طرز تهیه کوکی هندوانه ای برای شب یلدا

طرز تهیه کوکی هندوانه برای شب یلدا
طرز تهیه کوکی هندوانه برای شب یلدا

طرز تهیه کوکی هندوانه ای شب یلدا : کوکی هندوانه ای رو میتونید برای شب یلدا به راحتی و آموزشی که در زیر میدیم درست کنید و در کنار خانواده از خوردنش لذت ببرید. آخه مگه داریم از این کوکی ها خوشگلتر از طعمش ک دیگه نگم براتون ، اون عطرخوبش که به خاطر کره ش بود بی نظیر بود ،اصلا قابل مقایسه با کوکی های قنادیا نیستکوکی هندوانه ای یک نوع شوگر کوکی هست که با رویال ایسینگ به شگل هندونه در اومده ولی شما میتونید به هر شکلی که دوست دارید اونو درست کنید. اگر بخوام کوکی رو بهتون معرفی کنم باید بگم که کوکی یک مدل شیرینی صاف و شیرین است که ریشه پخت این شیرینی خوشمزه به قرن هفتم میلادی و کشور ما، ایران برمیگردد.  شما میتونید این کوکی هارو ساده و بدون رنگ درست کنید ،حتی اگر بار اولتون باشه خیلی خوب از آب در میاد البته باید رسپی رو مو به مو اجرا کنید.دیگه بریم سراع درست کردنش

مواد لازم برای تهیه کوکی هندوانه ای

آرد ۱۵۰گرم(یک پیمانه + یک‌چهارم پیمانه)

پودر قند الک شده نصف پیمانه

بنر گل من و تو

کره ۸۰گرم

وانیل پودری. نوک قاشق چای خوری

نصف یک تخم مرغ متوسط

بکینگ پودر یک چهارم قاشق چای خوری

نمک نوک قاشق چای خوری

طرز تهیه کوکی هندوانه ای برای شب یلدا

رنگ ژله ای سبز و قرمزکره و پودر قندو دو دقیقه با همزن بزنید بعد تخم مرغ رو در ظرفی بشکنید و و با چنگال کمی بزنیدش بعد نصفشو به مخلوط کره اضافه و همراه وانیل و نمک و سه دقیقه بزنید حالا آرد و بیکینگ پودرکه از قبل مخلوط و دوبار الک شده ،اضافه و با قاشق هم بزنید در حد مخلوط شدن، حالا خمیر رو دو قسمت کنید به یک قسمتش یک قطره رنگ قرمز مخلوط کنید با قاشق ،قسمت دیگه خمیرو به دو قسمت تقسیم وبه یک قسمتش نیم قطره رنگ سبز بزنید و قسمت دیگه ی خمیر بی رنگ بمونه.

مراحل تهیه کوکی هندوانه
مراحل تهیه کوکی هندوانه

حالا هر قسمت رو داخل کیسه فریزر بذارید و در یخچال قرار بدین تا کمی سفت بشه بعد از یک ربع خمیر قرمز رو بیارید و روی نایلون به شکل لوله در بیارین و نایلون رو دورش بپیچید و در یخچال بذارید،مطابق تصویر،هر چی قطر این خمیر لوله ای رو بیشتر بگیرید سایز کوکی تون بزرگتر میشه، اجازه بدین سه ساعت در یخچال بمونن ،بعدش زیر ورودی خمیر بی رنگ نایلون بذارید وبا وردنه به شکل مستطیل باز کنید طولش به اندازه ی طول خمیر قرمز و عرضش اندازه ی دور خمیر قرمز باشه.

طرز تهیه کوکی هندوانه ای برای شب یلدا
طرز تهیه کوکی هندوانه ای برای شب یلدا
مرحله پایانی

حالا خمیر بی رنگ رو دورخمیر قرمز رول کنید و همون نایلون زیرش رو دورش بپیچید و یک ربع دیگه بره یخچال ،بعدش با خمیر سبز هم همین کار کنید مطابق تصویر، بعد خمیر آماده رو سه ساعت در یخچال بذارید ،بعد بایک چاقوی تیزخمیر رو به ضخامت نیم سانت اسلایس کنید و بعد از وسط یه برش دیگه بزنید تا شبیه قاچ هندوانه بشه ،ودر سینی فر بچینید و روی قسمت قرمز کمی تخم خرفه بریزید و در فر که از یک ربع قبل بادمای ۱۸۰ درجه روشن شده بذارید به مدت ده دقیقه و بعد آماده ست.

مراحل پایانی
مراحل پایانی
وکی هندوانه ای برای شب یلدا
کوکی هندوانه ای برای شب یلدا
نکات مهم کوکی هندوانه برای شب یلدا
  1. بعد از اضافه کردن آرد مواد رو زیاد هم نزنید چون باعث میشه کوکی سفت بشه.
  2. وقتی خمیر بی رنگ و یا سبزرو باز کردید میتونید با قلمو مقدار کمی مرطوبش کنید تا لایه های خمیر خوب به هم بچسبن که البته من این کارو نکردم.
  3. قبل از اینکه کوکی هارو در فر بذارید اگر دیدید کوکی ها سرماشون رو از دست دادن و شل شدن یک ربع داخل یخچال بذارید تا سفت و خنک بشن و بعد بذارید در فر
  4. این کوکی هارو میتونید در توستر با دمای دویست و پنجاه درجه بپزید. نوش جان

رسپی از شور و شیرین

مطالب مرتبط :

طرز تهیه کوکی کدو حلوایی

طرز تهیه کوکی پنیری

طرز تهیه چیز کیک اسفناج