بررسی تمامی مشکلات برگ عبایی

بررسی تمامی مشکلات برگ عبایی
مشکلات برگ عبایی

مشکلات برگ عبایی : همانطور که در مطلبی جداگانه به بررسی برگ عبایی پرداختیم میتوانید نیازهای این گیاه و همچنین شرایط نگهداری اون رو مطالعه کنید. این گیاه یکی از مقام ترین گیاه های آپارتمانی به حساب میاد و نگهداری از اون بسیار راحت هستش ولی خب هر گیاهی در نگهداری میتونه مشکلاتی برای شما داشته باشه در این مطلب میخوایم مشکلات نگهداری برگ عبایی که برای خیلی از دوستان پیش اومده رو بررسی کنیم، پس با  ما همراه باشید.

زرد شدن برگ های جوان برگ عبایی

اگر شما با شکل زرد شدن برگهای برگ عبایی اون هم از نوع جوانش مواجه شدین نشانه این هست که خاک گلدان شما مواد لازم برای تغذیه گیاه رو نداره و باید خاکش رو تعویض کنید و همچنین یکی دیگر از دلایل زرد شدن برگ عبایی بریا برگ های جوان کوچک بودن گلدان هست که شما هم با تعویض گلدان و هم با تقسیم ریشه میتونید این مشکل رو برطرف کنید.

سوختگی نوک برگ برگ عبایی و رشد نکردن آن

سوختگی نوک برگ برگ عبایی خیلی مواقع در اثر کمبود رطوب هوا، نور و گرمای زیا و همچنین کمبود در آبیاری گیاه اتفاق میوفته پس بهتره در خصوص گیاه خودتون این مشکلات رو بررسی کنید و ببنید در کدام مورد کمبود وجود داره و اون رو مرتفع کنید. اگر گیاه شما رشد خوبی نداره از کود کامل محلول در آب حتما برای تغذیه گیاه استفاده کنید این تعذیه رو هر ده روز یکبار در فصل های گرم سال و همچنین یک ماه یکبار در فصل های سرد سال انجام دهید. نحوه این کار هم به این شکل است که کود را در یک لیتر آب حل کنید و به صورت آبیاری به گیاه بدین و مقداری هم از کود را به صورت اسپری بر روی گیاه بپاشید در ضمن توجه داشته باشید که نور مناسب این گیاه باید غیر مستقیم و زیاد باشه.

بنر گل من و تو
سوختگی نوک برگ برگ عبایی
سوختگی نوک برگ برگ عبایی

زرد شدن برگ برگ عبایی

و همچنین زردی برگ هم میتونه علت های زیادی داشته باشه از آبیاری بیش از حد و نداشتن زهکشی و جمع شدن آب در زیر گلدان ناشی خواهد شد که برای حل این موضع باید زهکشی گلدان رو بررسی کنید و همچنین بین دو آبیاری باید خاک گلدان کاملا خشک بشه ولی دلایل دیگری هم برای زرد شدن برگ برگ عبایی وجود داره مثل خاک و تغذیه نکردن گیاه (نحوه تغذیه را در قسمت قبل توضیح دادیم) و همچنین آب حاوی کلر و فلوراید،آفتاب تند و شدید ،افت و بیماری ، نور کم که شما باید علت ها را بررسی و هرکدام که برای گیاه شما صادق بود آن را برطف کنید.

ولی اگر برگهاي پاييني و پير هستند که به نوبت زرد شده و مي‌ريزند. که روندي کاملا طبيعي است، (زيرا با رشد گياه و در صورتي که مواد غذايي به طور مرتب به گياه نرسد. مواد لازم از برگهاي پير به برگهاي جوان منتقل ميشوند و برگهاي پير به مرور زرد شده و ريزش ميکنند. براي به تاخير انداختن اين روند ريزش برگهاي کهنه، ميبايست از تغذيه کامل گياه مطمئن شد آنگاه به دنبال عوامل و نشانه‌هاي ديگر رفت).

زرد شدن برگ برگ عبایی
زرد شدن برگ برگ عبایی

ریزش و خشک شدن برگ پس از تعویض گلدان

اگر علائم ریزش برگ و خشک شدن و همچنین زرد شدن برگ پس از تعویض گلدان و جدا کردن بوته اتفاق افتاده باشهبه احتمال خیلی زیاد عمل انتقال و جدا سازی به خوبی انجام نشده ، شما در زمان تعويض بايد دقت میکردید که خاک اطراف ريشه تا حد ممکن جدا نشه و توپ ريشه آسیب نبینه.در صورت بروز اين مشکل کار چنداني نميتوان انجام داد اگر اين صدمه‌ها جزيي باشد گياه خود را ترميم خواهد کرد و دوباره رشد میکنه و بهتر هستش با ايجاد شرايط ايده ال رشد و همچنین خودداري از جابجايي و کوددهي و…. امیدوار باشید که گیاهتون برگرده به شرایط معمول .

یک احتمال دیگه هم میشه داد و اونم اینه که خاک شما آلوده بوده باشه به آفت و یا بیماری قارچی برای حل این مشکل هم یک قاشق چای خوری قارچ کش بنومیل + یک قاشق چای خوری سم دیازینون در یک لیتر آب حل کنید و به صورت آبیاری به خاک بدید در صورت لزوم 10 روز بعد مجددا سم پاشی تکرار کنید.