دستور پخت کیک ردولوت ، یک کیک خوشمزه

دستور پخت کیک ردولوت ، یک کیک خوشمزه
دستور پخت کیک ردولوت ، یک کیک خوشمزه

اگه دوست دارید یک کیک خوشمزه و هیجان انگیز درست کنید که همه انگشت به دهن بمونن من پیشنهاد میکنم حتما کیک ردولوت (کیک مخملی) رو امتحان کنید و آشپزی خودتون رو به رخ بقیه بکشید.

من که واسه تولد بابام ردولوتي پزيده ام كه مگو، كه مپرس😋 بافت این کیک ، مزه اش، کرم پنیری لاش حرفی واسه گلایه نمیذاره . به نظر من چیزی که این کیک رو محبوب کرده جدا از رنگ زیباش، مزه و بافت محشرشه، پیشنهاد میکنم تا درستش کنین و خودتون ببینین

مواد لازم برای کیک ردولوت (کیک مخملی)

كره (113 گرم)

بنر گل من و تو

شکر(300 گرم)

تخم مرغ بزرگ 2 عدد

عصاره وانيل 1 ق چای‌خوری

آرد سفید(250 گرم)

پودر کاکائو (15 گرم)

جوش شیرین1 قاشق چای‌خوری

نمک½ قاشق چای‌خوری

باتر میلک1 پیمانه (240 میلی‌لیتر)مخلوط يك ليوان شير با يه ق چ سركه سفيد كه اجازه بدهيم يك ربع استراحت كند،

سرکه سفید1 ق چای‌خوری

رنگ خوراکی قرمز (رنگ مایع) 2 ق غذاخوری

طرز تهیه کیک ردولوت (کیک مخملی)

ابتدا باید فر را روشن کرده و دمای آن را روی 175-180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.کف قالب 23 سانتی را چرب کرده و با کاغذ روغنی مناسب بپوشانید.حالا کره که به دمای محیط رسیده را داخل یک کاسه ریخته و با همزن برقی حدود 1 تا 2 دقیقه بزنید تا حالت نرمی پیدا کند.سپس شکر را به کره افزوده و آنقدر بزنید تا حالت پفی و رنگ روشن پیدا کند. (2-3 دقیقه)حالا تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی اضافه کرده و هم بزنید و بعد عصاره وانیل را نیز اضافه کرده و خوب مواد را هم بزنید.

در ظرفی جداگانه؛ آرد سفید، پودر کاکائو و نمک را الک کرده و ویسک کنید.داخل یک کاسه، باتر میلک و رنگ خوراکی قرمز را باهم ترکیب کنید.حالا به ترتیب، مواد خشک و باتر میلک مخلوط‌شده با رنگ را به مخلوط کره، شکر و تخم‌مرغ اضافه کنید و هم بزنید. سعی کنید ترتیب مخلوط‌کردن مواد به صورتی باشد که با آرد شروع و با آرد به پایان برسد.داخل ظرفی دیگر، سرکه سفید را با جوش شیرین مخلوط کنید.وقتی صدای گاز حاصله (چیزی شبیه فش فش کردن) شنیدید، بلافاصله ترکیب را به مایه کیک اضافه کنید و مواد را باهم فولد کنید. اضافه‌کردن این ترکیب باث ایجاد بافت پفی و پنبه‌ای در کیک می‌شود.

حالا مایه کیک آماده شده را به سرعت در قالب‌ از قبل آماده‌شده بریزید و قالب‌ا را تکان دهید تا سطح مواد یک‌دست و صاف شوند.کیک‌ را داخل فر قرار داده و به مدت25 تا 30 دقیقه با همان دمای 175 تا 180درجه سانتی گراد بپزید.

طرز تهیه کیک ردولوت
طرز تهیه کیک ردولوت

مواد لازم برای فراستینگ یا پوشش روی کیک مخملی:

كره دماي محيط 100 گرم

پنیر لبنه (دمای محیط) 250گرم

عصاره وانیل1 ق چای‌خوری

پودر قند115 گرم

خامه فرم گرفته250 میلی‌لیتر.

طرز تهیه فراستینگ یا پوشش روی کیک مخملی

برای تهیه این فراستینگ ابتدا پنیر لبنه و كره و پودر قند را باهم داخل ظرفی ریخته و مخلوط کنید تا یک‌دست و نرم شوند.عصاره وانیل را نیز اضافه کنید و ابتدا با سرعت کم و بعد با سرعت متوسط خوب مخلوط کنید.حالا نوبت اضافه کردن خامه فرم گرفته است.کم‌کم سرعت همزن را بالا ببرید تا مواد کاملا باهم مخلوط شوند.کرم پنیر خامه‌ای شما آماده است. حالا به دلخواه تزيين كنيد 😍

رسپی کیک ردولوت + عکس : زهرا بختیاری