مزایا و معایب کراتینه مو

مزایا و معایب کراتینه مو
مزایا و معایب کراتینه مو

آیا به دنبال داشتن موهای صاف تر و نرم تر هستید ؟ درمان کراتینه مو ، از محبوب ترین گزینه های مورد استفاده در سالن های زیبایی می باشد. اگر فکر میکنید که تمایل دارید آن را امتحان کنید ، باید موارد زیر را در این خصوص بدانید :

کراتین چیست ؟

کراتین یک پروتئین است که به طور طبیعی در موهای شما موجود است.

مکانیزم عملکرد کراتینه چگونه است ؟

یک متخصص زیبایی و یا تکنسین زیبایی ، محصول حاوی کراتین جهت صاف کردن مو را بر روی موهای شما قرار می دهد و سپس با استفاده از گرمای یک اتو موی حرفه ای کاری می کند تا این ماده جذب موهای شما شود ، این روند ممکن است 90 دقیقه یا بیشتر طول بکشد ( بسته به بلندی موهای شما ).

بنر گل من و تو

مزایای کراتینه کردن مو

کم شدن مدت زمان خشک شدن و صاف شدن مو : اگر شما شخصی هستید که غالبا موی خود را با استفاده از سشوار خشک و صاف می کنید ، بعد از انجام درمان کراتینه ، مدت زمان این صاف کردن مو ، 40 تا 60 درصد کاهش می یابد.

خداحافظ موی فر : بعد از انجام درمان کراتینه ، دیگر نگران فر و یا موج دار شدن موی سر خود نباشید. شما می توانید در هوای مرطوب یا در زیر باران راه بروید بدون اینکه موهای شما تغییر و یا آسیبی ببیند.

نکته : قبل از اینکه موی خود را شستشو دهید ، مقداری صبر کنید : شما نباید تا سه الی چهار روز پس از انجام این درمان ، موهای خود را شستشو دهید، این موضوع به این دلیل است که مدتی زمان می برد تا اثر خود را بر روی موهای شما بگذارد.

نکته : پس از انجام درمان کراتینه، و بعد از پایان 3 الی 4 روز جهت شستشوی سر باید از شامپوهای فاقد سدیم-سولفات استفاده گردد.

مدت زمان دوام آن چقدر است ؟ انتظار داشته باشید این درمان برای مدت 2 الی 2.5 ماه دوام داشته باشد.

معایب کراتینه کردن مو

درمان کراتینه ممکن نیست که به موی شما آسیب بزند ، اما اتو موی نامناسب می تواند باعث آسیب های جدی شود. بعضی از آرایشگر ها یا متخصصین زیبایی ممکن است از اتو مویی استفاده کنند که خیلی بیش از حد نرمال گرمادهی داشته باشند و این موضوع باعث می شود تا کراتین از بین برود و اثر خود را نداشته باشد. درمان کراتین بیشتر یک درمان ترمیمی و احیا کننده است ، حتی اگر نوع موی های شما خوب باشد ،باز هم ریشه مو را تقویت می کند و باعث می شود موهای شما انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد.

در صورتی که شما بیماری پسوریازیس و یا درماتیت سبورئیک داشته باشید ، قبل از انجام درمان های کراتینه ، حتما باید با متخصص پوست در این زمینه مشورت کنید.

فورمالدیهاید ( Formaldehyde ) :

ممکن است در مورد ماده ای به نام فورمالدیهاید در محصولات کراتینه شنیده باشید. این ماده بخصوص در افرادی که به طور مداوم با آن سر و کار دارند ، خطراتی را برای سلامتی بوجود می آورد ، البته نگرانی اصلی برای متخصصین زیبایی و آرایشگرانیست که با محصولات کراتینه حاوی این ماده کار می کنند و نه افرادی که تحت این نوع درمان هستند.

چه مقدار از این ماده در این محصولات وجود دارد ؟ این مقدار در هر محصول متفاوت است. سازمان غذا و داروی آمریکا ( FDA ) تا حد ممکن مقدار این مواد در این محصولات را کنترل کرده است و تحت نظارت دارد. در خصوص این موضوع همیشه با متخصص زیبایی صحبت کنید و مشاوره بگیرید که آیا محصولی که استفاده می شود حاوی این ماده و یا مواد دیگر مرتبط با این ماده است یا خیر ، این مواد در سایت سازمان غذا و داروی آمریکا بیان شده است. اگر در بدن و یا پوست شما هرگونه واکنش آلرژیک مشاهده شود ، سازمان غذا و داروی آمریکا می خواهد که شما این مورد را به آنها گزارش دهید.

بیشتر شرکت ها امروزه ، محصولاتی تولید می کنند که حاوی میزان امنی از این ماده هستند اما مشکل اغلب زمانی بوجود می آید که متخصص زیبایی و یا آرایشگر جهت افزایش مقدار این ماده ، به صورت دستی این ماده را با محصول خود ترکیب می کند و این موضوع بسیار خطرناک است.

مشخصات اتوی موی کراتینه

انتخاب یک اتو موی مناسب و ایده آل برای بدست آوردن بهترین نتایج در درمان کراتینه بسیار ضروری است. اتو موی مناسب برای این نوع درمان ، باید گرمای زیادی داشته باشد، گرمای بالای اتو مو باعث می شود تا کراتین به درستی جذب موهای شما شود و موی شما درخشش عالی و ظاهری صاف تر و ابریشمی تر داشته باشد.

به دنبال چه اتو مویی باشیم ؟

هنگامی که شما از یک اتو مو برای جذب کراتین به مو استفاده می کنید، جنس صفحات اتو موی شما باید تیتانیوم باشد و گرمایی تا 450 درجه فارنهایت داشته باشد و سیستم کنترل دمای آن راحت و خوانا باشد. قابلیت تنظیم دمای اتو مو نیز بسیار ضروری است.

چرا داشتن صفحات تیتانیومی در اتوی مو بسیار مهم است ؟

تیتانیوم این قابلیت را دارد که در سریع ترین زمان ممکن به بیشترین حد گرما برسد ( فقط در چند ثانیه ) ، تیتانیوم بر روی محصولات حالت دهی مو ، هیچ اثر دیگری ندارد و اختلالی ایجاد نمی کند. تیتانیوم در مقایسه با سرامیک ، گرما را بسیار بهتر حفظ می کند و باعث می شود تا توزیع گرما به صورت یکنواخت باشد. هنگامی که شروع به صاف کردن مو می کنید ، تیتانیوم ، مقدار گرما و حرارت را به صورت ثابت نگه می دارد . این موضوع باعث می شود تا مرحله اتمام، به درستی انجام شود و موی شما درخشش زیادی داشته باشد.

قابلیت گرمادهی تا 450 درجه فارنهایت

برای فعال شدن کراتین جهت درمان ، اتو مو باید این قابلیت را داشته باشد که گرمای آن به 450 درجه فارنهایت برسد ، هنگام انجام درمان کراتینه ، مهم است که از اتو مویی استفاده شود که گرمای آن به صورت یکنواخت باشد و کم و زیاد شدن و نوسانات گرما و حرارت ، کیفیت درمان را کم می کند. بعد از پایان درمان کراتینه ، شما می توانید از همین اتو مو تا همیشه استفاده کنید و هنگام حالت دهی مو ، نباید دمای دستگاه بیش از 400 درجه فارنهایت باشد.