طرز تهیه کیک قهوه فوق العاده با 2 رسپی

طرز تهیه کیک قهوه
طرز تهیه کیک قهوه

طرز تهیه کیک قهوه با 2 رسپی : یکی از انواع کیک ها که در بین همه ی سنین طرفداران ویژه خودشو داره کیک قهوه ،کیک خامه ای و کیک شکلاتی هست که درست کردنش هم بسیار راحته ، در این مطلب میخوام بهتون یک کیک خوشمزه آموزش بدم که میتویند در خانه درست کنید. توی خونه ما که همه عاشق قهوه هستند اگه شما هم از دوستداران قهوه هستید حتما این کیک بینظیر رو درست کنید راستی بافت کیک رو ببینید که چقدر عالی و لطیفه راستی دوتا رسپی و دوتا تزیین مخلف براتون آوردما.

مواد لازم برای تهیه کیک قهوه خانگی

تخم مرغ ۴عدد
آرد ۲۸۰گرم
شکر ۲۵۰گرم
شیر یک دوم پیمانه یا ۱۲۵میلی لیتر
روغن مایع ۳/۴پیمانه  یا ۱۵۰گرم
آبجوش ۱/۲پیمانه یا ۱۲۵میلی لیتر
قهوه فوری (نسکافه)۴قاشق سوپخوری سرصاف
وانیل ۱/۴قاشق چایخوری
بیکینگ پودر ۲قاشق چایخوری یا ۱۰گرم

طرز تهیه کیک قهوه خانگی

خب برای شروع کار ابتدا قهوه رو با آبجوش دم کنید تا خنک بشه و فر رو با دمای ۱۸۰درجه به مدت یک ربع گرم کنید. حالا که کارهای اولیه رو انجام دادید آرد و بیکینگ پودر رو مخلوط کرده و دو بار الک کنید. قالب میان تهی با قطر ۲۵سانت رو با کره سرد چرب کنید و آرد پاشی کنید و بزارید داخل فریزر  حالا دیگه تخم مرغ و شکر و وانیل رو با دور تند همزن حدودا 5 تا ۱۰دقیقه بزنید تا کرم رنگ و کشدار بشه ،بعد شیر و قهوه رو اضافه کرده و یک دقیقه بزنید.

بنر گل من و تو

حالا روغن رو بریزید ‌سی ثانیه بزنید. مخلوط آرد و بیکینگ پودر رو داخل مواد بریزید و با دور کند همزن ۳۰ثانیه بزنید. مواد رو داخل قالب بریزید و در فر از قبل گرم شده حدودا ۵۰تا ۶۰دقیقه بپزید ،بازم بستگی به حرارت فرتون داره. من بعد از پخت روش سس گاناش ریختم و با گیلاس تزیین کردم.

کیک قهوه
کیک قهوه

برای سس گاناش کیک قهوه

برای گاناش هم ۴قاشق سر پر خامه صبحانه رو داخل ظرفی بریزید وروی حرارت ملایم بزارید تا دورش حباب بزنه بعداز روی حرارت بردارید ‌بهش ۴قاشق شکلات رنده شده یا خرد شده اضافه کرده و دائم هم بزنید تا شکلات داخل خامه حل بشه ‌بعدکه کمی از حرارت افتاد روی کیک بدید واز طعم بینظیر کیک وسس خوشمزه اش لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه کیک قهوه – رسپی دوم

تخم مرغ 1 عدد
شکر 1 پیمانه
ماست 1 پیمانه
روغن 1/2 پیمانه
آب گرم 1/3 پیمانه
آرد 1 و سه چهارم پیمانه
پودر نسکافه 1 قاشق غذاخوری
پودرقهوه 2 قاشق غذاخوری
جوش شیرین 1 قاشق مرباخوری
بکینگ پودر 1 قاشق مرباخوری
نمک  نوک کاردک

طرز تهیه کیک قهوه رسپی دوم

ابتدا همه مواد خشک را با هم مخلوط کرده و الک میکنید. در یه ظرف دیگه تخم مرغ و شکر را با همزن میزنیم تا کاملا کرم رنگ شود و کمی پف کند بعد روغن را اضافه کرده و باهمزن می زمنیم. ماست را اضافه کرده و نسکافه را در آب گرم حل میکنیم و به بقیه مواد اضافه کرده و هم میزنیم حالا مواد خشک را که با هم مخلوط کرده بودیم را کم کم اضافه میکنیم و هم میزنیم دقت کنید که زیاد نباید هم بزنیم در حدی که مواد کاملا مخلوط شده باشد. ته قالب را چرب کرده و کمی آرد بپاشید. حالا مواد را ریخته و در فر به مدت ۴۵ دقیقه و 180 درجه میگذاریم.

برای رویه کیک هم پودر کرم کارمل رو با دستوری که روش نوشته بود درست کردم و توی یه قالب بزرگتر ریختم وقتی یه ذره خودش رو گرفت کیک رو که سرد شده بود روش گذاشتم. و دوباره تو یخچال گذاشتم تا کامل ببنده. حالا کیک رو برمیگردونیم و با توت فرنگی و خلال پسته و سس کارامل تزیین میکنیم.

طرز تهیه کیک قهوه
طرز تهیه کیک قهوه
مطالب مرتبط

طرز تهیه کیک تیرامیسو

طرز تهیه چیز کیک بادام و عسل

طرز تهیه کاپ کیک کدو حلوایی