طرز تهیه شربت بار بهترین شهد زولبیا بامیه + ویدیو

شربت بار
شربت بار

طرز تهیه شربت بار : برای درست کردن انواع کیک اسفنجی ، زولبیا و بامیه گوش فیل ، گز و هیلی از شیرینی و دسرها نیاز به یک شهد با غلظت مناسب داریم که شیرینی ما رو خوشمزه کنه، مثلا درست کردن زولبیا و بامیه خیلی آسونه و فقط باید یک شربت بار خوب داشته باشید تا به نتیجه برسید ، شرط اول داشتن یک بامیه یا زولبیای خوب و با کیفیت درست کردن یک شربت بار با قوام مناسبه. شربت بار از جوشاندن آب و شکر و ترکیب مواد دیگر مانند جوهر لیمو، زعفران و گلوگز تهیه می شود. پس با من همراه باشید تا این شربت فوق العاده رو درست کنیم. راستی انتهای مطلب هم ویدیو مراحل کار رو قرار دادم.

مواد لازم برای تهیه شربت بار

شکر ۲لیوان
آب ۱لیوان
جوهر لیمو ۱/۲قاشق چای خوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
هل چند عدد
گلاب ۱/۴پیمانه
گلوکز یا بادکا ۱قاشق غذا خوری سرپر
گلوکز یا بادکا رو میتونید از لوازم قنادیها تهیه کنید.

طرز تهیه شربت بار مرحله به مرحله

در یک قابلمه مناسب شکر و آب و گلاب را مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش بیاد و شکر داخل آب حل شه.نصف قاشق چای خوری جوهر لیمو را با 2 قاشق غذا خوری آب حل کنید و با برس چندین بار اطراف ظرف رو به وسیله این محلول تمیز کنید این کار بخاطر جلوگیری از شکرک زدن شربت بار هستش.

بنر گل من و تو

به هیچ وجه تا پایان کار شربت را با قاشق هم نزنید

وقتی آب شروع به جوشیدن کرد زعفران و چند دانه هل و گلوکز را اضافه کنید .زمانی که قابلمه رو روی حرارت گذاشتید تا پایان کار و قوام آمدن شربت من تایم گرفتم ۲۳دقیقه زمان برد .البته با حرارت ملایمممم و گرنه شربت شما شکرک میزنه اگر حرارت زیاد باشه.

در انتها باقیمانده محلول جوهر لیمو را هم اضافه کنید و از رو حرارت بردارید و بزارید کنار خنک شه.غلظت شربت تو کلیپ مشخصه باید مثل عسل روان باشه بعد از خنک شدن.

نکات مهم برای تهیه شربت بار

1- اگر میخواهید شربت بارتون کیفیت خوبی داشته باشه به هیچ وجه آبلیمو را جایگزین جوهر لیمو نکنید.

2- گلوکز یا بادکا رو حتما داخل شربت استفاده کنید چون شربت باری که در آن گلوکز یا بادکا بکار نرفته باشه نمیتواند زولبیا و بامیه شما رو شفاف کند و همچنین در قوام آمدن شربت موثره.

3- چگونه تشخیص دهیم شربت قوام کافی رو داره؟با قاشق تست کنید قطره های آخری که از قاشق میچکه باید کشدار باشه نه روان . با قاشق فلزی به هیچ وجه شربت را هم نزنید .

4- اگر شربت بار به قوام کافی نرسه زولبیا و بامیه تون ترد نمیشه و زود نرم میشه

بنظر من همیشه یک روز قبلش شربتتون رو آماده کنید اینطوری بهتره اگه خنک شد و دیدید قوام کافی نداره میتونید دوباره یکم بجوشونید.

برای بامیه شربت بار باید خنک باشه ولی برای زولبیا باید گرم باشه(داغ نه ها) مثل شیری که به نوزاد داده میشه.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه بامیه خانگی برای ماه رمضان

بهترین دستور تهیه بامیه ترکی

طرز تهیه کنافه یا همون کونفه ترکیه