طرز تهیه سیب زمینی شکم پر

طرز تهیه سیب زمینی شکم پر
طرز تهیه سیب زمینی شکم پر

طرز تهیه سیب زمینی شکم پر : شاید در ظاهر سیب زمینی کی غذای ساده به نظر بیاد ولی میشه با هنرمندی و هنرنمایی اون رو به یک غذای زیبا و خوشمزه تبدیل کرد، در این مطلب میخوام یه غذای خوشمزه و زیبا رو بهتون آموزش بدم که میتویند به راحتی اونو در منزل درست کنید و در کنار خانواده لذت ببرید. پس با من باشید تا به شما یک مدل از سیب زمینی شکم پر رو آموزش بدم.

طرز تهیه سیب زمینی شکم پر

برای این غذا من اول چهارتا سیب زمینی متوسط رو تمیز شستم بعد هر کدوم رو جدا در فویل پیچیدم و گذاشتم در فر ۲۰۰ درجه یک ساعت و نیم طول کشید تا سیب زمینی پخت با نوک کارد امتحان کردم. بعد لایه نازکی از روی اونو برداشتم. داخلش رو کمی خالی کردم که از این سیب زمینیهای پخته برای درست کردن پوره استفاده کردم. بعد داخل سیب زمینی رو کمی پنیر پیتزا ریختم مواد گوشتی ریختم و دوباره کمی پنیر پیتزا روی اونم پوره سیب زمینی گذاشتم بعد هم گذاشتم در فر ۲۰۰درجه تا زمانی که پنیر آب بشه و روی پوره کمی طلایی.

نکته : استفاده از پوره سیب زمینی اختیاریه.

بنر گل من و تو
مراحل کار سیب زمینی شکم پر
مراحل کار سیب زمینی شکم پر

مواد داخل سیب زمینی شکم پر

برای مواد داخل سیب زمینی من چشمی ریختم. از پیاز سرخ شده همراه با فیله مرغ که خرد کرده بودم و تفت دادم نمک و فلفل و پودر سیر و کمی زردچوبه استفاده کردم. از قارچ اسلایس و تفت داده شده ذرت پخته شده کمی جعفری ساطوری شده و آبلیموی تازه هم استفاده کردم.همه رو با هم مخلوط و داخل سیب زمینی ریختم.یه چیزی که مواد داخل این غذا رو خوشمزه تر کرده بود این بود که از گوجه خشک استفاده کردم.گوجه ای که داخل روغن زیتون نگه داشتم.

مواد داخلش سلیقه ایه از هر نوع سبزیجاتی میشه استفاده کرد.گوشت چرخ شده و تفت داده با رب گوجه هم مناسبه،کالباس و سوسیس و هر چیزی که دوست داشته باشین میتونید استفاده کنید.البته از نوع خونگیش. پنیر چدار و موزارلا و پارمزان هم این غذا رو خیلی خوشمزه میکنه.

مراحل کار سیب زمینی شکم پر
مراحل کار سیب زمینی شکم پر
سیب زمینی شکم پر
سیب زمینی شکم پر
نکته

-برای تهیه پوره سیب زمینی حدود۲ عدد سیب زمینی متوسط پخته و له شده را روی حرارت قرار دهید و نصف پیمانه شیر را کم کم به آن اضافه کرده تا شیر کاملا به خورد سیب زمینی برود و سپس ۲۵گرم کره به آن اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

رسپی از نجمه السادات شریعتمداری

مطالب مرتبط :

خوراک بال و کتف مرغ با سیب زمینی و قارچ

طرز تهیه پودینگ سیب زمینی با سس پرتقال

طرز تهیه پیتزا با کراست سیب زمینی