خمیر را کف قالب بریزید و بقیه خمیر رو با توتها مخلوط کنید ولی زیاد به هم نزنید.خمیر رو درون قالب پخش کنید روشو صاف کرده و درون فری که از قبل با حرارت ۱۷۵ درجه گرم شده به مدت ۵۰_۶۰دقیقه قرار دهید.با خلال چوبی تست کنید اگر تمیز بیرون آمد کیک آماده است.از فر بیرون بیارین کمی صبر کنید و سپس روی توری فلزی برگردونید تا کاملا خنک بشه و در صورت تمایل روشو با گلیز شکری پوشانده و تزیین کنید.

نکات مهم

-برای گلیز روی کیک کمتر از ۱/۴پیمانه توت رو پوره کنید از صافی رد کنید تا هسته هاش گرفته بشه بعد با ۱و ۱/۲پودر شکر و کمی وانیل مخلوط کنید اگه مواد روان نیست یه قاشق شیر اضافه کنید سپس روی کیک بریزید.غلظت این تاپینگ رو با شیر و پودر شکر تنظیم کنید.

-چون باتر میلک در دسترس همه نیست میتونید از جایگزینش استفاده کرده و خودتون درست کنید.به یک سوم پیمانه شیر، یک قاشق چایخوری سرکه سفید اضافه کنید به هم بزنید و به مدت ده دقیقه بذارین تا شیر کمی غلظت پیدا کنه به هم بزنید و مورد استفاده قرار دهید.برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد باتر میلک،لطفا گوگل را سرچ کنید.

-برای کیکهای میوه ای جوش شیرین لازمه حذف یا جایگزین نکنید.چون اگه بخواین با بیکینگ پودر جایگزین کنید باید دو سه برابرش مصرف کنید و هیچ فرقی با جوش شیرین نخواهد داشت.

طرز تهیه کیک شاتوت
طرز تهیه کیک شاتوت

ویدیو آموزش کیک شاتوت

 پاسخ سوال همیشگی

دوستان یه نکته که من خیلی وقتها هم گفتم و لازمه مجددا تکرار کنم اینه که نمیدونم چرا بعضی دوستان همیشه جایگزین میخوان برای مواد لازم و یا حذف بعضی مواد.روغن جای کره.شیر به جای ماست و بالعکس.بیکینگ پودر جای جوش شیرین و …

توی تمام این کیک نصف قاشق چایخوری جوش شیرین مگه چقدره که به جاش یکی دوقاشق بیکینگ پودر بخوایم استفاده کنیم.که همون میشه فقط چون اسم جوش شیرین روش نیست پس بی ضرره.شما که نمی خواین همه کیک رو خودتون بخورین یا هر روز اونو میل کنید که ضرر داشته باشه.

پس نگران نباشید این مقدار اونقدر زیاد نیست.من بیشتر کیکهای اینچنینی رو از رسپی های خارجی گرفتم خودم تجربه میکنم هر جا لازم باشه تغییر میدم و دستوری که امتحان شده هست به شما میگم.در بیشتر دستورها از جوش شیرین استفاده شده.منم طبق رسپی عمل میکنم.
پس لطفا دستور ها رو به همین صورتی که گفتم قبول کنید اگه طعم کره رو نمی پسندید از یه دستور دیگه استفاده کنید یا اینکه خودتون جایگزین کنید و نتیجه رو به من هم بگین خوشحال میشم از تجربه تون استفاده کنم.

رسپی : نجمه السادات شریعتمداری