چربی سوزی با عسل و دارچین

چربی سوزی با عسل و دارچین
چربی سوزی با عسل و دارچین
براساس آزمایشاتی که انجام شده است عسل و دارچین روش جدید برای کاهش وزن به شمار می آید که تاثیر چشمگیری بر کاهش چربی های بدن داشته اند ولی ترکیب آب گرم، دارچین و عسل به خودی خود نمی تواند به عنوان یک رژیم غذایی درنظر گرفته شود، اما یک نوشیدنی تصفیه کننده بدنتان است که در یک زمان خاصی از روز می توانید در کنار رژیم روزانه معمولتان استفاده کنید.

طرز تهیه چربی سوز عسل و دارچین

طرز تهیه چربی سوز عسل و دارچین
طرز تهیه چربی سوز عسل و دارچین

روش تهیه این چربی سوز بسیار راحت می باشد کافیست در یک فنجان آب گرم مقداری دارچین را به مدت ۳۰ دقیقه بخیسانید. هنگامی که آب خنک شد، عسل را به آن اضافه کنی (در نظر داشته باشید که افزودن عسل به آب داغ باعث غیرفعال شدن آنزیم‌های طبیعی موجود در عسل می‌شود) نسبت عسل به دارچین 1 به 2 می باشد.

زمان مصرف چربی سوز عسل و دارچین

نصف این نوشیدنی را قبل از خواب و باقیمانده آن را در یخچال نگهداری کنید و صبح روز بعد بنوشید. این نوشیدنی باید با شکم خالی مصرف شود. طرفداران این نوشیدنی ادعا می‌کنند که نه تنها این نوشیدنی بدن شما را تصفیه و تمیز می‌کند بلکه بدون هیچ گونه تغییری در رژیم غذاییتان، باعث کاهش وزنتان می‌شود.

تفاوت عسل با شکر در کاهش وزن

اثرات عسل در مقایسه با شکر بر عوامل خطرزای بیماری قلبی- عروقی از جمله وزن بر گروهی از افراد دارای اضافه وزن و چاق مطالعه شد. در این مطالعه نشان داده شد که گروهی که عسل مصرف کردند ۱/۳ درصد از وزن بدنشان کاهش یافت که یک کاهش وزن ملایمی بود.علاوه بر اینکه ادعا می شود این نوشیدنی باعث کاهش وزنتان می‌شود، همچنین فرض بر این است که نوشیدنی عسل و دارچین به پاکسازی بدن کمک می کند. اما در حال حاضر مشاهدات کمی از این ادعاها حمایت می‌کنند که یک غذا یا نوشیدنی خاص به خودی خود بتوانند به بهبود توانایی بدنتان در دفع ترکیبات سمی کمک کنند. تا زمانیکه بدن شما در سلامت است، شش ها، کلیه ها، کبد و پوست شما به “سم‌زدایی” بدنتان از طریق ادرار، مدفوع و عرق کمک می کنند.

بنر گل من و تو

مزایا و معایب چربی سوز عسل و دارچین

مزایا و معایب چربی سوز عسل و دارچین
مزایا و معایب چربی سوز عسل و دارچین

نوشیدن ترکیب دارچین و عسل پیش از خواب و پس از خواب، ممکن است روشی خوبی برای مصرف مایعات بیشتر در رژیم غذایی روزانه‌تان باشد، اما اینکه این نوشیدنی باعث کاهش وزنتان شود، همچنان نامشخص است. همچنین دارچین بر آنزیم متابولیسم کننده (سوخت و ساز) داروهای خاص مانند داروهای مسدود کننده کانال کلسیم و سیکلوسپورین اثر می گذارد که در نتیجه باعث افزایش سطوح این نوع داروها در خونتان می شود. همچنین دارچین ممکن است با داروهای رقیق کننده خون تداخل داشته باشد. عسل نسبتا ایمن است اما به دلیل خطر بوتولیسم، نباید به نوزادان داده شود. پیش از هرگونه تغییر در عادت‌های غذایی روزانه‌تان با پزشکتان مشورت کنید.