طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر + ویدیو

طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر + ویدیو
طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر

طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر : یکی از ترشی های خوش خوراک و خوشمزه و در عین حال آسون رو یمشه تقریبا در هر فصلی درست کرد، بسیار خوش طمع بوده و طرفداران بسیار زیادی داره، خیلی از خانم های ایرانی برای خشوگل کردن سفره هم که شده ازی این ترشی استفاده میکنن. سعی کنید از بادمجون های خوشمرنگ و قلمی برای این ترشی استفاده کنید و سعی کنید تخم بادمجون را خالی کنید و یا از اون قسمت ها استفاده نکنید. ترشی بادمجان را بیش از همه ترشی ها دوست دارم و براتون هم ویدیو و هم مراحل تهیه اونو آماده کردم که جتما ببینید و درست کنید.

مواد لازم برای تهیه ترشی بادمجان شکم پر

2 کیلو بادمجان کوچک
2 عدد هویج کوچک
3_2 عدد فلفل سبز تند
نصف فلفل قرمز
کمی جعفری
1 بوته سیر
2 لیوان سرکه انگور
4 قاشق غذاخوری نمک دریا (سنگ نمک،یا نمک معمولی را با کنترل بریزید)
2 قاشق مرباخوری شکر(باعث سریع تر رسیدن ترشی می شود)
اگر میترسید ترشی نرم یا خراب شود میتوانید نصف یک آسپرین را له کرده واضافه کنید ضرر ندارد و بو نمی دهد (تو یکی از سایتهای ترکی دیدم که نوشته بود آسپرین رو به مواد غذایی اضافه نکنید پس بهتره اینکار رو نکنید)
به مقدار کافی آب
برای بستن بادمجان ها ساقه بلند کرفس یا جعفری ویا نخ پنبه‌ای لحاف دوزی

طرز تهیه ترشی بادمجون شکم پر

ساقه بادمجان را ببرید و با قسمت کلاهک کاری نداشته باشید و مثل تهیه شکم پاره وسط بادمجان ها را چاک دهید و در آب جوش که نمک ریخته اید بمدت 5دقیقه بپزید(1قاشق غذاخوری نمک کافی است) زیاد نجوشانید چون بادمجان ها له میشود.

بنر گل من و تو
ترشی بادمجان - جوشاندن بادمجان ها
ترشی بادمجان – جوشاندن بادمجان ها

بادمجان ها را از آب خارج کرده و در سینی صاف قرار دهید من در صافی قرار دادم میتوانید بادمجان ها را بطوری که قسمت بریده رو به پایین قرار بگیرد کنار هم چیده و روی بادمجان ها چیز سنگینی قرار دهید در این صورت بادمجان ها آب تلخ خود را پس می دهند و 2 الی 3 ساعت بعد بردارید البته بادمجان کوچک معمولا تلخ نیست و می توانید مستقیما استفاده کنید.

کلم سفید و هویج و فلفل سبز تند و فلفل قرمز و جعفری را جداگانه به صورت ریز خوب خورد کنید و سپس با هم مخلوط کنید همانند تصویر زیر.

مخلوط کردن سبزیجات
مخلوط کردن سبزیجات

و نمک بزنید وتوی بادمجان ها را پر کنید و اگر مواد داخل ترشی اضافه بود میتوانید داخل فلفل دلمه ای قرمز پر کنید و در ظرف ترشی قرار دهید و ساقه کرفس و یا ساقه جعفری را در آب داغ 5 دقیقه قرار دهید تا نرم شوند و دور بادمجان ها بپیچید و محکم کنید.

پر کردن بادمجان ها
پر کردن بادمجان ها

و در 2 عدد شیشه 2 کیلویی و یا یک شیشه 4کیلویی با دقت بچینید و سیر ها را پوست کنده درسته میان بادمجان ها در ظرف بریزید 5 الی6 لیوان آب را که جوشانده وسرد کرده‌اید همراه سرکه و نمک مخلوط کرده هم بزنید تا نمک حل شود وبه آرامی روی بادمجان ها بریزید اگر آب و سرکه کم بود دوباره مقداری تهیه کرده و روی بادمجان ها بریزید.

اضافه کردن آب و سرکه
اضافه کردن آب و سرکه

و سر شیشه ها کیسه فریزر تمیز قرار دهید و در شیشه را محکم ببندید که هیچ هوایی وارد ظرف نشود وظرف ترشی را در جایی که آفتاب نخورد قرار دهید و بعد از یک هفته ترشی شما حاضر است.نوش جان

ترشی بادمجان شکم پر
ترشی بادمجان شکم پر

ویدیو مراحل تهیه ترشی بادمجون شکم پر

این رسپی رو از یک کانال ترکیه ای ترجمه شده ایمدوارم که مفید بوده باشه