نان پستو ریحان خوشمزه بی نظیر|سس پستوی ریحان

طرز تهیه نان پستو ریحان به همراه سس پستو ریحان
طرز تهیه نان پستو ریحان به همراه سس پستو ریحان

نان پستو ریحان : سلام دوستان وقت بخیر.این روزا که ریحونای خوب و معطری پیدا میشه پیشنهاد میکنم باهاش یه سس خیلی خوشمزه رو درست کنید(که در این آموزش سس پستو ریحان رو هم برای آموزش قرار دادیم) و ازش در انواع غذاهای ایتالیایی،انواع پاستا و نونا استفاده کنید.اضافه سس رو میتونی فریز کنید .عطر و طعم واقعا بینظیری داره سس پستوی ریحان به علت وجود گردو ، بادام، روغن زیتون بسیار مفید و مقویست. و در آخر همین مطلب ویدیو طرز تهیه نان پستوی ریحان رو برای دوستان قرار دادم.

مواد لازم نان پستوی ریحان

آرد سفید همه منظوره ۳۰۰گرم

شیر ۱۶۰ میلی لیتر

بنر گل من و تو

پودرمخمر یک قاشق غذاخوری

نمک یک دوم قاشق چای خوری

شکر یک دوم قاشق چای خوری

روغن چهار قاشق غذاخوری

روغن زیتون رومالی به مقدار لازم

در صورت تمایل پنیر موزارلا رنده شده چهار قاشق غذاخوری

سس پستوی ریحان چهار قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان پستو ریحان

شیر ولرم و شکر و مخمر را با هم مخلوط کنید و با درپوش اجازه دهید تا پف کرده و عمل آید(اگه مخمر فوریه نیازی به عمل آوری نیست).سپس با روغن و 250گرم آرد و نمک کاملا ورز دهید اگه لازم بود تا 280 گرم آرد میتونید استفاده کنید تا جایی که خمیر به دست نچسبه.ظرفی را با روغن زیتون چرب کنید و خمیر را درون آن قرار دهید درِ ظرف را گذاشته و اجازه دهید تا حجم خمیر دوبرابر شود.

سپس پف خمیر را با دست بگیرید و روی سطح صافی از 20 گرم آرد باقیمانده در صورت نیاز برای ورز دادن استفاده کنید.سپس خمیر را سه قسمت کرده و اولی رو با وردنه بصورت دایره باز کنید و روی کاغذ روغنی بذارید روش نصفی از سس پستو پخش کرده و خمیر دوم را روی آن قرار دهید و مجددا سس پستو روی آن پخش کنید خمیر سوم هم که باز کردین روی دومی بذارید.

حالا با کاتر از لبه های خمیر تا نرسیده به مرکز برش بزنید ابتدا دایره رو به چهار قسمت و سپس هر قسمت رو چهار قسمت دیگه تا کلا خمیر دایره ای شکل رو به 16قسمت تقسیم کنید هر قسمت رو بپیچونید و بهش شکل بدید سپس خمیر را استراحت دهید تا حجم بگیرد روی آنرا پنیر پارمزان بپاشید درون فری که از قبل با حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم شده حدودا ۲۵ دقیقه قرار دهید و بعد تا گرمه نوش جان کنید.خیلی خوشمزس.

از این نون به عنوان پیش غذا به تنهایی یا همراه با سوپ میشه استفاده کرد عطر و طعم بینظیری داره پیشنهاد میکنم حتما امتحان کنید.

طرز تهیه نان پستو ریحان به همراه سس پستو ریحان
نان پستوی ریحان به همراه سس پستو ریحان

سس پستوی ریحان

مواد لازم

برگ ریحان 2پیمانه

پنير پارمزان 1پيمانه

سير : دو حبه

روغن زيتون : یک ونیم پيمانه

دانه کاج (یا میتونید از دانه کاج استفاده کنید و یا از گرو و بادام) یک پیمانه

نمك و فلفل

اورگانو 1 قاشق چای خوری

طرز تهیه سس پستو ریحان

ریحان ،گردو و بادام زمینی را در خرد کن خرد میکنیم و به آن سير له شده را اضافه خواهیم کرد. حال روغن زيتون را اضافه می کنیم و با هم مخلوط میکنیم تا مواد يكدست بشه من همه مواد میکس کردم و در آخر پنير پارمزان را اضافه ميكنيم. بنا به ذائقه خودتون و خانواده میشه یه مقدار آبلیمو در آخر کار اضافه کنید و همچنین میتونید برای خوش رنگتر شدن سس ریحان رو از اول بلانچ کنید.

دستور تهیه نان پستوی ریحان : نجمه السادات شریعتمداری