طرز تهیه سیمیت پوآچای سوسیس و پنیر

طرز تهیه سیمیت پوآچای سوسیس و پنیر
طرز تهیه سیمیت پوآچای سوسیس و پنیر

طرز تهیه سیمیت پوآچای سوسیس و پنیر :  یکی از میان وعده ها و خوراکی های خوشمزه ترکیه که امروز براتون آماده کردیم سیسمت پوآچای هست که بسیار خوشمزه و خوردنی هست، و شما میتونید به راحتی مواد داخل اونو تغییر بدین، مثلا به جای سوسیس از گوشت استفاده کنید. در انتهای از مراحل کار ویدیو هم آماده کردیم که حتما مشاهده کنید.

مواد لازم برای سیمیت پوآچای سوسیس و پنیر

125گرم کره آب شده
1 عدد تخم مرغ
1 استکان شیر(استکان کمرباریک ترک ، 100 گرم)
1/2 استکان روغن زیتون(روغن مایع هم میشود، 40 گرم)(استکان کمرباریک ترک)
1 استکان آب(استکان کمرباریک ترک، 100 گرم)
2 پاکت خمیر مایه فوری(20 گرم یا 2 قاشق غذاخوری)
4 قاشق مرباخوری شکر
1 قاشق مرباخوری نمک
4.5 لیوان آرد

برای روی سیمیت

بنر گل من و تو

2قاشق غذاخوری شیره انگور
4 قاشق غذاخوری آب
1 لیوان کنجد سفید(در ماهیتابه تفلون تا وقتی رنگش کمی تغییر کند تفت دادم، لذیذتر شد)

برای داخل آن:

سوجوک (از فرآورده های گوشتی شبیه سوسیس)
پنیر پیتزا (با مواد دلخواهتان میتوانید درست کنید)

طرز تهیه سیمیت پوآچای سوسیس و پنیر

کره را آب کرده همراه با شیر، روغن مایع، آب داخل ظرفی بریزید. نمک، شکر و تخم مرغ را اضافه کرده خوب هم بزنید. آرد و خمیر مایه را اضافه کرده ورز دهید(اینجا خمیر مایه خشک فوری استفاده شده که نیاز به عمل آوردن ندارد. اگر خمیر مایه خشک معمولی استفاده میکنید حدود 10 دقیقه داخل آب ولرم نگه دارید کف کند). میتوانست آرد بیشتری هم بگیرد اما خاصیت این خمیر نرم بودنش است. به همین خاطر، اگر این دستور را امتحان کنید از 4 الی 5 لیوان بیشتر آرد نریزید(آرد را با کنترل بریزید)خمیر را حداقل 5 دقیقه ورز دهید.

درهرصورت آنقدر قوام خوبی میگیرد که از ورز دادن سیر نمیشوید. خمیر ورز داده شده را سلفون بگیرید و 20 دقیقه در هوای معتدل استراحت بدید. از خمیر عمل آمده چانه هایی به بزرگی نارنگی جدا کرده کف دستتان باز کنید. وسط آن سوسیس و پنیر گذاشته از گوشه هایش محکم ببندید. ابتدا به آب شیره ای(آب و شیره انگور را با هم مخلوط کنید) سپس در کنجد بزنید و با فاصله داخل سینی که کاغذ روغنی انداختید بچینید. توصیه من به شما ابتدا به همه آنها شکل دهید سپس به شیره و کنجد آغشته کنید. وگرنه دستهایتان به کنجد آغشته شده و مشکل ایجاد میکند. با چاقوی تیزی روی پوآچاها 2_3 تا خط بندازید. اما زیاد عمیق نباشد که بعدا پنیر بیرون میریزد.

20 دقیقه داخل سینی استراحت بدید و داخل فر 180 درجه تا زمانیکه سرخ شود بپزید. اما دقت کنید شاید بخاطر شیره زود سرخ شود حتی بسوزد. درصورت دلخواه میتوانید با مواد داخلی دیگری هم درست کنید.

ویدیو مراحل تهیه سیمیت پوآچا سوسیس و پنیر

مطالب مرتبط :

نان پوآچا کدو حلوایی

طرز تهیه نان رزماری و زیتون