با این 5 گیاه بچه ها را به باغبانی تشویق کنیم

با این 5 گیاه بچه ها را به باغبانی تشویق کنیم
با این 5 گیاه بچه ها را به باغبانی تشویق کنیم

گل آفتابگردان

کاشت تخم آفتابگردان باغبانان کوچک
کاشت تخم آفتابگردان باغبانان کوچک

گل آفتابگردان را فقط در باغچه می توانید بکارید. گل آفتابگردان فقط 1 الی 2 باز گل می دهد ولی به خاطر میوه زیبا یی که می دهد پر طرفدار می باشد. تخم آفتابگردان به مدت 7 روز سبز شده و بعد از 14-15 روز جوانه های ریزی روی گیاه دیده می شود هر چند همه این اعداد بسته به گونه تخم آفتابگردان ما دارد. طول این گیاه تا 2 متر نیز می رسد. تخمه های تخم آفتنابگردان در اواخر تابستان خشک می شوند و میان وعده خوبی برای کودکان بشمار می آیند. تخم آفتابگردان سرشار از آهن و پروتئین می باشد. می توایند مقدار از آن را برای کاشت سال بعد خود نگهدارید.

کاهو

کاشت کاهو باغبانان کوچک
کاشت کاهو باغبانان کوچک

کاهو نیز از جمله محصولاتی است که بچه ها سریع رشد آن را می بینند و راغب نگهداری آن می شوند. کاهویی که خودشان تولید کنند حتما می خورند پس شما می توانید از این فرصت استفاده کنید و بچه ها را به برای خوردن سالاد تشویق کنید.کاهو نیز سایه دوست می باشد. کاهو رطوبت دوست می باشد و در طول دو هفته اول باید خاکش همیشه مرطوب باشد. دانه هایی که کاشته اید حدود 7-10 ورز طول می کشد تا رشد کنند و بزرگ شدن کامل کاهو 50 روز طول می کشد تا کامل بزرگ شود. ولی برگ های کاهو از 30 روزگی شروع به رشد می کنند و این برای بچه ها جذاب است.

هویج

کاشت هویج باغبانان کوچک
کاشت هویج باغبانان کوچک

در آخر محصولی را توصیه می کنیم که صبر کردن را به باغبانان کوچک آموزش دهد. بله هویج – هویج ممکن است آهسته شروع به رشد کند و سبز شود. بذر هویج را از اول باید در خاک بکارید. بذر هویجدمای خنک را دوست دارد. خاکی که هویج در آن می کارید باید هیچ کونه سنگی نداشته باشد تا هویج بتواند به راحتی رشد کند و به پایین برود. خاک باید مرطوب باشد و اوایل باید هر 3 ساعت به آن آب بدهید ولی زیاده روی در آبیاری باعث می شود فقط هویج شما برگ زیادتری تولید کند و ریشه نداشته باشد.

آنچه در این مطلب مطالعه میکنید: