طرز تهیه پیتزا سبزیجات با خمیر ایتالیایی

طرز تهیه پیتزا سبزیجات با خمیر ایتالیایی
طرز تهیه پیتزا سبزیجات با خمیر ایتالیایی

طرز تهیه پیتزا سبزیجات با خمیر ایتالیایی : خیلی از ما برای اینکه رژیم داریم نمیتونیم از پیتزا برای غذاهامون استفاده کنیم ولی کی گفته حتما باید از کالباس، گوشت و یا سوسیس بریا پیتزا استفاده بشه؟ شما میتونید یک پیتزای سبزیجات رژیمی با مواد اولیه که کالری کمی دارن درست کنید و بسیار هم خوشمزه خواهد شد، امروز براتون یک دستور بسیار عالی که خودم امتحانش کرده آوردم که هم خوشگله هم خوشمزه درستش کنید و در کنار خانواده با لذت نوش جان کنید. این پیتزا رو با خمیر ایتالیایی درست کردم که امیدوارم بپسندید.

طرز تهیه خمیر پیتزا ایتالیایی خانگی + ویدیو

این ، دستور یه خمیر پیتزای ایتالیاییه.البته همینجا بگم که انواع بسیار زیادی از پیتزا رو میتونید با این خمیر درست کنید اما یه نکته مهم اینکه پیتزای ایتالیایی باید در فر مخصوصش اونم روی سینی مخصوص پیتزا با درجه حرارت خاصی درست بشه که ما تو خونه این امکان برامون فراهم نیست ولی میشه تا حدی با انواع سسهای ایتالیایی و مواد دیگه ای که روی خمیر گذاشته میشه طعم یه پیتزای ایتالیایی رو حس کرد.

بنر گل من و تو
مواد لازم برای تهیه پیتزا سبزیجات

آرد همه منظوره حدود ۲ پیمانه

مخمر۱ قاشق چای خوری

شکر۱قاشق چای خوری

نمک۲/۳قاشق چای خوری

روغن زیتون۱و۱/۲قاشق غذا خوری

آب ولرم۳/۴ پیمانه

طرز تهیه پیتزا سبزیجات با خمیر ایتالیایی

ابتدا مخمر و آب ولرم و شکر با هم مخلوط کنید با درپوش بذارین تا پف کنه و عمل بیاد.مخمر فوری نیاز به این استراحت نداره.سپس روغن و نصف آرد و نمک بریزین با یه قاشق چوبی مخلوط کنید.آرد کم کم بریزین تا جایی که خمیر خودشو بگیره بعد روی یه سطح صاف کمی آرد بپاشید و خمیر رو ورز بدین حدود پنج دقیقه.

بعد خمیر رو در یه ظرفی که با روغن زیتون کمی چرب شده بزارین و روش بپوشونید و استراحت بدین تا حجمش دوبرابر بشه بعد هم که چونه بگیرید.بهتره با این خمیر دوتا پیتزا درست کنید. روی سطح صافی که کمی آردپاشی شده با دست نازک باز کنید.تا جایی که خمیر پاره نشه البته لبه ها ضخیمتر باشن.بعد خمیررو روی سینی که کاغذ انداختین یا کمی چرب و آردپاشی شده انتقال بدین.

البته اینو هم بگم که در پیتزای ایتالیایی خمیر پیتزا باید روی سنگهای مخصوص پیتزا با حرارت نسبتا بالا پخت بشه که اون دیگه کار ما نیست.پس با همین روش در سینی درست میکنیم.
خب این از خمیر که آماده هست حالا مواد روی خمیر که هر چیزی که میپسندید استفاده کنید.اول روی خمیر رو سس مارینارا زدم با این دستور👈 سس مارینارا

بعد روش پنیر موزارلا ریختم.کدو و بادمجان گریل شده گذاشتم.کمی گوجه فرنگی بعد هم پنیر موزارلای رنده شده و کمی پنیر چدار و بعد هم گذاشتم در فری که از قبل با حرارت ۲۰۰درجه سانتی گراد گرم شده. بین ۱۵_۲۰ دقیقه پیتزا آماده میشه.تا گرمه روش آویشن بپاشید.برگ ریحون بذارید.برش بزنید و نوش جان کنید.

پیتزا سبزیجات با خمیر ایتالیایی
پیتزا سبزیجات با خمیر ایتالیایی

نکته : من روی یکی دیگه از پیتزاها چند تکه بیکن گوساله هم گذاشتم.

رسپی از نجمه السادات شریعتمداری