زرد و پژمرده شدن برگ بنت قنسول

زرد شدن و ریزش برگ بنت قنسول

در مطلبی جدا به طور کامل گیاه بنت قنسول و نحوه نگهداری از آن را مورد بررسی قرار دادیم، در پی پرسش های مکرر دوستان در پیج اینستاگرام گل من و تو در خصوص علت زرد و ریزش برگ بنت قنسول در این مطلب قصد داریم علت این موضوع را بررسی کنیم و به پرسش های پیش آمده پاسخ دهیم، پس با ما همراه باشید.

مختصری درباره بنت قنسول

اول کاری یک پیشنهاد خیلی مهم به دوستانی که قصد خرید بنت قنسول را دارند هیچ وقت بنت قنسول بلند نباید خرید، همیشه کوتاه و توپر بخرید چون اینا هلندی ولی اون درازا ایرانیه !

بنت القنسول جزو گیاهانی هست که به علت داشتن برگ های بسیار زیبا و خوش رنگ طرفداران بسیار زیادی را جذب خود می کند.

بنر گل من و تو

اسم علمی بنت القنسول Euphorbia pulcherrima ، از خانواده Euphorbia میباشد.این گونه بومی مکزیک است و ارتفاع آن به یک متر وگسترش آن به ۴۵ سانتی متر می رسد، این گیاه در آمریکا برای تزیین دکوراسیون در خانه ها ، کلیساها ، ادارات ، و جاهای دیگر مخصوصاً در زمان کریسمس به کار میرود. همچنین آنها در بسیاری از مواد غذایی ، داروها و … استفاده میشوند.

 بنت القنسول جزو گیاهان آپارتمانی به شمار می رود که دارای شرایط نگهداری بسیار آسانی است، اما بیشتر دوستان که این گیاه را خریداری میکنند از ریزش برگ های آن شکایت می کنند، پس بهتره بریم سر اصل مطلب و دلایل ریزش برگ این گیاه زیبا را مورد بررسی قرار دهیم.

علت ریزش برگ بنت قنسول

علت زرد شدن و ریزش برگ بنت قنسول

عوامل زیادی ذر ریزش برگ این گیاه میتواند دخیل باشد که میتوان به آبیاری بیش از اندازه، استفاده بیش از حد از کودهای شیمیایی، بیماری های ریشه و یا کمبود ازت اشاره نمود.

  • اگر زرد شدن و ریزش برگ های پایینی گیاه اتفاق افتاده باشد، باید نگران پوسیدگی در ریشه بشویم و میزان آبیاری و مکان گهداری گیاه خود را بررسی نماییم.
  • در استفاده از کودهای نیتروژن دار افراط نکنید، زیرا کوددهی بیش از حد نیز به گیاه آسیب وارد می کند.
  • البته یکی از عوامل ریزش برگهای جوان و زرد شدن آنها نیز می تواند کمبود ازت باشد.
  • از دیگر عواملی که به پوسیدگی ریشه گیاه منجر می شود، قارچ های مختلفی است که موجب پژمردگی و خشک شدن برگ های گیاه می شود، بدین منظور شما می توانید از قارچ کش بنومیل استفاده نمایید تا گیاه را از خشک شدن کامل نجات دهید.

برخی دیگر از بیماری های بنت قنسول

اگر جونه های انتهایی گیاه ریزش داشته باشد :

 ریزش زود هنگام سیاتیوم در اثر کمبود کربو هیدرات ها برای نگهداری جوانه های گل اتفاق می افتد که ناشی از کمی نور، فاصله کم گیاهان، دمای بالای شبانه و تنش آبی می باشد.

اگر برگها درحالی که سبز است ریزش داشته باشند:

بخاطر خیس شدن برگها هنگام آبیاری یا سردی هوا و تشنگی گیاه ویا کمبود ازت میباشد.البته در هنگام جابجایی از گلخلنه به منزل باید اجازه آداپته شدن به گیاه را داد!

اگر  شاخه ها بیش از حد بلند شده و برگ ها شوند:

 دلایل گوناگونی دارد ولی عمده آن نحوه قلمه زدن آن است هرچه قلمه ضخیم تر باشد گلها درشت تر وبهتر است قلمه ها در صبح زود گرفته شوند.

اگر حاشیه برگها بسوزند:

این مشکل می تواند در اثر کمبود کلسیم اتفاق بیوافتد.