دلایل عرق کف دست و درمان آن

دلایل عرق کف دست و درمان آن
دلایل عرق کف دست و درمان آن
بدن شما با عرق کردن دمای خود را تنظیم می‌کند. اما اگر کف دستان شما مدام عرق می‌کند، قطعا اذیت می‌شوید. ممکن است شما هر روز در موقعیت‌هایی قرار بگیرید که باید با دیگران دست بدهید. افرادی که کف دست‌شان عرق نمی‌کند، با این مقوله مشکلی ندارند. اما اگر دستان شما مدام خیس و چسبناک باشد، امر ساده‌ی روزانه‌ای، چون فشردن دست دیگران برای‌تان اضطراب‌آور خواهد بود.

عرق کف دست علت‌های مختلفی از جمله وراثت، استرس و علت‌های متابولیک دارد.

برای مثال ممکن است که فرد به بیماری پرکاری تیروئید، حساسیت‌های هیجانی در جمع و یا دیابت مبتلا باشد که با شناسایی بیماری فرد می توان سریع تر درمان را شروع کرد.

عرق کف دست به سه نوع خفیف، متوسط و شدید تقسیم شود. در صورتی که شدید باشد می تواند حتی برگه زیر دست مثلا یک دانش آموز را خیس کند.

بنر گل من و تو

روش های درمان عرق کردن کف دست

روش های درمان عرق کردن کف دست
روش های درمان عرق کردن کف دست

 یکی از روش‌های درمانی عرق، استفاده از فلزات سنگین مانند آلومینیوم کلروهیدرات است، ادامه داد: بیمار این فلزات را در کف دست مالش می‌دهد، در نتیجه این فلزات رسوب می‌کند و مقابل مجاری عرق را می‌گیرد. یکی دیگر از راه‌های درمانی استفاده از قرص‌های خوراکی است که منجر به کاهش عرق می‌شود.

همچنین امروزه از روش‌های جدیدی مانند از بین بردن غدد سمپاتیک با آندوسکوپی و جراحی نیز استفاده می‌شود.

عیب این روش این است که زمانی اعصاب سمپاتیک را تحریک می‌کنیم، عرق در جایی دیگر از بدن افزایش می‌یابد.

بوتاکس برای درمان عرق کردن کف دست و پا

بوتاکس برای درمان عرق کردن کف دست و پا
بوتاکس برای درمان عرق کردن کف دست و پا

 تزریق بوتاکس را معمولا به عنوان یک روش درمان زیبایی برای باز کردن چین و چروک‌های پوست می‌شناسیم اما این سم طبیعی عارضه دیگری هم دارد و آن فلج کردن اعصاب پوست است که باعث تعریق می‌شوند. البته این تزریق دردناک است و اثر دائمی ندارد و حداقل یک بار در سال باید تکرار شود.

چند درمان گیاهی عرق کردن کف دست و پا

به دستانتان حنا بزنید و از سدر یا اسطوخودوس استفاده کنید.

یک کاسه بزرگ را پر از آب کنید و دو فنجان جوش شیرین را در آن بریزید. هر روز به مدت نیم ساعت دست و پای خود را در آن قرار دهید.

چند لیوان آب گوجه را در یک سطل آب ولرم بریزید.به مدت نیم ساعت،دست و پای خود را درون آن بگذارید و بشویید.

اگر شدت عرق دست و پای شما زیاد نیست، از پودر بچه استفاده کنید.

چای مریم گلی بنوشید ، هر روز صبح با معده خالی چای مریم گلی بنوشید. البته زیاده روی در نوشیدن این چای، موجب سردرد می شود. چای دارای خاصیت قابضی است که روغن اضافی را خشک می کند و مانع از تعریق می شود.