افزایش طول عمر سبزی و صیفی جات

تازه سازی سبزی و صیفی جات
تازه سازی سبزی و صیفی جات

در این مطلب میخوام یسری نکات در مورد صیفی جات و سبزی ها بگیم تا بتونیم زمان بیشتری اون هارو در خانه نگهداری کنیم.

هویج

اگر میخواهید هویج هایتان مدت زمان بیشتری سالم بماند باید ساقه سبز آنها را جدا نکنید و بدون اینکه هویج هایتان را بشویید آنها را در یخچال یا محل خنک و مرطوب نگه دارید. برای مصرف طولانی تر، هویج ها را شسته و در کیسه سوراخ دار در فریزر قرار دهید. با این کار شما میتوانید 2 الی 3 ماه هویج سالم داشته باشید.

پياز، سير، موسير

از جمله‌ سبزي‌هايي است كه احتياج به نگهداري در يخچال ندارند و كافي‌ است آنها را در محيطي خنك، تاريك و خشك نگهداري كنيد. مي‌توانيد پيازهايتان را برعكس به‌صورتي كه ريشه‌شان به سمت بالا باشد نگهداري كنيد. زمان خريد پياز فراموش نكنيد كه پيازهايي سالم بخريد كه جوانه زده نباشند تا عمر بيشتري داشته باشند.

بنر گل من و تو

سيب‌زميني

سیب زمینی نیز به یچخال نیاز ندارد فقط باید در محیطی خنک و خشک نگهداری شود تا چند هفته سالم بماند. مي‌توانيد روي سيب‌زميني‌ها را با پارچه مشكي بپوشانيد تا مانع رسيدن نور به آنها شود يا اينكه چند عدد سيب درختي بين سيب‌زميني‌ها بگذاريد تا تازه‌تر بمانند.

قارچ

اگر شما هم جز دسته ای از افراد هستید که مواد خریداری شده را برای مصرف یک الی دو روز میخرید پس قارچ ها را در پاکت کاغذی درون یخچال نگهداری کنید ولی اگر قصد دارید قارچ های خریداری شده را برای مدت بیشتری نگهدارید پس آنها را شسته و کامل خشک کنید در کیسه بریزید برای اینکه قارچ ها سیاه نشوند بهتر است چند قطره آب لیمو به آنها اضافه کنید و در فریزر نگه داری کنید.

سبزی خوردن

سبزي‌ خوردن‌هايتان را هربار به مقداري كه مي‌خواهيد مصرف كنيد بشوييد و بقيه آنها را نشسته در ظرف در بسته درون يخچال نگهداري كنيد اگر سبزي‌هاي شسته‌تان زياد آمد، آنها را كاملا خشك كنيد و بعد در ظرف در بسته يا درون كيسه پارچه‌اي در يخچال قرار دهيد. بهتر است تره‌ها را از سبزي‌هاي شسته شده ديگر جدا كنيد چون تره خيلي زود فاسد و باعث خرابي باقي سبزي‌ها مي‌شود.

بادمجان و كدو

بهتر است نشسته در داخل ظرف دربسته نگهداري شوند تا ديرتر خراب شوند.

کاهو

برای اینکه تا چند هفته کاهوی تازه داشته باشید باید کاهوها را داخل دستمال و یا روزنامه بپیچید و داخل ظرف در دار درون یخچال نگه دارید و هر بار چند برگ از کاهو جدا کرده و مصرف کنید. سبزیجاتی مثل کلم سفید، گل کلم و بروکلی هم مثل کاهو باید نگهداری شود.