تهیه کنسرو ذرت خانگی

تهیه کنسرو ذرت خانگی
تهیه کنسرو ذرت خانگی
سلام دوستان عزیز سایت گل من و تو. امروز با آموزش تهیه کنسرو ذرت خانگی در خدمتتون هستیم. اول روش دونه کردن ذرت سپس طرز پختن ذرت و نهایتا روش کنسرو کردن ذرت رو در ادامه مطلب مشاهده می کنید.

روش دونه کردن ذرت

روش دونه کردن ذرت
روش دونه کردن ذرت

ابتدا یک ردیف را با چاقو به صورت عمودی و با فشار چاقو تا انتهای ذرت جدا میکنیم ذرت به این روش به راحتی و کامل از ساقه جدا میشه کل ذرت رو به این روش دون کنید. دور های بعدی رو میتونیم به راحتی با دست خالی کنیم.

ذرت رو همون ابتدا دون کنید بهتره چون بعد از پخت موقعی که میخواید دونه ها رو جدا کنید ممکن ذرت ها بد شکل بشن یا له بشن و شیره ش خارج بشه.

طرز پختن ذرت

بعد که همه رو دون کردیم داخل ظرف میریزیم و روش آب میریزیم. و آبکش میکنیم. چند باری اینکار رو تکرار میکنیم تا کلا ته دونه ها که سفت هستن و پرزهای مونده جدا بشه.

بنر گل من و تو

نوع بلالی که استفاده میشه در مدت زمان مورد نیاز جهت پخت و نرم شدن ذرت فرق داره (و اما بهترین و میشه گفت تنها بلال مناسب برای دون کردن و کنسرو کردن بلال های معروف به ذرت مکزیکی هستن.) و بهتره که برای تهیه کنسرو ذرت از شیر بلال که دونه های نرم و خوشمزه داره استفاده کنیم. موقع خرید ذرت هارو حتما چک‌کنید چون بعضی ذرت ها واقعا سفت هستند.

نکته ای که وجود داره اینه که زدن نمک به ذرت ها باعث سفتی اون ها میشه و برعکس اون شکر باعث نرمی و خوشمزه شدن ذرت ها میشه پس موقع پخت شکر بزنید و وقتی پخت نمک اضافه کنید من برای هر 4 بلال، یک قاشق غذاخوری سر پر شکر و یک چهارم قاشق چای خوری نمک زدم. این مقدار کم نمک در واقع فقط برای طعم دهی هست.

روش کنسرو کردن ذرت

روش کنسرو کردن ذرت
روش کنسرو کردن ذرت

وقتی ذرت ها کاملا سرد شد. دونه های ذرت رو داخل شیشه با در فلزی بریزین و از همون آبی که ذرت رو داخلش پخته شده شیشه رو پر کنیند.

باید کاملا روش پرآب بشه حتما سعی کنین در شیشه ها رو محکم ببندید وگرنه هوا میره داخلش و خراب میشه.

قابلمه ای بزرگ رو آب پر کنید و شیشه ها رو داخل قابلمه قرار بدین به صورتی که حداقل نصف شیشه ها داخل آب باشند.

بعد از اینکه آب به جوش اومد 20-30 دقیقه زمان میدیم با حرارت کم بجوشه و بعد خاموشش میکنیم و میذاریم تا کاملا سرد بشه و به این صورت کنسرو ما آماده ست.

حرارتی که بعد از جوش اومدن اب قابلمه برا کنسرو کردن مواد مختلف میدیم بسته به نرمی و سفتی اون ماده غذایی داره.

برای ذرت هم چون ما پختیمش زمان زیادی نیاز نداره و من در حد نیم ساعت حرارتش میدم.

میتونیم مقداری از بلال هامون رو به صورت حلقه حلقه در بیاریم و بپزیم. برای دورچین غذاها بسیار شیک و زیباست.

ذرت کنسروی برای تزیین غذا
ذرت کنسروی برای تزیین غذا

برای فریزر کردن هم دانه های ذرت پخته رو داخل کیسه بریزید و داخل فریزر بزارید و هر بار قبل مصرف داخل آبجوش قرار بدین.

آنچه در این مطلب مطالعه میکنید: