طرز تهیه کیک اندونزیایی خوشمزه چند لایه

طرز تهیه کیک اندونزیایی
طرز تهیه کیک اندونزیایی

طرز تهیه کیک اندونزیایی : یک کیک خوشمزه و چند لایه با رویه شکلاتی که که طرفداران خاص خودشو داره براتون آماده کردم که در ادامه با هم درست میکنیم، خیلی راحت میتونید این کیک رو توی خونه درست کنید ولی دقت کنید که مواد گفته شده رو به همون اندازه که در دستور اومده استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک اندونزیایی

در این دستور هر پیمانه 200 میلی لیتر هست

برای کیک ها: 

بنر گل من و تو

4 تخم مرغ
120 گرم یا 2/3 پیمانه شکر(میتونین بیشتر بزنین)
40 میلیلیتر یا کمتر از 1/4 پیمانه روغن مایع
40 میلی لیتر یا کمتر از 1/4 پیمانه شیر
1 قاشق مرباخوری سرکه سیب
وانیل 140 گرم یا حدود 1 پیمانه بعلاوه 2 قاشق غذاخوری آرد
1 قاشق غذاخوری پر یا 10 گرم پودر کاکائو
نصف قاشق چایخوری نمک

برای کرم:

300 میلیلیتر یا 1ونیم پیمانه شیر
40 گرم یا 4 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت
60 گرم یا 1/3 پیمانه شکر
2 زرده تخم مرغ
وانیل 150 میلی لیتر خامه صبحانه خیلی سرد. 15 دقیقه بزارین فریزر

برای گاناش شکلاتی:

80 گرم شکلات تلخ
110 گرم خامه صبحانه
20 گرم یا 1 قاشق غذاخوری کره

طرز تهیه کیک اندونزیایی

برای کیکها، تخم مرغ هارو خوب با همزن برقی بزنین تا رنگشون روشن شه، قاشق قاشق شکر رو اضافه کنید و 5 دقیقه دیگه بزنین، شیر، روغن مایع و سرکه رو باهم مخلوط کنین و اضافه کنین و خیلی کم با دور کند همزن بزنین، مواد خشک رو هم الک کنین و با لیسک زیرو رو کنین. به 1/3 مایع کیک پودر کاکائو بهمراه 1 قاشق چایخوری روغن مایع اضافه کنید و مخلوط کنین.

مایع کیک سفید رو داخل یک سینی فر کوچک 17 در 26 سانتیمتری، که کاغذ روغنی گذاشتین، بریزین بعد مایع کیک شکلاتی هم داخل قالب مستطیلی 9 در 28 سانتیمتری، مثل عکس، که چرب کردین و پودر کاکائو پاشیدین، بریزین.

کیک سفید رو 13-14 دقیقه در فر گرم شده 150 درجه، کیک شکلاتی هم 9-10 دقیقه بپزین.اگه سایز قالبهاتون متفاوته، کمتر یا بیشتر میشه زمان پخت. بعد ازینکه کیکها سرد شدن ببرین، و 3 لایه 8 در 25 سانتیمتری درست کنین.

مراحل تهیه کرم کیک

برای کرم، از شیر، حدود 1/2 پیمانه بردارین و بقیشو روی حرارت ملایم قرار بدین، حالا اون 1/2 پیمانه شیر رو با نشاسته ذرت، زرده ها و شکر مخلوط کنین و شیریکه جوشیده رو به آرامی داخل این مخلوط بریزین و مدام هم بزنین، بعد این مخلوط رو دوباره روی حرارت ملایم قرار بدین. بعد ازینکه جوشید و غلیظ شد، دو دقیقه دیگه هم بزنید بعد بردارین و روش سلفون بزارین تا به سطحشم بخوره و بزارین 2-3 ساعت در یخچال سرد شه.

حالا خامه رو با 2 قاشق غذاخوری پودر قند و مقداری وانیل اونقدر بزنین تا خوب فرم بگیره و بزارین یخچال. کرم رو با همزن بزنین، خامه رو اضافه کنید و با لیسک زیرو رو کنین و بین لایه ها بمالین. برای گاناش، خامه رو گرم کنین ولی نجوشه، روی تکه های شکلات بریزین و مخلوط کنین، بعد کره رو اضافه کنید و مخلوط کنین. روی کیک سرد شده بریزین و با لیسک روشو یکدست بکشین و حداقل 6 ساعت بزارین یخچال.

کیک اندونزیایی
کیک اندونزیایی
مطالب مرتبط :

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی موزی

۲ کیک شکلاتی آلمانی خوشمزه کافی شاپی

طرز تهیه کیک شکلاتی خیس (بروانی)