طرز تهیه کیک شنی فوق العاده خوشمزه + ویدیو

طرز تهیه کیک شنی
طرز تهیه کیک شنی

طرز تهیه کیک شنی : اگر میخواهید یک کیک خوشمزه و سبک درست کنید بدون شک کیک شنی رو حتما باید امتحان کنید (کیکی فوق العاده برای مهمونی ها)، این کیک به این دلیل شنی نام گذاری شده که روکش اونو شیر عسل و پودر نارگیل تشکیل داده و این مواد مانند شن روی کیک پخش میشه، درست کردنش خیلی راحت هست و برای راحتی شما یک ویدیو هم در انتهای مطلب برای مراحل کار قرار دادم که حتما مشاهده کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک شنی

آرد سفید۲پیمانه
شکر ۱پیمانه
تخم مرغ هم دمای محیط۳عدد
روغن مایع ۳/۴پیمانه
شیرگرم ۱ پیمانه
بیکینگ پودر ۱قاشق چای خوری
وانیل ۱/۲قاشق چای خوری
پودر هل ۱/۲قاشق چای خوری

برای روی کیک:

بنر گل من و تو

نصف قوطی شیر عسلی
پودرنارگیل بوداده ۱ پیمانه

طرز تهیه کیک شنی

تخم مرغ و شکر و وانیل را با هم مخلوط و با همزن ۵دقیقه بزنید تا پوک و سفید بشه. سپس به مواد هل و روغن مایع رو اضافه کرده و۱دقیقه دیگر هم بزنید.حالا شیر گرم رو کم کم اضافه میکنیم و همزمان با همزن بزنید. آرد و بیکینگ پودر رو ۳بار الک کنید و در۳مرحله به مایه اضافه کنید و بصورت دورانی و از یک جهت هم بزنید تا یکدست بشه. کف و دیواره های قالب ۱۸×۲۴سانت را خوب چرب کنید و کاغذ روغنی بزارید و مواد را داخل قالب ریخته و۳بار به سطح کار بکوبید تا حبابهای هوا خارج شه،داخل فر از قبل گرم شده بادمای۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۳۵الی ۴۰ دقیقه بپزید(دما و حرارت فرها باهم متفاوته پس بعد از۳۵ دقیقه چک کنید باخلال دندون یا سیخ چوبی اگر سالم بیرون اومد و مواد کیک بهش نچسبید کیکتون آماده ست).

آماده کردن مواد روی کیک

تا زمانی که کیک داخل فرهست شما مواد رویی رو آماده کنید.پودر نارگیل را داخل تابه روی حرارت ملایم مدام هم بزنید تا رنگش طلایی شه مواظب باشید نسوزه .شیرعسلی رنگش کرم روشنه و به این شکل که توو کلیپ میبینید نیست قوطی شیر عسلی را داخل یک قابلمه آب بزارید و درشو بزارید و بمدت ۴الی ۵ساعت با حرارت کم بزارید بپزه با این کار شیرعسلی تبدیل میشه به سس دولسه دلچه و طعمش خیلی خوشمزه تر میشه.

(درست مثل زمانی که کنسرو رو داخل آب جوش میزارید جوش بخوره به این شکل عمل کنید منتها زمانش طولانیه و یک روز قبل از پختن کیکتون این کار رو انجام بدید) البته میتونید همون شیرعسلی رو بدون جوشاندن رو کیک بریزید .شیر عسلی هم مارک والفجر که لوازم قنادیها یا هایپرمارکتها دارند میتونید تهیه کنید.

 

مرحله نهایی تهیه کیک

کیک رو از فر که خارج کردید تا داغه شیرعسلی رو بریزید روش و صافه کنید و پودر نارگیل روش بریزید و بزارید کاملا خنک شه بعد برش بزنید چون این کیک خیلی نرمه و داغ برش بزنید از هم میپاشه.با پودر پسته و گل محمدی تزیین کنید و نوش جان کنید. این کیک بینهایت خوشمزه ست پیشنهاد میکنم درست کنید.

کیک شنی
کیک شنی
مطالب مرتبط :

طرز تهیه کیک خمیر ترش

طرز تهیه کیک شیفون شکلاتی

طرز تهیه کوکی کاکائویی بهمراه دولسه دو لچ

آنچه در این مطلب مطالعه میکنید: