از شیر گرفتن کودک و نکته های قطع شیردهی

از شیر گرفتن کودک و نکته های قطع شیردهی
از شیر گرفتن کودک و نکته های قطع شیردهی
سلام مادران عزیز . امیدوارم خوب باشید و شاد و پر انرژی انشالله. چون یه کودک بیشتر از غذای خوشمزه و لباس تمییز به روحیه و انرژی مادر احتیاج داره. خب به موضوع خیلی مهم از شیر گرفتن کودک میپردازیم. مربوط به مادرانی که شیر خودشون رو به بچه شون میدند.
همیشه همیشه ازین موضوع ترس داشتم و از زمانی که کودکم شش ماهه بود در حال تحقیق و پرس و جو درباره ی روش های از شیر گرفتن میگشتم ، دکتر کودک من گفته بود نهایت شیردهی تا پانزده ماهگی اما خب من از همان اول میخواستم تا هجده ماهگی شیر بدهم.
به مشاور رفتم و قرار شد از پانزده ماهگی کودکم شروع کنم ب کم کردن وعده های شیر دهی

چون برای قطع شیر دهی دو روش وجود دارد :

1- روش تدریجی
2- روش ناگهانی

که من با کمک مشاور خواستم روش یک رو انتخاب کنم ، اما مشکل اینجا بود که کودک من بی نهااااااایت به شیر مادر وابسته بود ، نه پستونک میخورد نه شیشه شیر .
و من متاسفانه علرغم تلاش خیلی خیلی زیادی که کردم ، اصلا درین مورد موفق نبودم ، چون من خانه دار هستم و بچه بیشتر تایم شبانه روز رو بامنه و همین باعث وابستگی شده بود و باعث اینکه نتونستم تدریجی از شیر بگیرم.

تصمیم گرفتم که پا روی دلم بگزارم و شیر رو ناگهانی قطع کنم

روش ناگهانی

چون به علت وابستگی به شیر مادر اشتهای کودکم خیلی کاهش پیدا کرده بود و دکترش گفت تنها را از شیر گرفتن و گفت شیر شما الان دیگه منبع مغذی ای به اون صورت نیست و بیشتر جنبه عادت داره.

همین طور که بچه در حال شیر خوردن از هر دو سینه بود سوره یس را قرائت میکردم ، بعد ثوابش را تقدیم حضرت علی اصغر (ع) و مادرشون کردم ، و بعد شیر نذر حضرت علی اصغر کردم ، که من را یاری کنند تا بتوانم به آسانی کودکم را ازشیر بگیرم

بنر گل من و تو

و بعد از چسب رنگ سفید پارچه ای استفاده کردم که به راحتی کنده نشه ، بعد که نینی اومد که مثل همیشه میمی بخوره ، گفتم مامانی اوف شده اوف شده ، اولش هنگ کرد ، بعد بغض و گریه ، سریع بغلش کردم و دیگه هربار خواست بهش دست بزنه گفتم اوف شده.

اما دائم تا شب بغلش کردم بوسیدمش بیشتر از قبل بهش محبت کردم تا احساس کمبود نکنه ، سخت ترین قسمت قضیه شب اوله

وقتی که نصف شب بیدار میشن که شیر بخورن من اون شب قهوه و نسکافه خوردم و اصلا نخوابیدم تا وقتی که بچم بیدار میشه من کنارش باشم، وقتی بیدار شد و سراغ میمی را میگرفت دائم میگفتم اوف اوف و مدام توی خونه راه میبردمش و لالایی میخوندم براش و بهش مدام آب میدادم بخوره بعد خوابوندمش .

ولی یک قضیه دیگه ای که در مورد قطع شیردهی هست مربوط به مادران شیرده میشه

نکته های قطع شیردهی مادران

* سینه ها به علت تجمع شیر متورم شده ، بسیار دردناک میشوند ، و با کوچک ترین لمسی درد زیادی را متوجه خواهید شد

* در بعضی مواقع دچار تب یا لرز خواهید شد

* بعضی دیگر دچار ناراحتی و بی حوصلگی میشوند

* ممکن است سینه ها دچار گلوله گلوله شود

اما اصلا جای نگرانی نیست . عزیزان سعی کنید در آن دو روز اول به حمام آب داغ بروید زیر دوش سینه های خود را آرام ماساژ دهید قسمت هایی که گلوله شده به خاطر انسداد رگ های شیری است آن جاها را بیشتر ماساژ دهید تا گره ها باز شوند وقتی آرام شد در آخر حمام ، سینه ها را با آب سرد به آرامی بشویید تا شیر خشک شود

نیازی هم به دوشیدن شیر نیست چون شیر اضافی خود به خود خارج میشود

بعد از چند روز متوجه کاهش درد و تورم سینه ها خواهید شد

درین مدت مایعات بخورید تا سموم بدن دفع شود .

این ها تجربیات من بود عزیزان قطعا شما بهتر از من بلد هستید
امیدوارم همیشه سلامت باشید و این مقطع از زندگی رو هم به خوشی پشت سر بگزارید.