طرز تهیه نان سیمیت خانگی خوشمزه و آسان + ویدیو

طرز تهیه نان سیمیت خانگی
طرز تهیه نان سیمیت خانگی

طرز تهیه نان سیمیت خانگی : نان سیمیت یکی از بهترین، معروفترین و خوشمزه ترین نانهای کوشر تریکه هست که بسیار پرطرفداره که شما در هرکجا از کشور ترکیه میتونید اون رو به راحتی پیدا کنید و بخرید ما در این بخش یک دستور بسیار ساده و آسان برای شما تهیه کردیم که میتونید تو خونه درست کنید و از خوردنش لذت ببرید. و در آخر فیلم طرز تهیه نان سیمت ترکیه رو آماده کردیم که حتما مشاهده کنید.

نان سیمیت چیست؟

من عاشق پختن نونم کلا نون پختن رو از شیرینی پزی بیشتر میپسندم. واقعا هم عطر دل انگیزش یه حس خوب رو به اهل خونه منتقل میکنه. اگه شما سمییتهای ترکیه رو امتحان کرده باشید میبینید که بافتش پوک وکمی سفته وبا نونهایی که تخم مرغ داره کمی فرق داره. دستورشو براتو میزارم اگه مورد پسند بود تهیه کنید و در کنار صبحانه ویا عصرانه میل بفرمایید.

سیمیت نان معروف ترکیه‌ای است که بافت نسبتاً خشکی د ارد. د ر خیابان‌های استانبول آن را روی چرخ‌دستی‌ها می‌فروشند و رهگذران برای یک میان وعده سبک یا حتی وعده غذایی آن را می‌خرند و گاهی با پنیر می‌خورند. روی این نان یک نوع ملاس یا شیره غلیظ می‌مالند و سپس آن را در کنجد فرو می‌برند و در تنور می‌پزند. ما در ادامه برای‌تان دستور سیمیت‌هایی نرم و مطبوع ذائقه ایرانی را آورده‌ایم. این نان برای صبحانه و عصرانه مناسب است.

بنر گل من و تو

مواد لازم برای تهیه نان سیمیت

شیر ۲۰۰گرم
شکر ۵گرم
مایه خمیر ۱قاشق سوپخوری
روغن مایع ۱۰۰گرم
نمک ۱/۲قاشق چایخوری
مواد برای رومال
شیره انگور یا خرما۲قاشق
آب حدودا ۵قاشق برای رقیق کردن شیره
کنجد مقداری

آموزش پخت نان سیمت خانگی
آموزش پخت نان سیمت خانگی

طرز تهیه نان سیمیت خانگی

دو قاشق شکر وخمیر مایه رو با هم قاطی کنید وسپس شیر ولرم رو بریزید روی آن ،مواد رو بزارید جای گرم حدودا ۴دقیقه تا عمل بیاد. هر چقدر مایه خمیر بیشتر بمونه وبیشتر عمل می کندوبه همان نسبت بوی ترشی ومخمری که به نان می دهد افزایش پیدا می کند. در ظرف دیگری مقداری روغن مایع ومابقی شکر را با هم مخلوط میکنیم.

خمیرمایه تان را به آن اضافه کنید.نیمی از آرد را بریزیدومابقی رو کم کم اضافه کنید چون آردها با هم‌متفاوت هستن ممکنه بیشتر یا کمتر آرد ببره. خمیر باید لطیف باشه وچسبندگی نداشته باشه. خمیر رو روی میز آرد پاشی شده منتقل کنیدوآنرا حدودا ۵ دقیقه ورز دهید.

حدوددو سه قاشق روغن مایع کف کاسه ای بمالید وخمیر رو داخلش قرار بدید درش رو با سلفون بپوشونیدو در جای گرم استراحت بدید تامقدارش دوبرابر بشه. بعد خمیر رو کمی ورز بدید تا هوای داخلش گرفته بشه بعد به چونه های مساوی در بیارید وبعد هر چونه رو بصورت نوار باریکی در بیاریدودور خودش بپیچیدتا بصورت حلقه کیس بافت در بیاد. حالا بزاریدش داخل مخلوط شیره انگور وآب وبعد در کنجد داخل سینی کاغذ روغنی پهن کنید وروش رو حسابی چرب کنیدونونها رو با فاصله روش بچینید ودوباره بزارید ۲۰دقیقه استراحت کنه. در فر ۲۰۰درجه حدودا ۲۰دقیقه بزارید تا نونهاتون طلای وبرشته بشه.

کاسه آب داخل فر فراموش نشه.

فیلم طرز تهیه نان سیمیت خانگی (اصل ترکیه)

متن از مهرک حسینی