طرز تهیه بلدرچین بریونی با سس کره مخصوص سر آشپز

طرز تهیه بلدرچین بریونی با سس کره
طرز تهیه بلدرچین بریونی با سس کره

طرز تهیه بلدرچین بریونی با سس کره : امروزه بخاطر مشخص شدن فواید بسیار زیاد و تاثیرگزار بلدرچین، خانواده ها رو به مصرف این گوشت لذیذ آورده اند.طبخ و تهیه غذا با گوشت بلدرچین دغدغه ی کسانی است که می خواهند همراه با غذایی سالم ، سفره ای زیبا و مقوی و ارگانیک داشته باشند. بلدرچین گریل شده یکی از انواع غذاهایی است که می توان در مهمانی ها و خانه برای ناهار یا شام آن را میل نمود.لازم به ذکر است گوشت بلدرچین بخاطر پیچیدگی سلول های گوشت و ماهیچه بعد از سرخ شدن و پخته شدن فواید و مواد معدنی خود را از دست نمی دهد.

مواد لازم برای تهیه بلدرچین بریونی با سس کره

4 عدد بلدرچین
5 قاشق غذاخوری زعفران آب کرده
به میزان لازم نمک و فلفل سیاه
5 قاشق غذاخوری روغن زیتون
5 عدد سیر خرد شده
1 عدد پیاز
1 عدد فلفل دلمه ای
1 عدد سیب زمینی

مواد لازم برای سس کره:

بنر گل من و تو

50 گرم کره
5 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه
1 قاشق چایخوری زعفران آب کرده
به میزان لازم فلفل سیاه و نمک

طرز تهیه بلدرچین بریونی با سس کره

اول کاری سیب زمینی رو بشورید تا گل و خاکش بره و بذارید که خشک بشه،در یکی ظرف شما مواد طعم دار کردن بلدرچین را آماده کنید که شامل : روغن زیتون، فلفل سیاه، سیر و نمک می باشد حال که این مواد رو خوب با هم مخلوط کردین بلدرچین ها رو داخل ظرف بندازیند و خوب به مواد آغشته کنید. پس از آغشته کردن بلدرچین ها به مواد طعم دار اون رو به مدت 3 ساعت استراحت بدین تا کاملا مزه دار بشه. در این مدت که بلدرچین ها دارن طعم دار میشن شما فر رو روشن کنید و در دمای 180 درجه سانتی گراد قرار بدین تا خوب گرم بشه. حالا ظرفی که قراره بلدرچین ها رو روی اون قرار بدین (میتونه سینی خود فر باشه) چرب کنید.

حال سیب زمینی و پیاز رو پوست بگیرید و بعد شروع کنید به صورت حلقه ای برش زدن و خرد کردن. حالا فلفل دلمه رو هم بشورید و خرد کنید و سپس فلفل دلمه ، سیب زمینی و پیاز را روی ظرفی که قراره بلدرچین رو بپزیم ریزید و سپس بادرچین های طعم دار شده را بهش اضافه کنید. حالا روی مواد رو فویل بکشید و روی فویل چندتا سوراخ ایجاد کنید، خب تقریبا کار آماده سازی مواد تموم شده و سینی رو داخل فر قرار بدین.

مواد باید به مدت یک ساعت در داخل فر بمونن ولی توجه داشته باشید که در 10 دقیقه آخر فویل رو از روی مواد بردارید و گریل (شعله بالایی فر) رو روشن کنید که بلدرچین هاتون طلایی بشن، و در آخر کار سسی که در ادامه بهتون آموزش میدم رو روی بریونی بریزید و سرو کنید.

بلدرچین بریونی با سس کره
بلدرچین بریونی با سس کره
طرز تهیه سس کره مخصوص سر آشپز

برای داشتن یک سس خوشمزه برای بلدرچین بریونی باید مواد اون رو با هم مخلوط کنید که شامل : نمک، فلفل سیاه، کره، آبلیمو و زعفران رو داخل یک قابلمه یا هر ظرفی که دوست دارید بریزید و اون رو روی حرارت خیلی ملایم بذارید، مواد رو تا زمانی که کره داره آب میشه با هم خوب مخلوط کنید و این کار رو تا زمانی که مواد میخواهند به نقطه جوش برسند ادامه بدین. توجه کنید که نباید ماد بجوشند و قبل از جوشیدن حتما باید از روی حرارت کنار بذارید.

شما میتونید با زیتون سیاه بلدرچین بریونی رو تزیین کنید.