پخت نان پیچ پیچی خوشمزه و خوشگل

پخت نان پیچ پیچی
پخت نان پیچ پیچی

پخت نان پیچ پیچی : درست کردن نان در خانه یکی از جذاب ترین بخش های آشپزی برای یک کد بانو هست که همیشه خوشایند هست ، شما با پخت نان پستو ، نان ژاپنی ، نان شیر و خیلی از نان های دیگه در این سایت آشنا شدید و نحوه آماده سازی اون رو یاد گرفتین. امروز میخوایم در خصوص یک نون خوشمزه و خوشگل مطلب قرار بدم و اونم نان پیچ پیچی هست که از یک رسپی روسی برداشتم امیدوارم که درست کنید و ازش لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه نان پیچ پیچی

700 الی 750 گرم آرد بعلاوه مقداری برای ورز دادن
30 گرم خمیر مایه خیس و یا 10 گرم خمیر مایه فوری
1ونیم قاشق چایخوری نمک
1 قاشق غذاخوری شکر
200 میلی لیتر آب معدنی گازدار
200 گرم خامه و یا ماست پرچرب
2 عدد تخم مرغ

مواد لازم برای داخل نان

بنر گل من و تو

200 گرم پنیر گودا رنده شده (اختیاری)
125 گرم کره آب شده ولرم

مراحل پخت نان پیج پیچی

خمیر مایه و شکر را در 50 میلی لیتر از آب گازدار حل کنین و به مدت 10-15 دقیقه بزارین بمونه، آرد و نمک رو خوب مخلوط کنین و الک کنین و وسطش گودی کنین، خمیر مایه، بقیه آب گازدار، خامه و تخم مرغ هارو اضافه کنین و ورز بدین، بعد خمیرو بردارین و روی سطح کار، 10 دقیقه ورز بدین، این کارو باید کنین،بعد خمیرو گرد کنین و داخل کاسه ای که چرب کردین بزارین و روش حوله بزارین و چند ساعت بمونه تا حجمش دوبرابر شه، داخل یک قالب 26 سانتیمتری، کاغذ روغنی بزارین، خمیر رو به 11 قسمت مساوی تقسیم کرده و به شکل مستطیل به طول 25-30 سانتیمتر و عرض 4ونیم سانتیمتر باز کنید.

روی مستطیل ها با فرچه کره بمالین و خواستین پنیر بریزین، بعد رول کنین و رولهارو با فاصله داخل قالب بچینین، از کناره ها شروع کنین، بعد اطرافشونم کره بمالین، اونیکه وسطه، 2-3 تا مستطیل رو کره مالیده و روی هم گذاشته و کره مالیده بعد رول کرده. بعد بزارین 30-40 دقیقه داخل قالب حجمشون زیاد شه، بعد روشون کره بمالین و خواستین زرده تخم مرغ هم بمالین و کنجد بپاشین و در فر گرم شده 180 درجه، 40-60 دقیقه بپزین. از فر درآوردین، روش یک حوله بزارین و 10-15 دقیقه بزارین سرد شه.

نان پیچ پیچی
نان پیچ پیچی