طرز تهیه ژله مغزدار با کرم خرمالو (دسر خرمالو)

طرز تهیه ژله مغزدار با کرم خرمالو
طرز تهیه ژله مغزدار با کرم خرمالو

طرز تهیه ژله مغزدار با کرم خرمالو : امروز میخوایم یک دسر خوشمزه با خرمالو درست کنیم که میشه اسنشو ژله مغزدار با کرم خرمالو گذاشت، برای تهیه این دسر اول باید قسمت وسط یا مغز دسر رو درست کنید.من از دسر کرم خرمالو استفاده کردم ولی شما میتونید هر نوع دسر که تمایل دارین یا پودینگ (پودینگ شاه توت) یا پاناکوتا (دسر رنگی با پاناکوتا) استفاده کنید. خب بریم سراغ طرز تهیه ژله مغزدار با کرم خرمالو حتما ویدیو مراحل کار رو مشاهده کنید.

مواد لازم برای بخش کرم خرمالو

خامه صبحانه۱۰۰گرم

شیر۲۰۰میلی لیتر

بنر گل من و تو

خرمالوی بدون پوست میکس شده۲۵۰گرم

زرده تخم مرغ۲عدد.وانیل۱/۴قاشق چای خوری

پودر ژلاتین۲ قاشق غذا خوری

آب ۱/۲پیمانه

شکر۱۰۰گرم

مراحل تهیه ژله مغزدار با کرم خرمالو

زرده تخم مرغ، وانیل و شکر را با همزن بزنید تا کِرم رنگ بشه. پودر ژلاتین را روی آب بپاشید وقتی اسفنجی شد روی بخار آب قرار بدین تا ذرات ژلاتین کاملا حل بشه. حالا شیر داغ را روی زرده همزده ریخته و به مدت ۵ دقیقه روی حرارت ملایم به هم بزنید بعد از روی حرارت بردارید و اجازه بدین تا خنک بشه سپس ژلاتین اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید.

از صافی رد کنید و سپس خرمالو را اضافه کنید و اگه دوست دارین دسر کاملا یکدست باشه مجددا از صافی رد کنید و در آخر خامه را بریزید و خوب مخلوط کنید. قالب رو با دستمال چرب کمی چرب کنید.مواد را درون قالب ریخته و چند ساعت در یخچال قرار دهید تا دسر خودش رو بگیره.

نکته : برای معطر شدن دسر میتونید از دو قاشق غذاخوری گلاب استفاده کنید.

طرز تهیه ژله مغزدار با کرم خرمالو

دیگه نیاز نیست تا مواد لازم برای تهیه ژله رو جداگانه بگم در داخل متن همشو بیان میکنم.

برای تهیه ژله سعی کنید رنگش با رنگ دسر مخالف باشه تا بیشتر خودشو نشون بده. من از ژله انگور استفاده کردم. دو تا بسته ژله با سه لیوان آب جوش مخلوط کنید.به هم بزنید تا دونه های ژلاتین کاملا حل بشه اگه نشد روی حرارت ملایم یا بخار آب جوش بذارین بعد اجازه بدین تا خنک بشه.حالا دسر رو از یخچال بیرون بیارین اطراف دسر رو از قالب جدا کنید و نصفی از ژله رو روی دسر بریزین در ابتدا کمی با دستتون لبه های دسر رو کنار بزنید و ژله بریزین چند ثانیه بعد دسر روی ژله شناور میشه.

قالب رو بذارین یخچال تا ژله نیم بند بشه (سعی کنید دسر در وسط قالب قرار بگیره و به اطراف قالب برخورد نکنه) بعد بقیه ژله رو اضافه کنید و مجددا بذارین یخچال تا کاملا ببنده موقع سرو مثل همه ژله ها ابتدا اطراف ژله رو از قالب با نوک کارد یا حتی دستتون از قالب جدا کنید و یک لحظه بذارین در آب گرم یه تکون به قالب بدین تا مطمئن بشید که ژله از قالب جدا شده سپس ظرف سرو رو روی قالب بذارین و قالب رو وارونه کنید تا دسر درون ظرف برگرده ممکنه کمی از ژله آب شده باشه که با یک دستمال از ظرف بردارید و تمیز کنید.

ژله مغزدار با کرم خرمالو
ژله مغزدار با کرم خرمالو

نکته : اگه دوست دارین میتونین ژله بیشتر استفاده کنید( سه یا چهار بسته)

ویدیو مراحل تهیه ژله مغزدار با کرم خرمالو

رسپی و ویدیو آموزشی از نجمه السادات شریعتمداری