تزیین آسان گلدان با پارچه فوق العاده شیک مرحله به مرحله

تزیین آسان گلدان با پارچه فوق العاده شیک مرحله به مرحله
تزیین آسان گلدان با پارچه -گلدان پارچه ای

تزیین گلدان با پارچه : ما میتونیم با استفاده از وسیال و پارچه های دور ریختنی خود چیزهایی بسیازیم که باورش سخت باشه ، خیلی از ما وقتی گیاهی رو از بیرون میخریم میگیم که کاش یک گلدان زیبا هم براش میگرفتم که به دکور خونم بیاد و زیبایی خونه رو دو چندان کنه ولی خب این مشکل بزرگی نیست شما میتونید بی ارزش ترین گلدان ها رو با استفاده از سلیقه خودتون به همراه آموزش های ما به با ارزش ترین وسایل خونتون تبدیل کنید. ایده ای که امروز میخوایم آموزش بدیم برای تزیین آسان گلدان با پارچه هستش که میدونم خیلی ازش خوشتون میاد و نه تنها برای گلدان بلکه سایر وسایل منزل هم میتونید ازش استفاده کنید. پس با ما همرا باشید با آموزش مرحله به مرحله تزیین گلدان با پارچه.

وسایل مورد نیاز

– دو متر پارچه پنبه یا کتان (سبد بزرگ)
– مقداری پارچه پنبه ای نازک (سبد بزرگ) و یا 2 متر نخ کاموا
– سوزن پلاستیکی پلاستیکی
– قیچی

تجهیزات لازم برای تزیین گلدان پارچه ای
تجهیزات لازم برای تزیین گلدان پارچه ای

مرحله به مرحله با آموزش تزیین گلدان با پارچه

در زیر به همراه تصاویر مراحل انجام کار رو با جزئیات کامل برای شما شرح میدم .

بنر گل من و تو

برش پارچه

همانطور که در تصویر زیر میبینید این یک نمونه کوچکتر از چگونگی برش پارچه شماست. برای به دست آوردن شکل طناب با استفاده از پارچه، شما همانند شکل زیر پارچه را برش بزنید که رفته رفته برش ها کم بشه تا هنگامی که شما آن را پیچ و تاب بدید، این زاویه ها پیچ خورده و ناپدید میشوند و شکل طناب به خودش میگیره. (از این به بعد هرجا طناب پارچه ای دیدی نوشتم یعنی این 🙂 )

برش پارچه
برش پارچه

و وقتی همه پارچه رو برش دادید و به شکل طناب در آوردید آن را دور یک وسیله بپیچید که مشکلی در ادامه کار برای شما پیش نیاد. (و از یک پارچه نازک پنبه ای به عنوان متصل کننده استفاده میکنیم که شما میتونید از کاموا رنگی هم استفاده کنید)

طناب آماده شدن به همراه کلاف پارچه
طناب آماده شدن به همراه کلاف پارچه

مراحل آماده سازی

گام اول: تقریبا 5 سانتی متر پایینتر از نوک پارچه طنابی که درست کردیم کاموا یا پارچه چنبه ای نازک که آماده کردید رو گره بزنید

گام دوم: و سپس پارچه پنبه ای را همانند شکل زیر به دور طناب پارچه ای بپیچید تا به طور کامل آن را پوشش بده.

گام سوم: در انتهای بسته پیچیده شده خود را مانند یک دایره ای بکشید و از و سپس با استفاده از پارچه چنبه ای (کاموا) آن را محکم ببندید این بخش کف گلدان شما خواهد بود.

گام چهارم: با استفاده از سوزن پلاستیکی پارچه پنبه ای رو از بین دایره که ساختید رد کنید تا کاملا محکم بشه.

تزیین گلدان با پارچه
تزیین گلدان با پارچه

مراحل شروع کار

گام پنجم: شما طناب پارچه ای رو دو دور به دور دایره بچرخانید و سپس با ساتفاده از کاموا یا پارچه آنها را با ساتفاده از سوزن پلاستیکی به هم متصل کنید یجورایی به هم بخیه بزنید.

گام ششم: زمانی که پارچه شما تمام شد و نیاز به متصل کردن دارید در کنار هم قرار دهیهد و آنها را بپیچانید.

گام هفت: دوباره مراحله بالا را تکرار کنید.(به دور هم دایره بپیچید طناب رو)

گام هشت: زمانی که قطر پایه شما به اندازه دلخواه رسید شما ردیف بعدی را بالاتر از ردیف پاینی قرار دهید و شروع به بافتن کنید.

مراحل تزیین گادان با پارچه
مراحل تزیین گادان با پارچه

مراحل پایانی

گام نهم: و بازهم اگر طناب شما درحال تمام شدن بود باید طناب جدید را همانند شکل زیر به م متصل کنید و در داخل هم قرار دهید و آن را بپیچید و سپس کار را ادامه دهید.

گام دهم: و کار را تا آنجا که با ارتفاع دلخواه برسید ادامه دهید.

گام یازدهم: هماند شکل 11 زمانی که به انتهای کار رسیدید با استفاده از سوزن و نخ کاموا مار را کاملا محکم کنید تا گلدان شما کاملا محکم بشه و مشکلی در آینده واسش پیش نیاد روند کار رو مبتونبد به راحتی با استفاده از تصاویر پیش ببرید.

مراحل ساخت گلدان پارچه ای
مراحل ساخت گلدان پارچه ای

شما می توانید ببینید که چگونه با استفاده از یک رشته ضخیم از پارچه گلدان خود را به شما نگاه کاملا متفاوت تبدیل کرده اید. یک گلدان دیگر را برای یک گیاه کوچک جمع کردم و سپس سومی را با حلقه‌های ضخیم‌تر ساختم . آن را خیلی زودتر تمام کردم , اما باز هم عاشق داشتن تنوع زیاد , متوسط و ضخیم در

تزیین گلدان با پارچه
تزیین گلدان با پارچه
گلدان پارچه ای
گلدان پارچه ای

پس شما میتوندی با راحتی با استفاده از پارچه های دور ریختنی که در منزل دارید یک تزیین بسیار زیبا برای گدان و یا هر وسیله دیگه در خانه درست کنید و از دست ساز های خود لذت ببرید.