طرز تهیه پای سیب با تزیین جالب

طرز تهیه پای سیب با تزیین جالب
طرز تهیه پای سیب با تزیین جالب

طرز تهیه پای سیب با تزیین جالب : همانطور که میدانید یکی از شیرنی های پر طرفدار دنیا و کشور ما پای سیب هست که علاقه مندان خودش رو داره. چرا به این شیرینی پای سیب میگن؟ خمیری که در این شیرینی استفاده میشه کراست هست که میتونید داخل اون رو با هر موادی که دوست دارید پر کنید که پایه این شیرنی می باشد(خمیر پای). یک نکته جالب در خصوص شیرنی پای سیب این است که در گذشته آن را با گوشت و سبزیجات پر می کردند که به مرور زمان با اضافه شدن میوه به آن و استقبال مردم از این خوردنی تغییر ماهیت داد و به شیرینی تبدیل شد.

در این مطلب ما میخواهیم دستور پای سیب بسیار خوشمزه رو براتون بگیم که تزیین بسیار جذابی داره و مطمئن هستم که عاشقش میشید و بچه ها خیلی دوستش خواهند داشت طرز تهیه پای سیب با تزیین جالب همراه یک ویدیو کامل از مراحل کار هستش پس در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر پای

آرد سفید 500گرم
شکر 80گرم
نمک 1/2 قاشق چای خوری
آب یخ 8 قاشق غذا خوری
کره یا مارگارین 300گرم

بنر گل من و تو

طرز تهیه خمیر پای سیب

آرد رو  3بار الک کنید و با نمک و شکر مخلوط کنید و کره رو به قطعات کوچک خرد کرده(کره حتما باید خنک باشه وبلافاصله بعد از خارج کردن از یخچال استفاده شود) اول با چنگال یه کم آرد رو به خوردش بدید و بعد با نوک انگشت تا بصورت خورده نان درآید و آب یخ رو اضافه کرده و در حد این که خمیری بشه با دست ورز دهید(زیاد ورز بدید خمیر به روغن میافته ودرنهایت خمیر بی کیفیتی خواهید داشت) خمیر رو داخل نایلون فریزر بزارید و تو یخچال به مدت یک ساعت قرار دهید .

بعد روی سطح کار که آرد پاشی شده با وردنه باز کنید و داخل قالب پای بزارید واضافه های خمیر رو ببرید و با باقیمانده خمیر اشکال دلخواه رو قالب بزنید و بعد از ریختن مایه روی پای رو تزیین کنید.حواستون باشه اگر دیدید خمیر شل شد باز اونو یکم بزارید یخچال تا خنک شه.

من همونطور که تو تصویر میبینید شکل مورد نظرم رو روی کاغذ کشیدم واونو روی خمیر قرار دادم وهر کدوم از اعضای بدن رو مثل الگوی خیاطی که برش میزنن با چاقو برش دادم رومال مخلوط زرده ویه کم شیر زدم.

ویدیو طرز تهیه پای سیب با تزیین جالب

شما در این ویدیو به طور کامل مراحل تهیه این کیک خوشمزه به همراه مراحل برش خمیر تا رسیدن به شکل جغد را مشاهده میکنید. ویدیو رو از دست ندید.

مواد داخل پای سیب با تزیین جالب

6 عدد سیب رو پوست کندم ورنده درشت زدم ویک استکان شکر اضافه کردم و گذاشتم بجوشه تا آب سیب تبخیر شه در آخر پودر دارچین اضافه واز رو حرارت بردارید .

نکات مهم برای پای سیب خوشمزه
  1. خمیر پای رو خیلی از خانمها میگن که وقتی از یخچال بیرون میاریم میشکنه وقابل وردنه زدن نیست چون سفته.
  2. وقتی از یخچال درآوردید یه دو دقیقه ای زمان بدید تا خمیر یکم نرم شه بعد وردنه بزنید.
  3. بعد از ریختن مواد پای وتزیین نهاییی اونو بلافاصله داخل فر نزارید بلکه دوباره بزارید تو یخچال(روش نایلون بکشید که خشک نشه) تا یک ساعت دیگه بمونه وبعد بزارید تو فر .
  4. این مقدار خمیر برای درست کردن یک پای معمولی با دیزاین معمولی زیاده اگر میخواهید ساده درست کنید مواد رو نصف کنید.
آنچه در این مطلب مطالعه میکنید: