طرز تهیه کیک ایرانی با طعم و بوی بی نظیر

طرز تهیه کیک ایرانی
طرز تهیه کیک ایرانی

طرز تهیه کیک ایرانی :  چند وقته زدم تو کار کیک های متنوع باطعم های متفاوت انشاالله که دوس داشته باشید. اینم یکی از اون کیکهای عالیه که طعمش خیلی شبیه باقلواست از عطر وطعمشم نگم براتون که بینظیره خلاصه اگه امتحان نکنید از دستتون رفته. یک کیک ساده و در عین حال خوشمزه که میتونید خیلی راحت و در زمان بسیار کم اونو درست کنید و تقریبا میشه گفت موادشم تو خونه های ما پیدا میشه. پس بریم سراغ طرز تهیه کیک ایرانی با طعم و بوی بی نظیر .

مواد لازم برای تهیه کیک ایرانی

آرد 3 پیمانه
شکر 1 و 1/3 پیمانه
ماست 1 پیمانه
روغن مایع 1و 1/3 پیمانه
تخم مرغ 5 عدد کوچک
هل تازه سابیده شده 2 قاشق مرباخوری
گلاب 1/4 پیمانه
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
جوش شیرین 1/4 قاشق چایخوری
زعفرون
خلال بادام

طرز تهیه کیک ایرانی

ابتدا قالبی میان تهی با قطر 23 سانت را روغن جدا کننده بزنید و در یخچال بگذارید و سپس  آرد و بیکینگ پودر و جوش شیرین را 3 بار الک کنید. (اگر دقت کرده باشی  در تمامی رسپی ها میگن آرد و مواد رو 3 بار الک کنید این خیلی خیلی مهمه).

بنر گل من و تو

تخم مرغ و شکر و هل را 5 دقیقه بزنید تا کاملا پف کرده و سفید شود، حال ماست را اضافه کنید و 1 دقیقه بزنید، بعد گلاب را اضافه کنید و 1 دقیقه بزنید، حال روغن مایع را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید (مواد باید به خوبی مخلوط بشن و به خورد هم برن) و در آخر زعفران را اضافه کنید، حال آرد را در سه مرحله به آن اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید، در آخر 30 ثانیه با همزن هم بزنید. مایه کیک را در قالب ریخته و روی آن خلال بادام بپاشید.

نکات مهم برای فر های مختلف : اگر شما فر برقی دارید اون رو در دمای 170 درجه و اگر فر گازی دارید اونو در دمای 180 درجه تظیم کنیم و به مدت 40 الی 45 دقیقه بستگی به زمان پخت شما داره قرار دهید.

بعد از تست از فر خارج کرده 15 دقیقه صبر کنید تا سرد شود، حال در ظرف سرو قرار دهید. 2 قاشق سوپ خوری آب گرم و 2 قاشق عسل را با هم مخلوط کنید و با قلمو روی کیک را تر کنید و با الک روی کیک پودر پسته بپاشید. البته من خامه صبحانه و پودر قند رو مخلوط کردم و روی کیک ریختم و بعدم روش پودر پسته ریختم. این دیگه بستگی به خودش شما داره.

طرز تهیه کیک ایرانی
طرز تهیه کیک ایرانی

رسپی کیک ایرانی از بانوی عزیز مهرک حسینی