شیرینی برنجی خانگی فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه شیرینی برنجی خانگی
طرز تهیه شیرینی برنجی خانگی

طرز تهیه شیرینی برنجی خانگی : شیرینی برنجی یکی از از شیرینی های سنتی و بسیار خوشمزه ما ایرانی هاست که در بیشتر اعیاد مخصوصا نوروز استفاده میشه،چه بهتر که خودمون با بهترین مواد خونگی اونو تهیه کنیم و سر سفرهای هفت سینمون بزاریم و از مهمونهای عزیزمون پذیرایی کنیم. در این مطلب یه دستور عالی و آسون براتون دارم. مواد اصلا نیاز به استراحتم نداره هم میتونید با قیف و ماسوره بهش مدل بدید و هم با قالب ،که من نمونه قالب رو براتون گذاشتن ،زیاد خودتون رو درگیر قالب خاصی نکنید حتی ته ماسوره ساده هم میتونید یه طرح خوشگل روش بندازید

مواد لازم برای شیرینی برنجی خانگی

روغن جامد لادن طلایی 150گرم که میتونید نصفشو کره بزنید.
آرد گندم 100 گرم
آردبرنج مرغوب 200گرم
پودرشکر ۱۲۰ گرم
گلاب دو آتیشه۵۰ گرم
شیر ۵۰ گرم
هل تازه سائیده ۱قاشق چای خوری
زعفران درصورت نیاز
تخم مرغ 1/2 عدداگه کوچیک بود یک عدد
تخم خرفه

طرز تهیه شیرینی برنجی خانگی

ابتدا روغن را خوب میزنیم تا کاملآ پوک و سفید شود( درظرف دیگر گلاب ، شیر ، هل ، شکر و نصف تخم مرغ را در حد هم زدن میزنیم) . آردها رو الک میکنیم و به روغن اضافه میکنیم و به مدت 10 دقیقه با هم زن میزنیم تا پوک بشه، حالا موادی رو که مخلوط کردیم کم کم به آرد و روغن اضافه میکنیم وخوب هم میزنیم تا پفکی بشه.

بنر گل من و تو
قالبی که من استفاده کردم
قالبی که من استفاده کردم

مواد نباید در مجاورت هوا باشه چون خنک میشه و سفت میشه سریع داخل قیف میریزیم و با ماسوره شکوفه گل میزنیم داخل سینی،اگه دوس داشتید شیرینی هاتون رو مهر بزنید اول تکه ای کوچک بردارید و در دستتون گرد کنید و بعد با مهری که داخل آرد زدید روشون طرح بندازید، در فر از قبل گرم با درجه ی 170 درجه سانتی گراد قرار میدیم تا وقتی که زیر شیرینی تغییر رنگ بده حدودا ۲۰دقیقه بازم دمای فرها با هم فرق داره.

شیرینی برنجی خانگی
شیرینی برنجی خانگی

اگر دوست دارید که شیرینی های دو رنگ داشته باشید میتونید نصفی از مواد رو زعفرونی بکنید. البته این کاملا سلیقه ای هست. دیدید چقد آسون تونستیم یکی شیرینی خوشمزه برنجی اونم تو خونه با مواد سالم درست کنیم؟ حتما امتحان کنید.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه شیرینی چهار مغز مینیاتوری

طرز تهیه شیرینی زبان

طرز تهیه شیرینی نارگیلی