طرز تهیه تیرامیسوی توت فرنگی + ویدیو

طرز تهیه تیرامیسوی توت فرنگی
طرز تهیه تیرامیسوی توت فرنگی

طرز تهیه تیرامیسوی توت فرنگی : سلام روزتون بخیر در وب سایت گل من و تو نحوه درست کردن ترامیسو رو بهتون آموزش دادیم ولی همیشه طعم های مختلفی از یک شیرینی و کیک میتونه جذاب باشه، در این مطلب یک ترامیسو عالی رو آموزش میدیم که میتونید انتهای مطلب ویدیو مراحل تهیه اونو مشاهده کنید. پس با ما همراه باشید و این ترامیسو را آموزش ببنید.

مواد لازم برای تهیه تیرامیسوی توت فرنگی

موادی که در ادامه ذکر میشه برای 6-8 نفر کافی هست که من از یک قالب 23 سانتیمتری استفاده کردم، میتونین مواد دستورو نصف کنین یا در قالب کوچکتر تهیه کنین تا لیدی فینگر کمتری نیاز باشه راستی لیدی فینگر رو میتونید از اکثر مغازه هایی که وسایل قنادی میفروشند تهیه کنید.

برای کرم:

بنر گل من و تو

2 عدد زرده تخم مرغ بزرگ
1/2 پیمانه یا 100 گرم شکر
2 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت
2 قاشق غذاخوری یا 30 میلی لیتر آب
1ونیم پیمانه یا 355 میلی لیتر شیر
1 قاشق غذاخوری آرد
113 گرم کره
227 گرم پنیر ماسکارپونه نرم
2 پیمانه یا 473 میلی لیتر خامه صبحانه، سرد

برای پوره توت فرنگی:

3-4 پیمانه توت فرنگی(صبر کنین توت فرنگی شیرین بیاد بازار)
1/2 پیمانه یا 100 گرم شکر
60-80 عدد بیسکوییت لیدی فینگر
2 پیمانه توت فرنگی برای تزیین

طرز تهیه ترامیسوی توت فرنگی

ابتدا کرم رو تهیه کنید تا وقت باشه سرد بشه، زرده ها و شکر با هم مخلوط کرده و یک دقیقه با همزن بزنین، در طرف دیگه، داخل کاسه کوچکی، نشاسته ذرت و آب رو مخلوط کنین و به مخلوط زرده اضافه کنید و خوب 2-3 دقیقه با همزن دستی بزنین تا کاملا مخلوط شن و رنگش روشن شه

مخلوط کردن مواد ترامیسو
مخلوط کردن مواد ترامیسو

حالا داخل قابلمه کوچک، شیر و آرد رو روی حرارت ملایم گرم کنین، مدام هم بزنین تا بخار بیاد بالا ولی نجوشه، حالا شیر گرم رو به آرامی و کم کم به مخلوط زرده اضافه کنید و مدام هم بزنین. حالا مخلوط رو داخل قابلمه برگردونین و روی حرارت ملایم، 4-5 دقیقه با لیسک مخلوط کنید تا غلیظ شه مثل پودینگ. از روی حرارت بردارید و کره رو اضافه کنید و مخلوط کنین. روی کرم سلفون بزارین تا پوسته نبنده.یعنی سلفون در تماس با کرم باشه.بعد بزارین یخچال بعد از سرد شدن.

کشیدن سلفون روی مواد
کشیدن سلفون روی مواد

اضافه کردن پنیر

بعد ازینکه کاملا سرد شد، از یخچال دربیارین و پنیر رو اضافه کنید و خوب با همزن برقی بزنین تا مخلوط شه.بعد خامه رو اضافه کنید و 4-5 دقیقه بزنین تا پفی شه و فرم بگیره. برای پوره توت فرنگی، توت فرنگی ها و شکر رو داخل مخلوط کن، مخلوط کنین.

داخل قالب کمربندی یا رینگ یا طلق، دیواره ها و کف قالب بیسکوییت های لیدی فینگر که یک طرفشونو داخل پوره توت فرنگی فرو کردین رو بچینین، نیاز بود لیدی فینگر رو ببرین تا کاملا فیت شن و جال خالی نمونه.حالا از کرم بدین روی لیدی فینگر ها و یک لایه لیدی فینگر که اینسری هر دو طرفشونو داخل پوره فرو کردین رو بچینین و دوباره کرم و دوباره لیدی فینگر و در آخر کرم.

نحوه چیدن لیدی فینگر و سایر مواد
نحوه چیدن لیدی فینگر و سایر مواد

تیرامیسو رو داخل یخچال بزارین حداقل 8 ساعت.بعد دربیارین و قالب یا رینگ یا طلق رو بردارین و دورش روبان ببندین و روشو با توت فرنگی تزیین کنید. میتونین با بریلو یا شیره، روی توت فرنگی ها بزنین با فرچه.

ترامیسوی توت فرنگی
ترامیسوی توت فرنگی
ویدیو طرز تهیه ترامیسوی توت فرنگی

 

ترجمه شده از سایت  tatyanaseverydayfood.com

مطالب مرتبط :

کیک یخچالی ساقه طلایی

طرز تهیه رولت طرح دار

طرز تهیه کیک موکا