فوت و فن تمیز کردن مایکروویو با لیمو در چند دقیقه+ویدیو

روش تمیز کردن مایکروویو با لیمو
روش تمیز کردن مایکروویو با لیمو

تمیز کردن مایکروویو با لیمو: آیا میدونستید میشه با لیمو 24 تا از وسایل که توی خونه هست رو تمیز کرد؟ یکی از این وسایل مایکروفر هست خب بریم ببینیم چطوری باید با لیمو تمیزش کرد.

مایکروفر شما کثیف شده؟ می‌خواهید آن را با کمترین زحمت تمیز کنید؟ به راحتی می‌توانید بدون استفاده از مواد شیمیایی و فقط با چند حرکت ساده و با استفاده از لیمو مایکروفرتان را به راحتی تمیز کنید. اگر بخاطر سختی و استفاده از مواد شمیایی تا به حال از تمیز کردن مایکروفرتان اجتناب کردید از این به بعد با استفاده از لیموی طبیعی به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. پس در ادامه همراه باشید با روش تمیز کردن مایکروفر با لیمو! راستی در انتهای ویدیو میتونید فیلم آموزشی تمامی مراحل رو مشاهده کنید.

چطور با لیمو ماکروویو را تمیز کنیم؟

این راه بسیار ساده است. فقط کافی است که لیمو را از وسط نصف کنید و آب لیمو را در مقدار کمی آب مخلوط کنید و سپس خود لیموها را نیز درون آب بیندازید و در مایکروفر قرار دهید. هنگامی که این مایع بجوشد بخار آن به دیواره‌های مایکروفر برخورد می‌کند و مواد غذایی و سوخته‌های آن را که بر دیواره‌های مایکروفر بود تکه تکه می‌کند این از خواص جالب لیمو ترش هست. آب لیمو یک ماده‌ی تمیزکننده‌ی طبیعی است. با استفاده از آن و یک حوله‌ی تمیز می‌توانید هر چیزی را تمیز کنید.

بنر گل من و تو

مراحل تمیز کردن مایکروویو با لیمو

وسایلی که برای اینکار نیاز دارید یک کاسه‌ی متوسط است که بتوانید درون مایکروفر قرار دهید، یک عدد لیمو و یک عدد حوله‌‎ی تمیز برای پاک کردن داخل مایکروفر به همین راحتی پس این وسایل رو آماده کنید تا بریم سراغ مراحل انجام کار

1. آب را در کاسه بریزید: در اولین قدم شما باید حدود نصق فنجان آب ولرم را در داخل کاسه بریزید.

تمیز کردن مایکروفر - گل من و تو
2. لیمو را اضافه کنید: حالا لیمو را از وسط نصف کنید آب لیمو را درون آب بریزید و سپس خود لیمو را نیز درون آب بندازید. این کار باعث میشود که نتیجه کار شما بهتر دیده شود.

تمیز کردن مایکروفر 2 - گل من و تو
3. 3 دقیقه در مایکروفر بگذارید: کاسه را درون مایکروفر قرار دهید و دستگاه را روشن کنید و فقط 3 دقیقه به آن زمان دهید تا مایع شروع به جوشیدن کند. و بخاری ایجاد شده به دیواره های ماکروویو شما بچسبد.

تمیز کردن مایکروفر 3 - گل من و تو
تمیز کردن تمیز کردن مایکروفر با لیمو

4. 5 دقیقه صبر کنید: در مایکروفر را باز نکنید. اجازه دهید تا بخار مایع روی دیواره‌های مایکروفر بنشیند و ذره‌های غذاهای موجود را بشکند. حدود 5 دقیقه برای اینکار به آن زمان دهید تا به خوبی این مرحله انجام بشه.

تمیز کردن مایکروفر - گل من و تو
تمیز کردن مایکروویو با لیمو

5. مایکروفر را تمیز کنید: در مایکروویو را باز کنید و با احتیاط کاسه‌ی لیمو را خارج کنید. اگر مایکروفر شما صفحه‌ی گردان دارد آن را نیز خارج کنید و سپس تمیز کنید. با استفاده از حوله تمام دیواره‌های مایکروفر را به راحتی پاک کنید.

تمیز کردن مایکروفر - گل من و تو
6.لکه‌های سخت را از بین ببرید: اگر لکه‌هایی وجود دارد که به سادگی با دستمال کشیدن از بین نمی‌روند دستمال را درون مایع لیمو بزنید و سپس روی لکه‌ها بکشید تا پاک شوند.

تمیز کردن مایکروفر- گل من و تو
مراحل تمیز کردن مایکروفر

7. در مایکروفر را فراموش نکنید: هنگام تمیز کردن از پاک کردن در مایکروفر غافل نشوید.

تمیز کردن مایکروفر
روش تمیز کردن مایکروویو با لیمو

8. صفحه‌ی گردان را سرجایش بگذارید: اگر صفحه‌ی گردان مایکروفر را بیرون آوردید آن را دوباره درون مایکروفر تمیزتان قرار دهید.

تمیز کردن مایکروفر

فیلم این آموزش

حالا که با مراحل انجام کار به صورت عکس آشنا شدید بهتره ویدیو زیر رو از نحوه تمیز کردن مایکروویو با لیمو را مشاهده کنید تا اگر سوالی در ذهنتان هست پاسخ داده شود.

شما از چه روشی برای تمیز کردن مایکروفر استفاده میکنید؟ حتما نظر و تجربه شخصی خودتون رو در بخش دیدگاه برای ما بنویسید.
مطالب مرتبط :