ماسک های خانگی برای درمان جوش صورت

ماسک صورت خانگی - گل من و تو

سلام این روزها خیلی زیاد در مورد ماسک صورت میشنوید، آیا میدانستید که میشه تو خونه برای جوش صورت ماسک درست کرد؟ در این مطلب بهتون آموزش میدیم که چطوری این کار رو انجام بدین

به روشهای طبیعی و خانگی می توانید از موادی طبیعی و در دسترس ماسک های خانگی برای درمان جوش صورت درست کنید و شادابی و طراوت را به پوست تان بدون صرف هزینه زیاد هدیه دهید فقط لازم است چند دقیقه برای خود وقت بگذارید .

ماسک سفیده تخم مرغ

ماسک صورت طبیعی - گل من و تو

اگرپوست تان مستعد آکنه است ماسک سفیده تخم مرغ را برای درمان جوش صورت به شما پیشنهاد میکنیم که برای صاف شدن پوست بسیار موثر است. زیرا تخم مرغ حاوی ویتامین B و روی است که با آکنه مبارزه میکند و باعث می شود پوست در حالت طبیعی نگه داشته شود.

بنر گل من و تو

برای درست کردن این ماسک خانگی ۳ عدد تخم مرغ را در یک کاسه بشکنید, زرده را از سفیده جدا کنید. و فقط از سفیده ی تخم مرغ برای صورتتان استفاده کنید حالا سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا کاملا یکدست شود و بعد آنرا روی پوست تمیز بگذارید.

اجازه دهید سفیده بمدت ۲۰ دقیقه روی صورت شما بماند تا خشک شود و بعد آن را با آب و صابون بشویید .

ماسک جوش شیرین برای رفع سلولهای مرده پوست

یکی ازعوامل ایجاد جوش صورت سلولهای مرده پوست هستند که در خسته بنظر رسیدن چهره نیز تاثیر دارد ماسک جوش شیرین یک ماسک خانگی برای درمان جوش صورت و رفع سلول های مرده پوست است که زمان زیادی هم از شما نمیگیرد برای درست کردن آن نصف فنجان جوش شیرین را با ۱ قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط کنید تا بشکل خمیر شود آب را بسته به درجه غلظت کم یا اضافه کنید.

حالا پوست صورت تان را تمیز کنید و خمیر را روی آن پوست بمالید و ماساژ دهید. با اینکار سلولهای مرده پوست تحریک میشوند واز بین بروند.

بعد از اینکه پوست را کاملا با خمیر ماساژ دادید با آب گرم و صابون ملایم بشویید. این ماسک زمان مشخصی برای اینکه روی صورت باشد ندارد.

ماسک جوش شیرین - گل من و تو

ماسک صورت خیار

ماسک خیار یکی از ترکیب هایی است که به آبرسانی پوست نیز کمک می کند و در درمان جوش صورت نیز مفید است برای این منظور ۱ خیار کوچک را با ۱ پیمانه جو دو سر , بکوبید و به صورت خمیر در بیاورید. این ماسک خانگی را کوک بولدن متخصص و سرپرست گروه تخصصی پوست در نیویورک برای درمان جوش صورت پیشنهاد میکند و می گوید: ۱ قاشق از این خمیر را , با ۱ قاشق چایخوری ماست , مخلوط کنید و روی صورت بمالید و اجازه دهید بمدت ۳۰ دقیقه روی پوست بماند. سپس صورت را بشویید.

ماسک عسل و درمان جوش صورت

برای استفاده از ماسک عسل کوک بولدن توصیه میکند قبل از استفاده از آن صورت را با آب گرم بشویید تا منفذ پوست باز شود, و بعد عسل را روی پوست بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه اول با آب گرم و بعد برای بسته شدن منافذ پوست با آب سرد بشویید.

