طرز تهیه پیده دهن باز (AĞZI AÇIK PİDE)

طرز تهیه پیده دهن باز
طرز تهیه پیده دهن باز

طرز تهیه پیده دهن باز : این پیده که ترجمه شده از یک پیج ترکی هست اسمشو یک ترجمه تحت الفظی کردیم اسمش به ترکی AĞZI AÇIK PİDE هست حالا هرچی خودتون میخواهید اسمشو بذارید. همانطور که قبلا هم به شما طرز تهیه پیده اسفناج پنیری رو آموزش دایدم میدونید که پیده یکی از نون های خوشمزه ترکیه هست و طرفداران بسیار زیادی داره این آموزش رو هم حتما مشاهده کنید که فوق العادس.

مواد لازم برای خمیر

لیوان شیر
1 لیوان آب ولرم
نصف لیوان ماست
3 قاشق غذاخوری روغن مایع
نصف پاکت خمیر مایه خشک فوری (5 گرم یا 1 قاشق غذاخوری سرصاف)
1 قاشق مرباخوری نمک
1 قاشق غذاخوری شکر
آرد به مقدار لازم

برای داخل پیده:

بنر گل من و تو

300گرم گوشت چرخ کرده نیم چرب
2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
1 عدد پیاز بزرگ
2 عدد گوجه فرنگی متوسط رنده شده
2 عدد فلفل سبز
مقداری جعفری
نمک ، فلفل سیاه ، فلفل قرمز پرک شده

برای روی پیده

1 عدد زرده تخم مرغ
2 قاشق غذاخوری شیر
2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

طرز تهیه پیده دهن باز

ابتدا مواد داخل را آماده کنید گوشت چرخ کرده و پیاز ریز خرد شده را داخل ظرفی بریزید سپس گوجه فرنگی رنده شده و فلفل ریز خرد شده را اضافه کنید و ورز بدید نمک ، ادویه ها و جعفری را اضافه کنید و هم بزنید و کنار بذارید . برای خمیر ، خمیر مایه ، شکر و آب ولرم را داخل ظرفی بریزید و هم بزنید سپس بقیه مواد را اضافه کنید و هم بزنید(اگر خمیر مایه خشک معمولی استفاده میکنید حدود 10 دقیقه صبر کنید خمیر مایه کف کند) آرد را در آخر کم کم و با کنترل بریزید و ورز بدید تا خمیر نرمی شود و به دست نچسبد روی خمیر را بپوشانید و 10 دقیقه استراحت بدید.

سپس از خمیر استراحت کرده چانه هایی اندازه تخم مرغ بردارید و باز کنید و با وسیله گردی مثل در قابلمه کوچک خمیر را به شکل گرد برش بزنید با قاشق از مواد گوشتی روی خمیر بمالید . مثل فیلم کناره های خمیر را اندازه حدود یک سانت به سمت بالا تا کنید.زرده تخم مرغ، شیر و روغن زیتون را داخل ظرفی بریزید و هم بزنید و با فرچه به کناره های خمیر بزنید. داخل سینی که کاغذ روغنی انداختید بچینید و در فر 180 درجه از قبل گرم شده تا وقتی که روی پیده سرخ شود بپزید. سپس گرم سرو کنید (اگر پیده ها پخت ولی خوب سرخ نشد میتوانید چند دقیقه شعله بالای فر را روشن کنید).

پیده دهن باز
پیده دهن باز

ویدیو مراحل فرم دادن پیده دهن باز

ترجمه از مینا

مطالب مرتبط :

طرز تهیه فاصولیه یک غذای ترکیه ای

طرز تهیه کنافه

طرز تهیه باقلوا با کرم محلبی