طرز تهیه کیک پنیری خوشمزه

طرز تهیه کیک پنیری
طرز تهیه کیک پنیری

طرز تهیه کیک پنیری : امروز یه کیک ساده برای عصرونه درست کردم که زیاد پر هزینه نباشه تا همه دوستای گلم تو این وضعیت بد اقتصادی بتونن تهیه کنن،این کیک خوشمزه اگر یکبار درست کنید مشتری ثابت اون خواهید شد با رسپی خیلی ساده و خوشمزه راستی حتما چیز کیک نیویورکی رو هم امتحان کنید طعم فوق العاده ای داره.

خيلي از ما ایرانی ها با این کیک آشنایی نداریم و حتی تصور این موضوع که بشه باهاش کیک درست کرد سخته و عجیب میاد ولی من بهتون پیشنهاد میکنم این کیک پنیری خوشمزه رو درست کنید و ایمان داشته باشید که عاشقش میشید خب حالا بریم سراغ درست کردنش.

مواد لازم برای تهیه کیک پنیری

پنیر ماسکار پونه ۲۰۰گرم
شکر یک ونیم لیوان
آرد دو نیم لیوان
تخم مرغ ۴عدد بزرگ
بیکینگ پودر دو قاشق چایخوری سر پر
نمک یک پنس
نشاسته ذرت نصف لیوان
شیر نصف لیوان
روغن مایع نصف لیوان
وانیل مقداری +کمی رنده پوست لیمو ترش یا پرتقال
گردو وکشمش به مقدار دلخواه

بنر گل من و تو

طرز تهیه کیک پنیری

اول تخم مرغها ووانیل وشکر رو حدودا ۵دقیقه بزنید تا کرم رنگ وحجیم بشه بعد پنیر رو اضافه کنید وبازم بزنید تا یکدست بشه. روغن وشیر رو اضافه کنید وبازم بزنید. حالا همزن رو خاموش کنید . آرد و نمک و بیکینگ پودر و نشاسته ذرت رو با هم سه بار الک کنید و کم کم با کمک لیسک به خورد مواد مایع بدید تا آرد حسابی به خورد مواد بره.

قالبتون رو با کره چرب کنید و آرد پاشی کنید و از موادتون کمی داخل قالب بریزید و کمی گردو و کشمش و دوباره از موادتون کمی دیگر بریزید و مجددا گردو و کشمش اضافه کنید و سطح کیک رو صاف کرده و در فر از قبل گرم شده با درجه ۱۸۰درجه به مدت تقریبی ۴۰تا ۵۵ دقیقه بپزید.
بعد بزارید کامل خنک بشه واز قالب به راحتی جدا کنید. این کیک بعلت مواد اولیه ای که داره منسجمه وبرشهای تمیزی داره که من عاشقشم.

کیک پنیری به دو نوع سرد و گرم تقسیم میشه که مدل سرد اون نیازی به پختن نداره و باید تو یخچال درست کنید و خیلی آسون هستش ولی مدل گرم اون کمی سخت هست که یناز به فر داره در آموزش های بعدی مدل های مختلف پخت کیک پنیری رو بهتون آموزش میدیم.

طرز تهیه کیک پنیری
طرز تهیه کیک پنیری

رسپی و عکس از مهرک حسینی

مطالب مرتبط :
طرز تهیه کیک شیفون شکلاتی لایه ای خوشمزه
طرز تهیه چیز کیک لیمویی فوق العاده
طرز تهیه پیده اسفناج پنیری
آنچه در این مطلب مطالعه میکنید: