طرز تهیه ماهی برای نوزاد

طرز تهیه ماهی برای نوزاد
طرز تهیه ماهی برای نوزاد

طرز تهیه ماهی برای نوزاد : خوردن ماهی به طور منظم و کنترل شده می تواند به بدن کودک شما برای مقابله با اختلالات و بیماری های مختلف کمک کند. .پس غذایی که در اون از ماهی استفاده شده میتونه برای کودک شما مفید فوق العاده باشه در ادامه فواید ماهی برای کودکان و همچنین نحوه تهیه آن برای نوزادان رو مطالعه کنید.

[accordion]نکته این غذا برای کودکان بالای 11 ماهگی مناسب هست[/accordion]

فواید ماهی درباره کودکان عبارتند از:

اسیدهای چرب امگا 3 و سایر اسیدهای چرب موجود در ماهی ها برای کودک: چربی بدن انسان اسیدی به نام امگا تولید نمی کند، اما در صورت افزودن انواع ماهی ها به رژیم غذایی فرزند خود، این چربی های سالم به بدن او تزریق خواهد شد. این چربی ها کمک بزرگی به رشد و توسعه مغز و چشم های کودک شما می کنند.

بنر گل من و تو

تامین پروتئین های مورد نیاز بدن کودکان با استفاده از ماهی ها: پروتئین ها برای کودکان در حال رشد بسیار مهم و حیاتی هستند و به ساختار عضلات و تقویت آن ها کمک شایانی می کنند

ویتامین های A و D موجود در ماهی و روغن ماهی برای کودک ضروری است: ماهی ها حاوی مقادیر بسیار خوبی از ویتامین A هستند که برای پوست و چشم کودکان بسیار مفید است. در حالی که ویتامین D موجود در ماهی ها هم به جذب کلسیم بیشتر برای رشد استخوان های فرزند شما کمک فراوانی خواهد کرد.

– ماهی ها سرشار از مواد معدنی هستند: ید از جمله مواد معدنی دیگر موجود در ماهی است که در بهبود سوخت و ساز بدن، بسیار مفید می باشد و همچنین، روی موجود در آن، سیستم ایمنی بدن کودک شما را تقویت خواهد کرد.

طرز تهیه ماهی برای نوزاد

مواد لازم :

ماهی

زرد چوبه

پیاز هر کدام به مقدار لازم

ابتدا ماهی را با کمی زعفران ،نمک ، زردچوبه و پیاز رنده شده طعم دار میکنیم و میگزاریم یک ساعتی بماند . بعد پیاز را خورد میکنیم ، کف ماهیتابه کمی روغن میریزیم پیاز را رویش میریزیم ، ماهی را رویش میگزاریم. به همراه نخود فرنگی و مقدار یک قاشق غذاخوری آب بعد درش را میگزاریم و اجازه میدهیم با حرارت ملایم بخار پز شود. وقتی پخت درش را بر میداریم اجازه میدهیم آبی که انداخته بخار شود.

طرز تهیه ماهی برای نوزاد
طرز تهیه ماهی برای نوزاد

💡برای اینکه ماهی بخارپز شود و سرخ نشود بهتره پوست ماهی را جدا نکنید و طرفی که پوست داره را روی ماهیتابه قرار دهید.💡

مطالب مرتبط :

طرز تهیه ماکارونی برای نوزاد

طرز تهیه فاصولیه یک غذای ترکیه ای

طرز تهیه پیتزای املت غذایی متفاوت