دسر تیرامیسو آسون و خوشمزه

دسر تیرامیسو - آشپزی من و تو

دسر تیرامیسو یک دسر ایتالیایی هست که معنی آن ” من را بالا بکش” است این دسر خوشمزه از ترکیب بیسکوییت هایی به اسم لیدی فینگر (یک لایه بیسکویت آغشته به قهوه ) با نوعی کرم خاص که هم با تخم مرغ و پنیر و هم با خامه و پنیره درست میشه. در این مطلب طرز تهیه تیرامیسو با لیدی فینگر رو میذارم.

راستش تيراميسو نكته خاصي نداره و اگه با مواد اوليه خوب درست بشه حتما خوشمزه ميشه. شما میتونید از بیسکویت پتی بور هم برای این دسر استفاده کنید ولی تامید من روی لیدی فیتگر هست.

مواد اولیه برای تهیه ترامیسو

٤٠٠ گرم پنير خامه اي
٤٠٠ گرم خامه فرم گرفته
١ پيمانه پودر قند( اگه دوست داريد كم شيرين باشه مقدار شكر رو كم كنيد)
٢ ق غ پودر نسكافه
نصف ليوان آب جوش
پودر كاكائو به مقدار لازم
ليدي فينگر يا بيسكوييت پتي پور به مقدار لازم

بنر گل من و تو

بیسکویت لیدی فینگر و خامه را از کجا تهیه کنم؟

همراهان عزیز گل من و تو شما میتونید بیسکویت لیدی فینگر رو به صورت بسته ای از فروشگاه های بزرگ یا شکلات فروشی های تهیه کنید. اگر حس میکنید که میتونید تو خونه این بیسکویت هارو درست کنید باید بگم که شبیه درست کردن لطیفه هست.

در خصوص خامه هم میتونید به صورت آماده از لوازم قنادی فروشی ها و یا فروشگاه های بزرگ تهیه کنید. البته شما میتونید با استفاده از خامه صبحانه و پودر خامه، خامه فرم گرفته خودتون رو درست کنید که مناسبتر ادر میاد با این روش.

آموزش تیرامیسو - بیسکویت لیدی فینگر

طرز تهیه دسر تیرامیسو ساده

من میخوام در این آموزش خیلی ساده و روان نحوه درست کردن این دسر خوشمزه رو بهتون بگم و هیچ حرفه اضافه ای هم نزم 🙂 پس بریم سر آموزش چند خطی.

اول پنير و پودر قند رو خوب با همزن بزنيد تا يكدست بشن بعد خامه فرم گرفته اضافه كنيد و بازم هم بزنيد تا يكنواخت بشن.

نسكافه (یا قهوه) رو با آب جوش حل كنيد و ليدي فينگرها رو از هر دو طرف تو مايع بزنيد، و كف ظرف بچينيد و روش از كرم پنيري بماليد، حالا يا مثل من با قيف بزنيد يا با كاردك بماليد ، وقتي صاف و صوف شد پودر كاكائو حسابي روش الك كنيد، و دوباره لايه ي بعدي به همين صورت تا آخر و بعدش تیرامیسو را به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار بدید تا سفت بشه. دسر تیرامیسو شما آمادس و حالا میتونید نوش جان کنید.

آموزش دسر تیرامیسو - آشپزی من و تو

عکس : زهرا بختیاری