طرز تهیه نان ارده و گردو فوق العاده + ویدیو

طرز تهیه نان ارده و گردو فوق العاده + ویدیو
طرز تهیه نان ارده و گردو

طرز تهیه نان ارده و گردو : یکی از نون های مورد علاقه من که هم طعم خوبی داره و هم قیافه خوبی رو امروز براتون آماده کردم راستی ویدیو نحوه پیچیدن این نون خوشمزه رو هم براتون قرار میدم که میتونید برای انواع نان شیری استفاده کنید. پس با من همراه باشید تا این نون ارده و گردو رو درست کنیم.

مواد لازم برای نون ارده و گردو

  • شیر یک دوم پیمانه
  • مخمر یک دوم قاشق غذاخوری
  • ماست یک چهارم پیمانه
  • شکر سه قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ یک عدد
  • روغن مایع دو قاشق غذاخوری
  • نمک یک چهارم قاشق چای خوری
  • آرد سفید به میزان لازم حدود دو و یک سوم پ (ممکنه کمتر یا بیشتر مصرف بشه)

مواد میانی نان:

اَرده چهار قاشق سوپ خوری
کره ذوب شده پنجاه گرم
شکر قهوه ای یا سفید صدو بیست گرم(یک دوم پیمانه) من شکر قهوه ای ریختم. مغز گردو پودر شده یک پیمانه (میتونید گردو رو نیمکوب کنید تا موقع خوردن زیر دندون بیاد و اونو حس کنید)

بنر گل من و تو

نکته: پیمانه میتونه استاندارد باشه.من از لیوان دسته دار فرانسوی به حجم ۲۵۰ میلی لیتر استفاده کردم

طرز تهیه نان ارده و گردو

شیر ولرم را با ۱ قاشق از شکر و مخمر مخلوط کنید و بگذارید تا پف کند و عمل آید. (اگه مخمر فوریه نیاز به عمل آوری نیست) در ظرفی جداگانه تخم‌مرغ و بقیه شکر و روغن و ماست و نمک را مخلوط کرده و مخمر عمل آمده را اضافه کرده و آرد را اضافه کنید و خوب ورز دهید تا جایی که خمیر چسبنده نباشد و در محیط آشپزخانه استراحت دهید تا خمیر حجیم شود.

سپس پف خمیر را گرفته خمیر رو دو قسمت کنید هر قسمت رو با وردنه بصورت دایره ای باز کنید اولی رو روی کاغذ بذارین. روی خمیر اولی نصفی از کره بمالید. ارده پخش کنید و شکر قهوه ای. در آخر مغز گرده رو در همه جا پخش کنید و خمیر دوم روش بذارین و بقیه کره، ارده، شکر و مغز گردو رو بریزید حالا یه استکان وسط خمیر بذارین و اطرافش رو به ۱۶ قسمت مساوی با کاتر برش بزنید حالا هر قسمت رو دوتا دوتا روی هم قرار بدین و تاب بدین و بعد بپیچونید تا شکل گل در بیاد و یه قسمت رو در وسط بذارین هفت گل دیگه در اطراف.

روی خمیر رو بپوشونید تا حجیم بشه بعد رومال (تخم مرغ و یه قاشق شیر و کمی وانیل) بزنید و سپس در فری که از قبل با ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده به مدت تقریبا ۳۰ دقیقه قرار بدین. این نان شیرین و مقوی است همراه با یه فنجان چای، صبحانه و یا عصرانه دلچسبی خواهد بود.

پیچیدن نان ارده و گردو

در زیر میتوانید دو مدل از نحوه پیچیدن نون ارده گردو را مشاهده کنید که ویدیو مدل اول را میتوانید مشاهده کنید.

پیچیدن نون ارده و گردو
پیچیدن نون ارده و گردو
نحوه پیچیدن نان ارده و گردو
نحوه پیچیدن نان ارده و گردو

رسپی از نجمه السادات شریعتمداری

مطالب مرتبط :

طرز تهیه نان همبرگر خانگی

طرز تهیه نان بربری خانگی کنجدی

طرز تهیه نان خمیر ترش