خوشمزه ترین روش مزه دار کردن سویا

خوشمزه ترین روش مزه دار کردن سویا
خوشمزه ترین روش مزه دار کردن سویا

سویا را فقط به خاطر قیمت مناسب آن استفاده نکنید این ماده غذایی مفید جایگزین مناسبی برای گوشت است. در حالی که اکثر خانم ها به خاطر مزه و طعمی که دارد در غذاها استفاده نمی کنند می توان سویا را به گونه ای مزه دار کرد که برای تمام اعضای خانواده خوشایند باشد. پس خوشمزه ترین روش مزه دار کردن سویا را در این مطلب بخوانید.

⇐ خواص سویا (Soybean) شامل کاهش خطر سرطان سینه، پروستات، روده بزرگ، پوکی استخوان و بسیار مفید برای زنان است.
مزه دار کردن سویا - سس سویا
مزه دار کردن سویا – سس سویا

⇐ سویا از جمله حبوبات بسیار سودمند می باشد که فراورده هایی مثل شیر سویا، شیر خشک سویا، پنیر سویا، جوانه سویا، سس سویا و پروتئین های گیاهی تهیه می شود.

رازهای خوشمزه شدن سویا

هیچگاه سویا را با آب سرد نشویید.

برای شستن می توان آن را داخل آب در حال جوش بریزید و پس از کمی جوشیدن آن را آبکش کنید و یا با آب نسبتا جوش بشویید. هیچ گاه سویا را با آب سرد نشویید.

بیش از یکبار آب سویا را عوض نکنید

برای حفظ بهتر طعم سویا آب آن را بیشتر از یکبار عوض نکنید.

بنر گل من و تو
آب سویا را نگیرید

بعضی ها عادت دارند بعد از شستن سویا آن را می فشارند تا آب اضافی آن گرفته شود. اما در واقع با اینکار مواد خوشمزه و مقوی سویا را دور می ریزند. برای از بین بردن آب اضافی سویا آن را آبکش کرده و کمی صبر کنید تا آب اضافی آن به شکل طبیعی خارج شود.

روش های مزه دار کردن سویا

روش اول:

برای آماده کردن مقداری پیاز را رنده کرده و داخل روغن زیتون یا کره تفت دهید. سپس به آن مقداری پودر سیر، نمک، زعفران، فلفل، زردچوبه و رب گوجه فرنگی اضافه کنید و بعد از کمی تفت دادن سویای آبکش کرده را به آن بیفزائید و خوب تفت دهید. سپس اندکی آبغوره به مواد اضافه کنید و صبر کنید تا به خورد سویا برورد. بعد یک فنجان آب جوش به مواد اضافه کنید و در ظرف را ببندید و اجازه دهید سویا بپزد. می توانید مقداری ریحان تازه و آویشن هم به سویا بیفزائید.

روش دوم:

سویا را به مدت 10 دقیقه با آب پرتقال یا آب نارنج مزه دار کنید. سپس در ظرفى پیاز رنده شده را سرخ کنید و به آن  ادویه نمک و رب گو جه فرنگى را اضافه کنید ، حالا سویا را داخل آن بریزید و تفت دهید در این مرحله ۲ قاشق غذا خوری آبغوره را نیز به مواد اضافه کنید. اندکى صبر کرده و یک استکان آب به این مخلوط اضافه کنید حالا درب ظرف را بگذارید تا با حرارت ملایم به مدت ۵ دقیقه بپزد . حالا سویاى شما مزه دار شده است این را به ماکارونى یا خوراک مى توانید اضافه کنید.

آنچه در این مطلب مطالعه میکنید: