راهکارهای عملی کاهش اضطراب فراگير

کاهش اضطراب فراگير
کاهش اضطراب فراگير - درمان اضطراب فراگير

ما در مطلبی جداگانه به بررسی اختلال اضطراب فراگیر پرداختیم و حال میخواهیم روش های کاهش اضطراب فراگير رو مورد بررسی قرار بدیم و راه های عملی کاهش این اضطراب رو برای شما بیان کنیم پس با ما همراه باشید در ادامه مطلب برای بررسی راهکارهای عملی کاهش اضطراب فراگیر.

راهکارهای عملی کاهش اضطراب فراگير

در زیر 7 راه درمان برای کاهش اضطراب فراگير رو مورد بررسی قرار میدیم امیدوارم که مفید باشه

1- منظم ورزش کنید

سعی کنید ورزش کنید اون هم به طور منظم 4 تا 5 روز در هفته ورزش های هوازی و منظم بین نیم ساعت تا یک ساعت به طوری که ضربان قلب رو به صورت اینتروال بالا ببرید چرا که ورزش منظم و هوازی باعث افزایش دوپامین و سرتونین در مغز میشه یعنی دقیقا همون دوتا ماده ای که در کاهش افسردگی و اضطراب رو در فرد موجب میشه.

بنر گل من و تو

2- چکاپ برین

حتما برای اطمینان، آزمایش چکاپ کامل بدین و مطمئن بشین که پرکاری تیروئید ندارید.

3- یادگیری گفتگوی مثبت

یاد بگیرین که با خودتون گفتگوی درونی مثبتی داشه باشین، اون هم نه یکبار، بارها و بارها در طول روز، به خودتون امیدواری بدین، دلداری بدین و یادآوری کنید که اینها فقط و فقط فکرهایی هستن که اعتباری ندارن و این شما هستین که به این افکار اعتبار و ارزش میدین.

4- مشغله مثبت ایجاد کنید

یکی از مسائل مهمی که باید انجام بدین اینه که اونقدر برای خودتون مشغله های مثبت و خوب ایجاد کنید که زمانی برای منفی بافی و افکار بد نداشته باشین.

5- با روانشناس مشورت کنید

به کمک روانشناس های باسواد و کاردرست(باید ها و نباید های روان درمانی) دامنه دانش و آگاهی تون رو از خودتون افزایش بدین، مکانیزم های ذهنیتون رو بشناسین، اجازه بدین که بهتون کمک بشه که احساس های حل نشده که دارین رو ببینن و بشناسن و پردازششون کنین، جل مسئله رو یاد بگیرین و به واسطه کمک افراد آگاه و متخصص به خودتون کمک کنید که رنج خودساخته رو از بین ببرین.

6- از مصرف دارو نترسین

از مصرف داروهای روانپزشکی نترسین، این روزها داروهای پیشرفته و امنی (با عوارض جانبی بسیار کم) تازه وارد بازار شدن و بسیار کمک کننده هستن که حتما باید زیر نظر روانپزشک های حاذق استفاده کنید.

7- از افراد منفی باف دوری کنید

یکی دیگر از راه حل های میتونه این باشه که از افرادی که منفی بافی میکنن و شما را نا امید میکنن دوری کنید چون این افراد با انتشار اخبار منفی و دروغ شما را مایوس میکنن ولی در اصل خبر که وارد شوید میبینید که واقعیت نداره.

متن: مهشید ابارشی