طرز تهیه کیک فندوق خوشمزه

طرز تهیه کیک فندوق
طرز تهیه کیک فندوق

طرز تهیه کیک فندوق : کیکی که از ترکیب فتدوق درست بشه فوق العاده خوشمزه و دل چسب خواهد بود و شما رو عاشق خودش خواهد کرد(درسته این روزها فندوق گرونه ولی میشه واسه کیک استفاده کرد 🙂 ) با ما همراه باشید تا به ما نحوه پخت کیک فندوق خوشمزه را با یک رسپی ترجمه شده درست کنیم.

مواد لازم برای تهیه کیک فندوق

125 گرم فندق
300 گرم پودر فندق
200 گرم آرد
3 قاشق چایخوری بکینگ پودر
1 قاشق چایخوری عصاره وانیل
1 قاشق چایخوری دارچین
5 تخم مرغ
200 گرم کره نرم
225 گرم شکر
100 میلی لیتر شیر در دمای اتاق

برای آیسینگ:

250گرم پودر قند
4-5 قاشق غذاخوری آب پرتقال یا بیشتر
البته آیسینگ اختیاریه میتونین بجاش از سس کارامل یا دولسه دو لچ یا هر کرم و خامه دیگه استفاده کنین

بنر گل من و تو

طرز تهیه کیک فندوق

فر رو در دمای 180 درجه بزارین ،یک قالب 25 سانتیمتری کاغذ روغنی بزارین . فندق هارو با پوست روی سینی فر پخش کنین و 10 دقیقه بزارین فر بعد دربیارین و روشون حوله بزارین و بعد از یک دقیقه ،با تکون دادن حوله، پوست فندق هارو جدا کنین .همه پوستاشون جدا نخواهد شد که خوبه.بعد ازینکه کاملا سرد شدن در مخلوط کن، خرد کنین ولی نباید پودر شن تا کیکو خوردنی دندون بیان.حالا فندق های خرد شده ،پودر فندق ،آرد، بکینگ پودر و دارچین رو باهم مخلوط کنین خوب.

سفیده های تخم مرغ رو با نمک بزنین تا فرم بگیره و از کاسه نریزه.در طرف دیگه ،کره، شکر و وانیل رو با همزن بزنین تا خامه ای شه ،بعد با لیسک دیواره های کاسه رو تمیز کنین و زرده هارو یکی یکی اضافه کنین و با همزن بزنین تا کاملا مخلوط شن.بعد در چند مرحله مخلوط مواد خشک و شیر رو اضافه کنین و با لیسک زیرورو کنین .به این صورت،خشک -شیر-خشک.

بعد در 3 مرحله هم سفیده رو اضافه کنین و با لیسک زیرورو کنین . داخل قالب بریزین و یکنواخت کنین و 40-50 دقیقه بپزین تا سرخ شه و تستر تمیز دربیاد از وسط کیک. 10 دقیقه روی سیم سرد شه بعد از قالب دربیارین .

کیک فندوق
کیک فندوق
کیک فندوق
کیک فندوق

منبع : isabelcakesit.com

مطالب مرتبط :

طرز تهیه کیک پرتقالی با سس پرتقال

طرز تهیه کیک کاراملی بادام زمینی

کیک نارنگی تابه ای