طرز تهیه حلوا جوش

طرز تهیه حلوا جوش
طرز تهیه حلوا جوش

طرز تهیه حلوا جوش : این مطلب ما حلوایی هست که بهش میگن حلوا جوش خیلی خیلی خوشمزه اس و رااااحت (مثل فرنی) گزینه ی عالی برای عصرانه همراه با چای و گرمش واقعا میچسبه😉 یه جورایی شبیه کاچی هم هست ولی مغزیجات و …نداره  و حلوای رقیق هست برای این مقداری که تو عکس هست پنج‌پیاله که گود و بزرگه و شما در این مطلب ویدیو دستور پخت حلوا جوش رو خواهید دید با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه حلوا جوش

سه پیمانه (لیوان ) شکر
آرد گندم : یک پیمانه
وانیل : نصف ق چ
آب : چهار پیمانه
گلاب : نصف پیمانه ( عطر بیشتر دوست دارید میتونید بزنید)
زعفران به میزان لازم ( هر چی بیشتر خوشرنگ تر) و دو‌ق کره صبحانه .

ویدیو طرز تهیه حلوا جوش

حسابش به این صورت هست به ازای هر پیمانه آرد سه برابر شکر و چهار برابر آب و گلاب و زعفرون چشمی . اول آرد و جدا ده دقیقه تفت بدید تا بوی خامیش بلند بشه بعد الک کنید بزارید یکم از داغی بیافته بقیه مثل فرنی شکر ،آب، آرد، و‌ با هم مخلوط و‌ بزارید روی حرارت تا غلیظ بشه مثل فرنی بعد گلاب و زعفرون و کره رو اضافه کنید بعد یکی‌دو دقیقه خاموش کنید و سرو‌ کنید امیدوارم درست کنید و لذت ببرید 😍

بنر گل من و تو

دوستان مقدار شکر کاملا میزان هست و طبیعی ولی دوستانی که خیلی کم شیرین میخورن میتونن کمتر بزنن هیو اشکالی نداره حتی میتونی تست کنید مواد مخلوط شد.

شما با دستور پخت حلوا جوش آشنا شدید که امیدوارم مفید باشه در مطلبی جداگانه رسپی کامل رو به صورت مرحله به مرحله قرار میدم.