طرز تهیه ماسک سیاه خانگی (بلک ماسک)

طرز تهیه ماسک سیاه خانگی
طرز تهیه ماسک سیاه خانگی

طرز تهیه ماسک سیاه خانگی : ماسکی که آموزش میدیم خیلی راحت از پوست جدا میشه بر خلاف ماسک های سیاه خانگی که تا حالا آموزش دید،این ماسک سیاه فوق العاده هست. برای خیلی ها این سوال پیش اومده که ایا ماسک سیاه یک روش موثر برای داشتن پوستی صاف و بدون لک هستش؟باید در پاسخ گفت که ماسک سیاه برای محافظت از پوست صورت، لایه برداری، از بین بردن جوش‌های سرسیاه، حذف چربی‌های اضافی از سطح پوست و کم کردن چین و چروک‌ها میشه از این ماسک بسیار عالی استفاده کرد. ماسک زغال یا همون ماسک سیاه از پودر زغال درست میشه که ما روش درست کردن طبیعی اونو در ویدیو زیر براتون آماده کردیم. حتما نکات مهم رو بعد از ویدیو مطالعه کنید.

ویدیو طرز تهیه ماسم سیاه خانگی

این ماسک رو من برای اولین بار تست میکنم، این ویدیو یک روش جدید و راحت هست که خیلی راحت از پوست جدا میشه خب بریم سراغ درست کردنش، موادی که لازم داریم زغال فعال یه همون کربن اکتیوه که کاملا پودر شده، پودر ژلاتین و آب تقریبا گرم استفاده میکنیم که روش کار رو میتونید داخل ویدیو مشاهده کنید.

فقط چندتا نكته:

❌اگر پوست حساس، نازك و يا مستعد جوشى داريد، بلك ماسك رو رو كل پوستتون نزنيد و فقط رو قسمتايى  كه دون دوناى سياه و جوش سر سياه داريد بزنيد!

بنر گل من و تو

❌مواظب باشيد رو ابروهاتون نريزه!

❌بلك ماسك هاى آماده هم دقيقا كاراييشون همينه ولى خدايى اين قدرت رو ندارن!

❌ذغال فعال يا كربن اكتيو رو هم داروخانه ها دارن معمولا، هم عطارى ها!

برخی مزایا و معایب ماسک سیاه (بلک ماسک)

خیلی از کارشناسان استفاده از ماسک سیاه را بی خطر اعلام کرده اند ، اما به علت سخت جدا شدن کمی دردناک است و باعث تحریک پوستی و عفونت در محل آکنه ها می شود. همچنین ماسک زغال برخلاف سایر ماسک‌های گیاهی و شیمیایی که با آب به آسانی شسته می‌شوند بسیار سخت از سطح پوست پاک می‌شود به همین خاطر گفتیم که درصورتی که فرد دارای مو‌های زائد یا آکنه برروی صورت خود باشد پاک کردن ماسک می‌تواند بسیار دردناک و حتی گریه آور باشد.

بلک ماسک یا همون ماسک سیاه
بلک ماسک یا همون ماسک سیاه

یکی از ویژگی های بد ماسک زغال خشکی و کشیدگی پوست است که علت اون هم از بین بردن چربی های طبیعی پوست هست.

حتما قبل از مصرف پوست خودتون رو بشورید به نحوی که با استفاده از آب گرم و شوینده صورت دلخواه خود آن را بشویید تا هرگونه آرایش، آلودگی و چربی از صورت شما پاک گردد. پس از آن از هیچ مرطوب کننده ای استفاده نکنید.

برای بهبود عملکرد این ماسک میتونید از لایه بردارها استفاده کنید تا نتیجه مطلوب تری بگیرید. استفاده از لایه بردار باعث میشود تا به حذف سلول های مرده و جذب بهتر ماسک روی پوست کمک می جذب سلول های مرده به خوبی روی ماسک انجام بشه، برای این کار میتونید از یک اسکراب صورت استفاده کنید و یا می توانید با مخلوطی از مقدار کمی قهوه و شکر صورت خودتون رو بشورید. در این حالت مخلوط را روی پوست تر خود بکشید تا به آرامی لایه برداری انجام شود و سپس آن را با آب گرم بشورید.

آموزش سایر ماسک ها :

ویدیو تهیه ماسک ضد پیری جای بوتاکس

آموزش ساخت ماسک برنج برای منافذ باز پوست

تهیه ماسک آرد نخود روشن کننده پوست

ماسک روشن کننده و ازبین برنده لک پوست