طرز تهیه کیک پرتقالی با سس پرتقال

طرز تهیه کیک پرتقالی با سس پرتقال
طرز تهیه کیک پرتقال با سس پرتقال

طرز تهیه کیک پرتقالی با سس پرتقال : این کیک بافت فوق العاده نرم و سبکی داره که تو دهن آب میشه همچنین از عطر و بوی پرتقال سرمست میشید و سر به بیابون میزارید😂این اغراق بود😜 پیشنهاد میکنم حتما درست کنید الانم که فصل پرتقاله.یبار درست کنید و اهل منزل مزه مزه ش کنن دیگه محاله دست از سرتون بردارن و باید بره تو برنامه هفتگی😉خب بریم سراغ رسپی این خوشمزه  راستی این کیک سرشار از ویتامین ث است و برای سلامتی شما هم مفید هستش و در آخر مطلب ویدیو طرز تهیه رو هم میتونید مشاهده کنید.

مواد لازم برای تهیه کیکی پرتقالی

تخم مرغ ۵عدد هم دمای محیط
روغن مایع ۱/۲پیمانه
شکر ۲۰۰گرم معادل ۱پیمانه
آرد ۳۴۰گرم معادل ۲ و۱/۲پیمانه
آب پرتقال ۱پیمانه
بیکینگ پودر ۱قاشق غذا خوری سرخالی
رنده یا پودر پوست پرتقال ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کیک پرتقال با سس پرتقال

زرده و سفیده رو ازهم جدا کنید.زرده را با همزن بزنید تا کرم رنگ شه و رنده پوست پرتقال رو اضافه کنیدو سپس شروع کنید به هم زدن تا پف کنه و کشدار شه.بترتیب آب پرتقال ، روغن مایع اضافه و کمی هم بزنید.آرد و بیکینگ پودر رو سه بار الک کنید و در سه مرحله به مایه اضافه و با لیسک زیر و رو کنید و مخلوط شود.

بنر گل من و تو

(مایه غلیظه نگران نباشید)سفیده ها رو با همزن هم زده تا از لختگی دربیاد و در دو مرحله شکر رو اضافه و هم بزنید تا فرم بگیره و از ظرف نیفته.سفیده رو کم کم به مایه قبلی افزوده و با لیسک بصورت دورانی از یک جهت فولد کنید تا مایه صاف و یکدست شه.داخل قالب باقطر ۲۳سانت که چرب کردید و کاغذ روغنی انداختید بریزید و داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۴۵دقیقه بپزید.دمای فرها باهم متفاوته بعد پس با سیخ چوبی داخل کیک بزنید اگه تمیز بیرون اومد زمان پخت کافیه.

برای سس پرتقالی هم نصف لیوان آب پرتقال رو داخل قابلمه بریزید و۱قاشق غذا خوری نشاسته ذرت و۲قاشق غذا خوری شکر و۱قاشق غذا خوری پودر ژله پرتقال رو اضافه و روی حرارت هم زده تا کمی غلیظ شه درآخر ۱قاشق مربا خوری کره افزوده و از رو حرارت بردارید.خنک که شد روی کیک بریزید ونوش جان کنید.

کیک پرتقال با سس پرتقال
کیک پرتقال با سس پرتقال
من برای پودر پرتقال:

پوست پرتقال رو قسمتهای سفیدشو جدا میکنم و قسمت نارنجی رو خلالی خرد میکنم و روی پارچه تمیز میزارم خشک بشه بعد آسیاب میکنم و داخل یه شیشه درب دار نگهداری میکنم. کیک رو از فر که بیرون آوردید فقط ۵دقیقه تایم بدید سرد شه و زود از قالب خارج کنید در غیر اینصورت عرق میکنه و به ظرف میچسبه.

نکته 1 : این کیک رو بهتره تو قالب میان تهی درست کنید
نکته 2 : اگر تو فرم دادن سفیده با شکر مشکل دارید شکر رو همون اول به زرده اضافه کنید .فرق نمیکنه نتیجه همون میشه.

بافت کیک پرتقالی
بافت کیک پرتقالی

ویدیو طرز تهیه کیک پرتقالی با سس پرتقال

مطالب مرتبط :

کیک پرتقال برگردان خوشمزه

کیک نارنگی تابه ای خوشمزه

طرز تهیه کیک هندوانه اسفنجی