علت ایجاد لکه قهوه ای برگ پوتوس

علت ایجاد لکه قهوه ای برگ پوتوس
علت ایجاد لکه قهوه ای برگ پوتوس

پس از برخی پرسش ها در خصوص پتوس (پوتوس) در خصوصی دلیل به وجود آمدن لکه بر روی برگ این گیاه مطلبی در این خصوص آماده کردیم که امیدوارم مفید باشه. ما در مطلبی جداگانه در خصوص نگهداری و نیازهای پوتوس بحث کردیم که میتونید آن را مطالعه کنید. در ادامه با ما همراه باشید با بحث لبکه های برگ پوتوس.

لکه های کرم رنگ و قهوه ای پوتوس

اگر روی برگ های گیاه پتوس شما لبکه های کرم رنگ ایجاد میشه و سپس این لکه ها به لکه های قهوه ای تبدیل میشن و بعد از اون برگ ها خشک میشن دلایل زیر رو مطالعه کنید.

اگر لکه هایی که بر روی برگها قرار دارن موحدار و قهوه ای هستند مربوط به کمبود در آبیاری میشه. ولی چنانچه لکه‌ها نرم و قهوه‌ای تیره هستند نتیجه پر آبی میتونه باشه . پی برای حل این مشکل فاصله بین ابیاری با توجه به شرایط محیطی(دما،نور،رطوبت محیطی،وزش باد و…) و نیز فصل سال متغیر است. در ماه های سرد آبیاری را کمتر کنید و حتما اجازه بدین که سطح خاک گلدان در فاصله بين دو آبياري خشک و سپس آبياري کنید، زهکش رو حتما چک کنید، و همچنین آب زیر گلدانی رو همیشه دور بریزید.

بنر گل من و تو

فاصله گلدان با منابع حرارتی(مانند شوفاژ،بخاری و…)حداقل 3-2متر باشد. فاصله گلدان از پنجره باید حداقل نیم متر باشد(به علت سرمای پنجره) .و در هر نوبت که به گیاه آب میدین گیاه رو کامل سیراب کنید. مقداری به گیاه آب بدهید که تمام خاک رو پوشش بده و فقط مقدار خیلی کمی از سوراخهای انتهایی گلدان خارج گردد(این مقدار را با تجربه میتوانید به دست بیارید)

بهترین آب برای آبیاری

بهتر است از آبی تصفیه شده که 24 ساعت در محیط بوده و هم دمای محیط است برای آبیاری استفاده شود، هرگز با آب سرد آبیاری نکنید .با این کار کلر و فلوراید موجود در آب که برای گیاه مضر است نیز از بین میرود.

و حتما برای تقویت گیاه از کودهای کامل محلول در آب که دارای انواع مواد اصلی و میکروالمنت ها باشد هر ده روز یکباراستفاده شود. در فصول سردهر ماه یکباراستفاده گردد..یک قاشق کوچک کود را در یک لیتر اب حل نمایید وبه صورت ابیاری به گیاه بدهید .در صورتیکه با رعایت موارد فوق مشکل برطرف نشد احتمال وجود بیماری قارچی هست وباید از قارچکش استفاده نمائید.