ماسک مخمر ماست برای پوست های چرب

اگر پوست تان چرب است نسبت به دیگر پوست ها بیشتر مستعد جوش است. با درست کردن این ماسک خانگی چربی اضافی پوست کم میشود و به درمان جوش صورت کمک میکند. برای درست کردن این ماسک , ۱ قاشق چایخوری مخمر را با کمی ماست , مخلوط کنید تا رقیق شود. طبق گفته بولدن مخلوط را , مستقیما روی قسمت های چرب صورت , بگذارید و اجازه دهید ۱۵- ۲۰ دقیقه روی پوست بماند سپس ابتدا با اب گرم و بعد برای بسته شدن منافذ پوست , با اب سرد بشویید.

آسپرین و عسل

ماسک صورت طبیعی - گل من و تو

آسپرین و عسل یک ماسک خانگی موثر برای درمان جوش صورت است کافیست ۵ عدد آسپرین را در مقدار کمی آب حل کنید و مطمئن شوید آسپرین کاملا حل شده باشد.

سپس ۱ قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید که عامل ضد باکتری ای است و باعث نابودی باکتری ها و مرطوب و نرم شدن پوست می شود.

حالا ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت بگذارید و بعد با آب گرم بخوبی آن را بشویید و با یک حوله تمیز صورت را خشک کنید.

ماسک لیمو وتخم مرغ

ماسک خانگی دیگر برای درمان جوش صورت که بولدن توصیه میکند ماسک لیمو و تخم مرغ است یک درمان عالی برای از بین بردن جوش ها و قابل استفاده برای انواع پوست هاست. آب نصف لیمو را با سفیده تخم مرغ, مخلوط کنید و شب روی صورت بگذارید و صبح آن را با آب گرم بشویید. مطمئن شوید که مخلوط داخل چشم و دهان نرود.

ماسک زردچوبه

کوک بولدن می گوید:در هندوستان رسم است که عروس ها قبل از عروسی برای داشتن صورتی زیبا , از ماسک زردچوبه استفاده می کنند. برای درست کردن این ماسک خانگی به مواد زیر نیاز داریم :

نصف پیمانه آرد نخود ,۲ قاشق چایخوری زردچوبه و پودر صندل سفید , مقداری روغن حیوانی یا روغن بادام , این مواد را با هم مخلوط کنید به آن آب اضافه کنید تا به بشکل خمیر درآید و اجازه دهید ۵ الی ۱۰ دقیقه روی صورت بماند. حالا با فشار دست , ماسک را از صورت جدا کنید و با آب , تمیز بشویید.

ماسک های خانگی در درمان جوش صورت و جوان شدن پوست بسیار تاثیرگذارند یک یا چند روش ذکر شده را امتحان کنید و تاثیر آن را بر پوست خود مشاهده کنید .

ماسک ریحان

ماسک خانگی دیگر برای لطیف شدن پوست و درمان جوش صورت که میتوانید امتحان کنید.

۲ تا ۳ قاشق چای خوری برگ ریحان خشک شده.

یک لیوان آب جوش

برگ های ریحان را بمدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه در آب جوش بریزید. بعد اجازه دهید خنک شود. حالا با پنبه توپی روی صورتتان بمالید.

ماسک مخصوص از بین بردن جوش های سرسیاه

اگر پوست دارای جوش های سرسیاه است این ماسک خانگی را برای درمان استفاده کنید.

۲/۱ فنجان خاک رس مخصوص لکه گیری پارچه

یک قاشق غذاخوری بنزوئین

نارون کوهی مقطر

مواد را با هم مخلوط کرده و خوب هم بزنید. ماسک را روی پوستتان بمالید و ۳۰ تا ۴۰ دقیقه اجازه بدهید که خشک و سفت شود. یک حوله دستی کوچک را با آب گرم خیس کنید و روی صورتتان بگذارید.

وقتی ماسک شروع به صاف شدن کرد, به آرامی آن را در حرکت های دورانی با حوله از روی صورتتان پاک کنید و با میزان کافی آب گرم بشویید.