طرز تهیه محلبی دو رنگ پرتقال و نارنگی

طرز تهیه محلبی دو رنگ پرتقال و نارنگی
طرز تهیه محلبی دو رنگ پرتقال و نارنگی

محلبی دو رنگ پرتقال و نارنگی : محلبی از دسر های ترکیه ای بسیار خوشمزه هست که شما میتونید در خانه دسرت کنید این دسر شبیه فرنی خودمون هست ولی با کمی تغییرات روش های مختلف طرز تهیه داره که ما این رسپی که در ادامه مطالعه میکنید رو از یک سایت ترکی ترجمه کردیم، امیدوارم که مفید باشه واستون.

مواد لازم برای تهیه محلبی دو رنگ

چون ما این محلبی رو با دو رنگ میخواهیم درست کنیم مواد هر قسمت رو جداگانه واستون نوشتم

مواد لازم برای قسمت پرتقالی

بنر گل من و تو

1 پاکت پودینگ وانیلی
3 لیوان مخلوط آب پرتقال و نارنگی

برای محلبی ساده

5 لیوان شیر
1 لیوان شکر(مقدار شکر را خیلی کم ، کم کردم)
2 قاشق سوپ خوری سرپر نشاسته (گندم)
4 قاشق غذاخوری آرد
1 قاشق غذاخوری کره
1 پاکت وانیل شکری (5 گرم و یا وانیل ایرانی کمی)

طرز تهیه محلبی دو رنگ پرتقال و نارنگی

برای قسمت پرتقالی پودر پودینگ و آب پرتقال و نارنگی را داخل قابلمه ای بریزید و با همزن دستی خوب هم بزنید و اون رو روی اجاق بذارید تا وقتی که غلیظ بشه ولی تا آن زمان باید مدام هم بزنید.

تمام قسمتهای قالب سیلیکون را با آب خیس کنید و محلبی پرتقالی را تا نصف قالب بریزید. 20 دقیقه در یخچال بذارید.

برای محلبی ساده تمام مواد را داخل قابلمه بریزید و خوب هم بزنید و روی اجاق تا وقتی که غلیظ شود مدام هم زده بپزید. محلبی ساده را روی محلبی پرتقالی که از یخچال بیرون آوردید بریزید. بعد از اینکه ولرم شد داخل یخچال بذارید و یک شب در یخچال نگه دارید. روز بعد آرام از قالب بیرون آورید و سرو کنید.

محلبی دو رنگ پرتقال و نارنگی
محلبی دو رنگ پرتقال و نارنگی
نکات محلبی دو رنگ

❣نکته: اگر میخواهید به صورت چند لایه ، یک لایه پرتقال و یک لایه ساده درست کنید باید هر دو محلبی را همزمان درست کنید و برای اینکه روی هر دو پوسته نبندد باید مدام هم بزنید. اگر محلبی را غلیظ درست میکنید برای اینکه دو رنگ با هم مخلوط نشود بعد از ریختن هر لایه 5 دقیقه صبر کنید کافی است. دلیل خیس کردن قالب سیلیکون با آب این است که از قالب راحت بیرون بیاد.

❣نکته: داخل قالب های کوچک سیلیکون یک لایه پرتقالی و یک لایه ساده ریخته شده و تا پر شدن قالب تکرار شده . میتوانید به صورت نصف پرتقالی و نصف ساده آماده کنید. زیر هر کدام برش های پرتقالی بذارید سرو راحت تر میشود.

منبع : pembecupcake