با رژیم رنگین کمانی آشنا شویم

با رژیم رنگین کمانی آشنا شویم
با رژیم رنگین کمانی آشنا شویم

جامعه امروز ما با سرعت هر چه تمام تر به سراغ چاقی می رود. چرا که استفاده از غذاهای بی ارزش و مضر طرفداران بیشتری را به خود اختصاص داده است. تا بحال رژیم رنگین کمانی به گوشتان خورده است؟ من امروز می خوام به شما توصیه کنم که “رنگین کمانی بخوریم”. این نام باعث می شود همیشه به یاد داشته باشیم تمامی میوه و سبزیجات دارای رنگ های مختلف و ویتامنین و مواد معدنی گوناگونی هستند. همچنین این واقعیت را مطرح می‌کند که شما می‌توانید چیزهای زیادی را درباره غذای خود فقط با نگاه کردن به آن بفهمید. در این جا معنی و کارکرد آن را مشاهده می‌کنید.

معنی “رژیم رنگین کمانی” چیست ؟

همانگونه که از اسم رژیم رنگین کمانی مشخص هست باید کلی چیزهای رنگ و وارنگ در این رژیم باشد و این نام به ما میگوید که خوردن رنگهای مختلف راه مطمئنی برای دریافت انواع ویتامین و مواد معدنی است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که عاشق هله هوله می باشید این نوع خوردن می تواند گام موثری برای تغییر رژیم غذایی شما به حساب بیاید. خوردن به طریق رنگین کمانی ناگهان سبک زندگی ناسالم را به سبک زندگی سالم تبدیل نمیکند بلکه گامی برای رفتن به مسیر درست است به خصوص اگر با تمرکز روی محصولات تازه همراه باشد.

ارتباط بین رنگ و ارزش غذایی در رژیم رنگین کمانی

با رژیم رنگین کمانی آشنا شویم
با رژیم رنگین کمانی آشنا شویم

توجه داشته باشید، رنگ‌های خاص نشان دهنده نوع خاصی از مواد مغذی هستند. برای مثال، میوه‌ها و سبزیجات زرد و نارنجی (میوه های خانواده مرکبات) از نظر ویتامین C و A غنی هستند. میوه‌ها و سبزیجات سبز(کال، اسفناج، مارچوبه، آووکادو) از نظر ویتامین K،B و E غنی هستند. از سوی دیگر محصولات بنفش (بادمجان، کلم قرمز، انگور) از نظر ویتامین C و K غنی هستند.

بنر گل من و تو

دلیلی که می‌توان با نگاه کردن این مطالب را گفت، این است که گیاهان اغلب رنگ خود را از ترکیبات گیاهی مختلف موجود در درون خود می‌گیرند، این ترکیبات گیاهی پس از آنکه آنها را می‌خورید مواد مغذی مختلفی را به شما ارائه می‌کنند. این دلیل پایه و اساس ” خوردن رنگین کمانی” است. به طور خلاصه، اضافه کردن انواع محصولات رنگارنگ به رژیم غذایی خود، راه آسانی برای دریافت مقدار زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است بدون این که تلاش زیادی برای انتخاب دسته‌ای از رنگ‌ها انجام دهید.

در رژیم رنگین کمانی نباید بر روی یک رنگ خاص تمرکز کنید

وقتی موضوع تغذیه سالم به میان می آید، مهم است که به یاد داشته باشیم تمرکز فقط بر روی یک چیز- مخصوصا وقتی که درباره ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد – کلا نظر بدی است. در مورد بسیاری از افراد، تا زمانی که به خوبی غذا بخورند، با یک رژیم غذایی متعادل، مواد مغذی که نیاز دارند را به دست خواهند آورد به شکلی که بدن بتواند از آن مواد استفاده کند.

همان طور که اشاره شد، تمرکز بیش از حد بر روی ” مواد مغذی ” و ” ویتامین‌ها” منجر به آن می‌شود که از هدف اصلی که رژیم غذایی متعادل است، دور شویم یا تمرکز بیش از حد بر روی نوع غذا ، مجموعه‌ای از ویتامین‌ها و مواد مغذی را فراهم می‌کند به جای این که یک بسته کامل که بدن به آن نیاز دارد را فراهم آورد. توجه زیاد به رنگ‌ها و مواد مغذی آسان است ولی باعث می‌شود که از هدف واقعی دور شوید- به جای آن از یک رژیم غذایی متعادل و حاوی محصولات تازه و متنوع استفاده کنید.

یاد بگیرید که غذای خود را دوست داشته باشید

با رژیم رنگین کمانی آشنا شویم
با رژیم رنگین کمانی آشنا شویم

خوردن چیزهای جدید، و تست کردن غذاهای مختلف برای کسب کردن عادات سالم ،پختن و شناخت آن چیزی که می‌خورید، ضروری است. یاد بگیرید کمی بیشتر درباره ارزش غذایی غذاهایی که می خورید امتحان کنید و مقایسه با چیزهایی که تا کنون می‌خوردید ضرری ندارد.

این عبارت (رنگین کمانی بخورید) قطعا ساده سازی شده است و نمی‌تواند همیشه به طور کامل در تمامی وعده ها رعایت شود. اما اگر تلاش کنیم و خوردن ناسالم وعده های غذایی را بهتر کنیم خود کمک بزرگی به سلامت بدن ما دارد. این عبارت فقط می‌تواند ترفندی باشد برای این که افق دید خود را گسترش دهید و در عین حال بهتر بخورید.